40~

26 1 0
                                    

semasa pulang dari syarikat penerbitan,aku pergi ke cafe jaehyun.kelihatan eunkyung pun ada skali..

"eh,unnie."

"hana..."sapanya dan mempelawa ku duduk dengannya.

"dari mana?"

"ni...hantar manuskrip baru."

"ouhh.."

jaehyun terus datang dengan minuman ku walaupun aku belum order lagi.dia terus duduk di hadapan kami berdua.

"jaehyun...errr.."

"doyoung?"

aku mengangguk

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

aku mengangguk.

"ermm..ntah lah.dia kata dia sibuk."

"dah cuba slow talk dengan dia tak?"tanya unnie.

aku mengangguk.

"macam mana?"

"macam tu je..still"

mereka tidak memberi komen.

-skip-

aku baring, duduk, makan, mandi, buang air, masak, melukis...semua fikir pasal dia.

aku rasa tak tenang...walaupun aku tau dia tak akan call aku,tapi aku kerap kali bukak fon.tengok number dia.stalk ig dia.

kenapa??kenapa aku jadi macam ni?doyoung...poison apa kau dah spell kat aku ni?

aku selalu menjenguk kat luar tengok bilik doyoung...tapi masih tak nampak batang hidung dia.aku tercari cari....tapi tak tau kenapa.

"hana?"

"ye omma?"

"fikir apa tu?"

"tak de lah.."

"ouu..ye lah.omma nak jalan kejap ni dengan omma eunkyung."

"nae..hati hati omma"

aku duduk di sofa.

"aku rindu dia.."kata kata itu terbit secara spontan di bibir ku.

aku rasa aku kena jumpa dia..tak hari ni..esok.

-doyoung pov-

"esok kena bangun awal tau..jangan macam semalam.jangan ingat aku tak nampak apa korang buat tengah malam atas atap."

"kitorang buat apa?tak ada apa lah.just duduk makan roti."

"eyyy..tipu.i saw everything.i saw how she refuse you."

aku tersenyum kelat.

"good night~"kata hyung laku keluar selepas mematikan suis lampu bilik ku.

aku set alarm pukul 5 pagi.

berharap esok tak akan hadir.aku masih tak nak tinggalkan tempat ni.tinggalkan hana.

-hana pov-

aku mendengar bunyi enjin kereta doyoung seawal pukul 6 pagi.

"dia pegi mana awal pagi macam ni?siap kunci rumah pulak tu"monolog ku.

"omma?"

"hmm?kenapa?"

"omma tau tak doyoung tu pergi mana?"

"arhh..dia kata pegi gwangju.urus tanah peninggalan pak cik dia.kononnya terus tinggal sana.kenapa?dia tak bagitau kamu ke?"

aku terkejut.aku terus kaku.

"a...apa?g..gwang ju?"

d...doyoung tinggalkan...aku?

dia tak bagitau pun.

aku terus berlari ke bilik ku dan mrncapai telefon ku.nombor doyoung ku tekan.dia tidak menjawab panggilan ku walaupun berkali kali ku dail.

"doyoung...jawabla"

kenapa tiba tiba pergi sana?tak bagitau aku...kenapa doyoung?

aku duduk di birai katil ku sambil menahan air mata.

"tak apa...hana,jangan nangis.kau kuat"

-doyoung pov-

sesampainya di hotel,aku dan hyung makan tengah hari sama sama sebelum kami berpisah.

"jangan lupa call hyung tau.kita tak pernah berpisah macam ni...manalah tau baru sehari kau dah merengek rindu aku"katanya.

"ishh...aku dah besar la.nak merengek buat apa?"

"elleh."

"ye lah...aku pergi dulu lah.jaga diri kat sini.thanks sebab ganti aku"

"hmm..kau pun jaga diri kat sana.ada masa nanti aku balik"

kami tersenyum.

aku masuk kembali ke dalam kereta dan memandu kereta hingga keluar dari perkarangan hotel tersebut.

Come Within[KimDoyoung]Where stories live. Discover now