"doyoung??"
"jom.."doyoung terus memeluk bahu ku dan kami berjalan di bawah satu payung.
usai di rumah ku,aku menukar baju dahulu sebelum turun kembali.semas turun,kelihatan doyoung sudah duduk di sofa sambil meminum hot chocolate yang dibuatnya..
"nahh..minumlah"dia menghulurkan aku segelas hot chocolate lagi.
"thanks.."kata ku.
"kau habis nangis ke??mata kau sembab."tegurnya.
aku hanya diam..
"kalau kau tak rela lagi,jangan break.aku boleh bagitau jaehyun.."
"jangan...aku tak rasa kami boleh teruskan lagii"
"hana..."
"doyoung stop.jangan buat aku berfikir berkali kali pasal ni.aku berusaha kumpul tenaga aku untuk hadap semua ni..aku tau kau menyebelahi dia"
"tak hana...aku tak menyebelahi sesiapa pun sekarang ni."
"habis tu?semenjak malam tu...kau asyik pujuk aku untuk balik dengan jaehyun kenapa?kau suka ke nampak aku sakit macam ni?"
kami mula bertengkar
"do hana.sebab aku tak suka nampak kau sakit lah aku suruh kau fikir balik.jaehyun tu dah lama jadi crush kau.kau dah lama impikan benda ni.tapi,kau tak nak pun perjuangkan hubungan ni"
"kau tak faham aku doyoung..perempuan tu dah lama kacau aku...cuba goyahkan aku.aku tak boleh bertahan."
"kau ada aku...aku tak nak orang yang aku sayang sakit macam ni.tapi,kau nampaknya memang tak perlukan bantuan aku.."doyoung berdiri lalu keluar dari rumah ku.
"doyoung..."panggil ku tetapi dia tidak mengendahkan panggilan ku.
doyoung terus berdiri kaku tatkala melihat ibu ku berdiri di hadapan pintu.
"omma!!!"aku terus memeluk ibu dengan erat.
"hmm...dah lah.ibu haus ni.nak minum."
"ermm..ahjuma,doyoung ambikkan air ya."kata doyoung.
"omma kenapa tak call bagitau dah sampai korea.."
"saja nak surprisekan kamu.sepatutnya lusa omma sampai..tpi omma tak sabar nak jumpa anak omma."
"eh??appa mana?"
doyoung menghulurkan air kepada omma.
"omma nak tidur mana malam ni?"soalan dibalas dengan soalan.
"kat sebelah bilik hana la..tempat biasa."
"omma lapar la."
"hana masak dululah...omma tunggu lah atas.rehat dulu."
"ye lah."
-doyoung pov-
aku dan ahjumma melihat sahaja hana masuk ke dapur.ahjumma melihat ku sambil tersenyum.
"aunty apa khabar?"tanya ku.
"sihat..sakit sakit sikit tu biasalah..dah berumur kan.kamu?sihat?"
"macam ni jelah aunty."
"kamu masih tak bagitau hana ke pasal perasaan kamu kat dia?"
aku tersenyum sambil menggeleng perlahan.
"haihh..kamu ni.takkan sekali pun tak pernah?"
"pernah..tapi just joking around.lagipun test hana tu tinggi aunty.doyoung ni apalah sangat."
"tak pe la..aunty harap kamu sabar ye."
"ye lah..aunty,uncle mana?"
ahjumma hanya tersenyum kelat.
"aunty masih nak rahsiahkan benda ni ke?semenjak dua menjak ni banyak benda jadi kat hana.tu,anak uncle belah sana...asyik kacau hana."
"ye ke??"
"hmm..tapi agaknya sekarang tak lagi kot sebab dia dah dapat apa yang dia nak."
"maksud kamu?"
telefon ku berdering.
"aunty...doyoung balik dululah.nanti doyoung bagitau kat abang yang aunty dah balik ye"
"okay..dah lama tak jumpa abang kmu."
"nanti doyoung bawak dia pegi sini."
YOU ARE READING
Come Within[KimDoyoung]
Fanfictionstart;17 mei 2020 complete;9 julai 2020 "aku tak boleh jaehyun..aku takut aku buang masa lagi.sekarang ni aku harap sangat,kita tak pernah pun mulakan apa yang kita dah buat sebelum ni."do hana. "maafkan aku,perasaan ni terselit sekali dalam perkata...