-hana pov-
aku duduk di ruang tamu sambil memegang surat perceraian itu.dengan penuh kesabaran,aku menunggu kepulangan ibu.
air mata ku ku kesat berkali kali.
kedengaran pintu rumah dikuak dan ibu sudahpun pulang membawa barang yang baru dibelinya.
"hana..omma dah balik."kata ibu sambil tersenyum.
"eh,hana...kamu kenapa menangis ni?"
aku meletakkan surat tersebut di atas meja.ibu terkejut melihat kertas tersebut berada di tangan ku.
"sampai bila omma nak rahsiakan benda ni?sampai hana nak kahwin??baru omma nak bagitau yang omma dengan appa dah cerai?omma....apa semua ni"
"hana...o..omma minta maaf"ibu ingin menghampiri ku tetapi aku terus berdiri.
"patutlaa...selama ini kalau hana tanya pasal appa..omma suka berdalih topik."
"omma tak tahan hana..appa kamu balik dengan isteri dia dulu."
"m..maksud omma?"
"ya...omma isteri kedua appa kamu"
aku terdiam...
aku selama ni memang benci sangat sangat dengan perempuan yang suka rampas suami orang...tapi...t..tak sangka.omma aku sendiri perampas.
aku terduduk lemah di sofa.kepala ku tundukkan sambil tangisan ku kembali turun dengan lebatnya.
"omma minta maaf...omma tahu kamu tak suka dengan keputusan ni.omma minta maaf hana."
"omma...tsk..tsk..omma rampas kebahagiaan orang lain.hana tak sangka...tsk..omma tau kan...hana benci..tsk..tsk..tsk..hana benci perampas."aku terus berlari masuk ke dalam bilik.
aku sempat mengunci pintu bilik ku sebelum omma sempat masuk.
aku memakai jaket navy blue ku lalu mengambil dompet dan telefon ku.
-doyoung pov-
aku duduk sambil berpeluk tubuh di hadapan eunkyung.
"kau nak apa jumpa aku?"
"aku nak minta maaf..aku tau aku salah.tapi semua tu aku tak sengajakan.betul..aku tak sangka pun benda tu jadi malam tu."
"puaslah hati kau sekarang?lepas diorang break...kau kononnya dah menyesal.minta maaf."
"doyoung..tolonglah percaya kat aku."
"apa sebenarnya yang buat kau tiba tiba berubah ni?"tanya ku penuh sangsi.
ye lah...perempuan ni mana boleh percaya sangat.
"aku nampak...betapa sayangnya appa aku dengan hana.aku sedar..dia tak boleh lupakan hana walaupun depan dia ada aku.satu hari tu,aku nampak dia sendiri dalam bilik menangis sambil pegang gambar hana."
"kau sebelum ni bukan main benci lagi dengan appa kau..."
"ya..semua tu sebab dia dulu sanggup buang aku dengan ibu semata mata demi ahjumma dan hana.tapi aku sedar...semua tu kisah lama.appa dah balik dengan keluarga kami.aku sebenarnya dah cukup bahagia sebab akhirnya lepas beberapa tahun,aku dapat balik rasa kasih sayang seorang ayah.tapi ego aku tinggi.setiap kali nampak muka ayah,aku pasti rasa nak marah."
aku diam..
"aku faham perasaan ayah..dia nak aku dengan hana bersama sama.dia cuba nak satukan keluarga kami.tapi,aku tak nak.aku takut hana dilebihkan dari aku.fikiran tak matang aku tu yang membuatkan aku bertindak macam dulu."
"habis tu jaehyun?kau betul betul nak kat dia balik?"
"ya...aku nak balik dengan dia.mulanya,aku redha kalau dia tak nak dengan aku.tapi,lepas aku tau yang dia dengan hana...aku mula tak puas hati.aku mula pandang hana 'perampas' macam ibu dia."
"hana tak salah dalam ni.dia langsung tak tau benda ni.kau target dia apasal"
"aku pun tak tau la doyoung.mungkin sebab aku kenal hana dari uni.dia je yang aku boleh jadikan mangsa..lagipun dia tak ada adik beradik."
"kau sepatutnya minta maaf dengan hana...bukan aku.aku tak boleh terima permintaan maaf kau ni kalau hana pun tak terima."
YOU ARE READING
Come Within[KimDoyoung]
Fanfictionstart;17 mei 2020 complete;9 julai 2020 "aku tak boleh jaehyun..aku takut aku buang masa lagi.sekarang ni aku harap sangat,kita tak pernah pun mulakan apa yang kita dah buat sebelum ni."do hana. "maafkan aku,perasaan ni terselit sekali dalam perkata...