07~

38 4 0
                                    

"yahh...sakitlah."doyoung menggosok gosok belakang kepalanya yang kena tamparan aku.

"siapa suruh mulut tu macam tempayan pecah?ishh...sampai dong geun pun tau pasal aku dengan jaehyun."

"alaa..lek lah.abang aku je kot."

"ish.."

"alolololo...yelah sorry eh.aku belanja kau makan ni."

"aku serius ni."

"aku pun serius nak belanja makan."

"wuu..gomawo chinguya~~"

"ahahaha..terus mekar senyuman kau ye bila tau tak perlu nak keluarkan duit."dia ketawa.

"mestilah.."

usai doyoung membayar makanan tadi,kami terus ke M Market untuk membeli barang dapur.

doyoung menyorong troli manakala aku memasukkan barang yang aku nak ke dalam troli sambil melihat list barang yang aku catat di dalam telefon ku.

"oh ya..doyoung,kau asal single lagi eh?semenjak kita kenal ni kau tak pernah pun couple.last kau couple pun masa umur 12 tahun kan?"tanya ku.

"ntah la.tak ada orang nak kot."

"eiii..ada keyh orang nak kat kau.tu pelanggan tetap yang slalu datang kedai kau tu."

"min soo?arhh...tak la."dia menafikan.

"ingat aku tak nampak ke dia cuba nak goda kau malam tu.masa kita kemas stok yang baru sampai."

"hmmm..tapi aku anggap dia sebagai kawan je."

"kau ni memilih sangat la."

"bukannya memilih.tapi cuma tunggu masa sesuai je.or,mungkin tak ada pun masa yang sesuai untuk aku."

"means?"aku memandangnya pelik.

"aku dah ada orang kat hati...tapi..macam tu lah.disebabkan aku ni pengecut,aku lambat selangkah dari lelaki lain."

"lah...ye ke?tu lah kau.pengecut sangat."

"ishh..patutnya kau bagilah kawan kau ni kata kata semangat.ni makin buat aku down adelah."doyoung mencebik.

"hehehe..meh sini peluk mama"doyoung terus berlari lari anak dan memeluk ku seperti seorang anak memeluk ibunya.

aku terkekek sedikit sambil mengusap lembut kepalanya..

"kau ni dah besar tapi gaya macam budak kecil."kata ku.

"dah dengan kau je aku berani tunjuk manja..kau pun tau kan aku bukan macam ni depan orang lain"

"ye ye aku tau.dah lah.kang makin lama kita peluk macam ni makin pelik orang nampak kita."

"kang diorang sangka kita buat drama market free kat sini."sambungnya.

kami ketawa kecil sebelum melepaskan pelukan masing masing.

-skip-

kereta doyoung pun parking betul betul di halaman rumahnya.

"thanks for tonight"kata ku sebelum keluar dari kereta itu.

"nana.."doyoung sempat memegang tangan ku.

aku memandangnya.
"selamat malam..

"nae~aigoo...comelnya kau ni"aku mencubit pipinya lalu keluar dari kereta dan masuk ke dalam rumah ku.

semasa aku hendak berjalan menaiki tangga,telefon ku berbunyi.

nombor yang tidak dikenali?

-in call-

"yoboseyo?"kata ku.

"how's life?"kata perempuan itu.

"ae?ni siapa eh?"

"mesti best kan kau sekarang..hidup dengan lindungan dua orang lelaki yang memang betul betul sayangkan kau..sementara aku?"

"hah?kejap..apa kau merepek ni?ni siapa?"

"kau tak kenal aku?heh...do hana,i'm looking forward in this game."kata nya lagi disusuli dengan ketawa kecil yang agak creepy bagi aku.

"tak..ni siapa?macam mana aku nak kenal kau siapa kalau number kau pun aku tak save?and,mana kau dapat number aku."

talian terus dimatikan.

bulu roma aku terus naik..aku memang tak suka dengan panggilan macam ni.

perlu ke aku tukar number aku?haihh...tak pe lah..mungkin scammer je kot.aku tak ada musuh wehh..aku ni baik orangnya.

Come Within[KimDoyoung]Where stories live. Discover now