-hana pov-
aku duduk di kerusi balkoni bilik ku sambil memandang gugusan bintang yang menghiasi langit malam.
fikiran aku ligat berfikir tentang doyoung.mungkin sebab tu lah aku tak boleh tidur malam ni.
telefon ku berbunyi tiba tiba.
tertera nama doyoung di skrin telefon meminta aku mengangkat callnya.
sebelum meletakkan telefon dekat di telinga ku,aku menarik nafas dalam dalam dahulu.
-in call-
"tak boleh tidur ke?"tanyanya.
aku memandang ke biliknya.kelihatan tingkapnya terbuka dan lampu biliknya masih terang seperti bilik ku.dia kelihatan menghirup airnya sambil memandang ku.
"kau?tak boleh tidur jugak?"
"hmm..."
talian senyap...masing masing memandang dari kejauhan.
"tak sejuk ke duduk luar?"
"dah biasa...."
ish dia ni.macamlah tak tau yang aku ni suka duduk luar malam malam.bukannya kau kenal aku baru sebulan dia doyoung oi..dah berabad dah.
"nak aku teman tak?"tanyanya lagi.
aku diam..memandangnya yang juga memandang ku dari tingkap biliknya.
-skip-
"perlahan lahan."dia memimpin tangan ku semasa aku duduk di atas atap.
omma aku tidur kat bilik...dia tak tau pun doyoung datang.
selepas aku duduk,dia mengambil air panas dan cookies yang sudah aku letakkan di atas talam kecil dan memberikan aku selimut.
aku sengaja bagi dua selimut sebab sekarang dah tak macam dulu.semenjak hari tu,aku jadi insecure nak rapat rapat dengan doyoung.
"kenapa tak boleh tidur?selalunya kaulah yang awal tidur dari aku"katanya.
"ntah la.mungkin banyak sangat fikir kot."
"banyak fikir?bukan masalah keluarga kau dah selesai ke?apa pulak kau nak fikir lagi kali ni?pasal komik kau ke?"
pasal kau doyoung..please,stop being innocent here.
"haah.idea aku stuck la."
"ouhh...laa.tak pe lah.jalan jalan sikit,dapatlah ilham tu"
aku mengangguk.
"kau?kenapa tak tidur?"tanya ku pula.
"ntah la.dah berjam aku baring atas katil,tapi mata masih terbuka luas lagi."
"kau pun banyak sangat fikir kot."
"mungkin."
doyoung membuka cameranya lalu kami mengambil beberapa keping gambar.
"kenapa tiba tiba je ni?"tanya ku usai gambar di ambil.
"saja...manalah tau,ni last kita macam ni."
aku diam..
aku tak boleh tahan dah..
"doyoung..look"aku berpusing memandang doyoung.
"aku tak suka situasi yang melanda kita sekarang ni.aku insecure."
"aku pun tak suka hana..tapi aku tau.salah aku."
aku menghela nafas berat.
"kenapa kau tiba tiba kiss aku?kau cintakan aku...aku tau.but why kena masa tu kau kiss aku?"
"aku dah lama nak buat benda tu kat kau hana..setiap kali jumpa.tapi aku kawal diri aku tu.sebab aku masih sayangkan persahabatan kita.aku tak tau..hari tu.aku hilang akal lepas je kau buat aegyo.aku tak boleh berfikir lagi dah.even sekarang,aku rasa nak kiss kau."
what?doyoung...kenapa jujur sangat?
aku makin tak keruan...
perlahan lahan doyoung memegang kedua dua belah pipi ku.semakin lama,kami semakin dekat.
aku yang tiba tiba menolak dadanya perlahan tanda aku tak nak.doyoung akur dengan keputusan aku.
"a..aku minta maaf. doyoung... aku...aku tak tau apa yang bermain di fikiran aku.aku....aku perlu masa."aku memandang ke arah lain.
"aku faham."
kami memandang ke langit.masing masing melayan perasaan masing masing.
YOU ARE READING
Come Within[KimDoyoung]
Fanfictionstart;17 mei 2020 complete;9 julai 2020 "aku tak boleh jaehyun..aku takut aku buang masa lagi.sekarang ni aku harap sangat,kita tak pernah pun mulakan apa yang kita dah buat sebelum ni."do hana. "maafkan aku,perasaan ni terselit sekali dalam perkata...