09~

44 4 2
                                    

-hana pov-

sedang aku bersantai di balkoni rumah ku,nombor yang tidak dikenali menghantar ku satu gambar..

aku terkejut apabila dapat mengenalpasti lelaki yang sedang berpeluk dengan perempuan itu ialah jung jaehyun.

mana kau dapat ni?
kau edit kan?
jangan nak bodohkan akula.

aku dah agak..
kau tak percaya.
tapi,jangan risau..
nanti aku bagi kau bukti yang lebih kukuh.
masa tu baru kau nak terciduk.

kau ni siapa sebenarnya?
kenapa tiba' bagi aku gambar ni?
ntah bila tah gambar ni diambil.

aku mengeluh..

otak aku memang tak percaya...tapi hati aku berdebar,terselit sedikit rasa kecewa..macam mana kalau benda ni betul?

perlu ke aku diamkan diri dulu?atau tanya dengan doyoung..

aku melihat jam di skrin telefon..dah pukul 2 petang..

telefon ku berbunyi..dan tertera nama jaehyun di skrin telefon.

-in call-

"nae?"

"kau kat mane?jom makan...laparla~"katanya dengan suara manja.

aku tersenyum..

"hmm..aku kat rumah ni."

"ok otw."

-end call-

aku berdiri di hadapan pintu rumah ku menunggu jaehyun.jaehyun memerkirkan keretanya lalu keluar dari kereta tersebut dan berjalan ke arah ku.

jaehyun memerkirkan keretanya lalu keluar dari kereta tersebut dan berjalan ke arah ku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

aku diam..cuba mencari gambar yang unknown bagi aku tadi...

baju lelaki kat gambar ni dengan baju yang jaehyun pakai sekarang...sama.100% sama.ape ni?jaehyun...betul ke...kau....

"chagiya~"jaehyun memegang tangan ku lalu menciumnya..

aku mempamerkan senyuman yang sedikit terpaksa.

"nak makan kat mana?"

"ikut kau je..tak kesah pun"

"kalau macam tu jom makan sup tulang.."cadang ku.

"jom."

semasa dalam perjalanan,aku hanya berdiam diri memandang ke luar tingkap.

macam macam yang ada di fikiran ku sekarang.nak tanya jaehyun...tapi..aku takut nak tau kebenarannya.

"nana?kenapa ni??macam ada masalah je.."jaehyun mencapai tangan kanan ku sambil matanya masoh fokus kat jalan raya.

"aniyo~"

"kalau ada masalah ceritalah kat aku.im your boyfriend,i will hear everything that you want to tell me.okay?"

"ye..tapi betul im okay.just i'm a little bit tired sebab lukis komik lama sangat tadi."tipu ku.

"janganlah paksa sangat diri tu melukis...cuba rehat kejap."

"ye."aku mendekatinya dan menyandarkan kepala ku di bahunya.

tangan kirinya memegang stering kereta manakala tangan kanannya membelai rambut ku sebentar.

"saranghae~"kata ku.

"nado saranghae..."

-skip-

"aaaa"jaehyun ingin menyuapkan aku sup.

aku membuka mulut ku dan sesenduk sup masuk ke dalam mulut.aku tersenyum...

"sup tulang kat sini tak pernah mengecewakan."kata ku.

"ahjumma dengan ahjushi ada call tak?"tanyanya.

"last call minggu lalu..kenapa?"

"aniyoo..genyang."

"dah lama tau aku tak tengok muka diorang..rindu pulak"

"macam mana business diorang?"

"oke je.."

"baguslah kalau macam tu.kau tak bagitau ke diorang pasal kita?"

aku menggeleng.

"tak nak la diorang buat kau tak selesa pulak nanti.ye lah,tahap insecure dorang tu melampau...kang tak pasal pasal 24/7 hours diorang call kau just to ask about me."

"sampai macam tu sekali?"

"ahahahaha.."

"kalau macam tu baik tak payah dulu.tunggu lah aku dah berhenti kerja dulu baru bgitau supaya masa kerja aku tak terganggu.aku sanggup bagi laporan dengan diorang pasal kau seumur hidup aku."gurau nya.

kami terkekek...

Come Within[KimDoyoung]Where stories live. Discover now