08~

44 5 0
                                    

-jaehyun pov-

aku duduk di balkoni ruang tamu ku..

aku duduk di balkoni ruang tamu ku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

-unknown-

<oppa~

kau nak apa>

<jumpa jom.

tolonglah eunkyung>
jangan kacau aku lagi>

<semalam i dah call dia.

apa kau cakap?!>

<just kenalan je..

kau nak apa?>

<kita jumpa dulu.

send me your location>

aku mengambil kot ku lalu pergi ke lokasi yang diberikan eunkyung iaitu di sebuah taman.

-skip-

aku berdiri membelakangi eunkyung manakala eunkyung duduk di kerusi tepi tasik.

tiba tiba dia memeluk ku dari belakang dengan erat.aku membuka tangannya lalu berpusing memandangnya.

"kau ni dah kenapa?aku dah kata jangan buat macam ni...kita bukan macam dulu"amarah ku dengan nada suara perlahan kerana tidak ingin menarik perhatian orang yang lalu lalang di situ.

"jaehyun,kalau kau balik dengan aku...aku janji tak akan ganggu dia.tolonglah balik dengan aku."

"aku tak boleh eunkyung...tak boleh."

"kenapa??aku sebelum ni tak pernah pun curang kat kau...aku tak tau pun apa salah aku.kau tiba tiba je nak break.kenapa jaehyun?"eunkyung memegang tangan ku erat.

"sebab kau dengan hana tak patut kenal.tak boleh kenal."

"kenapa?sebab dia tu adik tiri aku yang selama ni dirahsiahkan?macam tu?kenapa korang nak sangat lindungi pompuan tu?hah?!kenapa?penting sangat ke dia tu?"

"ya..dia memang penting."

"i see..jadi sekarang kau couple dengan dialah?sebab tu kau tak nak balik dengan aku?"

aku diam..

"jadi selama ni tekaan aku betul.."

telefon ku berbunyi dan tertera nama hana di skrin telefon ku.aku terpaksa biarkan sebab aku tau..

kalau aku jawab,confirm eunkyung akan buat bising.aku tak nak hana salah faham.

-doyoung pov-

sedang aku mengemas rak pen,kelihatan hana berdiri di hadapan cafe jaehyun yang tutup.

dia kelihatan seperti sedang menelefon seseorang berkali kali..aku agak dia call jaehyun.

aku hanya memerhatikannya yang sedang ulang alik berjalan di sekitar cafe.

"haihh..."

"hana,kau ni kenapa?macam cacing kepamasan aku tengok."

"ni..jaehyun mana?dari semalam aku call dia tak angkat."rungutnya.

"dia sibuk lah tu."

"kau call dia boleh tak?tanya dia tengah buat apa sampai call aku pun tak angkat.."

alu pun masuk ke dalam kedai ku dan menelefon jaehyun.hana pula hanya berdiri di luar kedai ku..

-in call-

"hmm..kenapa?"

"kau mana ni?tu nana cari sampai cafe tapi kau tak ada."

"haihh..aku dengan eunkyung tadi.tu yang tak jawab call dia tu."

"kau buat apa dengan eunkyung?kau ni kan.."aku hampir nak naik darah bila tau yang jaehyun jumpa dengan eunkyung.

"aku terpaksa kau tau tak...dia baru je bagitau aku yang dia dah dapat number nana.dia dah call semalam.aku tak nak dia kacau nana."

"aihh..kau bagi number perempuan tu kat aku."

Come Within[KimDoyoung]Where stories live. Discover now