-hana pov-
aku dan omma buat facetime..
aku sedar yang dari tadi kitorang facetime,langsung tak nampak pun batang hidung appa.
"omma,appa odisseo?"
"arhh..err..dia jalan main golf dengan kawan dia."
"omma tak ikut ke?"
"tak la..kamu macamlah tak tau yang omma tak suka ikut appa kamu pegi sukan."
"ye tak ye jugak..kerja macam mana?oke?"
"oke je..kamu tu kat situ oke tak?masih tak ada teman lagi ke?"
"eishh omma ni..siapalah yang nak kat anak omma ni?"
"bukan tak nak..kamu tu je yang memilih sangat.nak yang macam ni lah..macam tu lah..ingat lelaki pilihan kamu tu setia sangat ke?"perli omma.
aku hanya mempamerkan senyuman kelat..jaehyun tu setia ke kat aku?
"omma ni.tak sukala..setiap kali facetime,mesti tanya pasal boyfriend.hana tak sedia lagilah nak berboyfriend ni...sesak je otak"
"ye ke?"
"ye..hana nak fokus komik tu je dulu.happykan omma appa."
"tak payahlah nak berusaha sangat happykan kitorang ni.omma dengan appa happy kalau hana happy...no need to push yourself.okay?"
"nae omma~"
"hmm..dah lah.omma nak pegi pasar ni.bila ada masa terluang omma call kamu lagi ye.oh ya,kirim salam dengan doyoung..dia tu pun single mingle lagi ke?"
"ye omma.."
"haihh...kalau macam ni la.baik korang berdua je.omma tak kesah..lagipun omma nampak budak doyoung tu baik jugak.pandai jaga hati."
"omma~dah lah.pegilah pasar.anyeong"
"nae anyeong."
okay..tiber perut aku nak makan air boba..eung~
aku memakai hoodie berwarna pink merah dan denim jeans berwarna putih lalu keluar dari rumah bersama dompet dan telefon ku.
kedai astrella's dekat je dengan kawasan perumahan ni.cuma ambik 15 minit kalau jalan kaki..for me it's not a big deals to walking for 15 minutes as long as i can save my money and also can drink milk tea+boba..hohoho~
aku berjalan sambil earpods dipasang kemas di telinga kanan ku,mulut juga ikut bernyanyi mengikut nada lagu Candy,baekhyun..
rilek je aku jalan jalan macam ni..padahal komik aku tu belum pernah pun tersentuh hari ni.AHAHAH..
aku mendapat notifikasi LINE.
unknown
chill nye..
kau siapa?
just a person that you did not supposed to forgot
siapa?
hana..
it's me...
eunkyung.eunkyung?
yang mana?
kita kenal ke?dah agak dah.
kau mesti lupa.just what do you want from me?
chat ku tidak dibalas..hanya di seen sahaja.
siapa eunkyung ni sebenarnya?aku ada kawan nama eunkyung ke?apa ni???
and yea..dia tau aku tengah chill.so,dia tak jauh pun dari sini.
aku memandang sekeliling..tapi tak nampak pun bayang manusia yang nampak pelik...
siapa dia?apa dia nak dari aku?mustahil lah kacau aku kalau dia tak nak apa apa kn?aku ni tak de lah kaya sangat kalau nak duit.belanja pun ikut bajet jugak.
-eunkyung pov-
aku duduk di buaian sambil melihat ke arah hana yang memakai hoodie pink merah sambil berjalan dengan santainya melewati taman itu.
mata aku panas tengok dia chill macam ni..
how can she live her life very good while im suffering alone here?
YOU ARE READING
Come Within[KimDoyoung]
Fiksi Penggemarstart;17 mei 2020 complete;9 julai 2020 "aku tak boleh jaehyun..aku takut aku buang masa lagi.sekarang ni aku harap sangat,kita tak pernah pun mulakan apa yang kita dah buat sebelum ni."do hana. "maafkan aku,perasaan ni terselit sekali dalam perkata...