22~

30 2 3
                                    

jaehyun mengajak ku pergi makan tengah hari dekat restoran kesukaannya.

"jaehyun..."

"hmm?"

"kau tak ada apa apa rahsia ke yang kau nak bagitau kat aku?"

"rahsia??"

"ye lah..macam ex ke.selama ni aku tak pernah pun tau siapa ex kau.setiap kali tanya kau mesti cakap tak ada.mustahil la lelaki hot macam kau ni tak ada orang nak."

"humm...ada tu memang ada.tapi,nak couple tu tak la"

kau tak nak bgitau kenapa jaehyun?

"betul tak ada?sebelum aku pun tak ada?"

"haah..betul."

jaehyun mencapai tangan kiri ku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

jaehyun mencapai tangan kiri ku..

aku hanya tersenyum kelat..wae wae wae?apa yang aku tak boleh tau?aku takkan marah kalau kau bagitau yang eunkyung tu ex kau.aku tak marah.

sesampainya kami di sana,kami terus memesan menu yang kami nak makan..

"sekarang komik apa yang kau tengah siapkan?"

"haa...ingat lagi tak yang aku bagi korang tengok idea storyline aku.yang pasal cinta tiga segi antara kawan baik tu.."

"haa.ingat ingat.kau tengah buat itu ke?"

aku tersenyum lalu mengangguk.

"fighting~"jaehyun mengusap kepala ku dan muka ku terus memerah lagi.aku perasan yang segelintir pelanggan tgah nampak aku dan jaehyun.

"wae?takkan biar dah berkali kali aku usap kepala pun masih malu lagi?"

"ye la..siapa tak malu bila depan orang ramai."

"tak pe la..biarla diorang tau kau aku punya."

"tapi aku ta-"jaehyun terus berdiri dan membongkokkan badannya ke arah ku.

bibirnya tepat mengucup bibir ku.

aku terus terdiam..mata ku membulat...wehh kita kat public ni.

"ni pun malu jugak ke?"bisiknya lalu smirk.

"yahh~"aku menumbuk bahunya perlahan lalu menghalang muka ku dengan buku menu.

"ahahahaha...dah turunkan menu tu.kalau tak aku cium lagi."

"ishhh.."aku menurunkan buku menu itu lalu menjegilnya.

"haa tau takut.sam-"jaehyun terdiam tatkala matanya melihat ke arah pintu masuk yang berada di belakang ku.

"jaehyun oppa~"sapa seorang perempuan yang berpakaian agak menjolok mata.

jaehyun terus mengukirkan senyuman kelat.

"nampaknya citarasa u masih sma laa..eh,ni siapa pulak?"tanyanya sambil tergedik gedik duduk sebelah jaehyun.

woi!aku couple dia ni pun masih duduk depan dia.kau yang stranger ni..tiber duduk dekat dia pastu peluk tangan dia pehal?wanna fight?!

"ni couple i."jaehyun memegang tangan ku.

haa dah tau aku ni couple dia kan?tangan yang sentuh jaehyun tu tolong tarik..also tolong berdiri dari tempat duduk tu...

"ouhh..ye ke?hows your life?"tanyanya tanpa berganjak sedikit pun.

jaehyun hanya melayannya..

"so far so good."

"u tak rindu i ke?"

WOI!im here!.

"err.."jaehyun gugup..dia melihat ku.

aku menggigit bibir bawah ku sambil memandang perempuan itu dari atas ke bawah dengan pandangan menjengkelkan.

mereka berbual sahaja menakala aku sudah burn habis di hadapan.sedang syok berbual,telefon perempuan itu berbunyi.

"hmm?arh okay."

akhirnya perempuan itu pergi setelah mendapat panggilan tadi.thank goodness.

aku terus menyilangkan tangan ku sambil memandang jaehyun tajam.

"err..tadi tu junior aku.macam yang kau nampak..dia tu syok kat aku.so,macam tu lah."katanya sambil tersenyum menampakkan dimplesnya.

"ughh...dah lah.cepat makan."kata ku.

dia dah faham kalau aku senyap....

Come Within[KimDoyoung]Where stories live. Discover now