semasa aku pulang,kelihatan ahjumma duduk di beranda rumahnya dan kelihatan risau...dia berjalan berulang alik sambil bermain dengan telefonnya.
"ahjumma!kenapa nampak risau je ni?"
"haa..doyoung.ahjumma risau ni.hana..."
"kenapa dengan hana?"aku terus berlari ke rumahnya.
"di..dia dah tau.pastu tadi dia kata nak keluar.dah 2 jam dia tak balik balik.."
"mungkin dia nak tenangkan fikiran tu...ahjumma janganlah risau."
"doyoung..kamu je yang boleh cari dia.tolong ahjumma cari dia.tengok tengokkan dia."
"ye lah ahjumma.doyoung pegi cari di tempat dia selalu pegi."
aku pun masuk kembali ke dalam perut kereta ku dan memandu perlahan lahan sambil melihat ke kiri dan kanan jalan.kot kot ada hana bertenggek tepi jalan.
aku tau hana tak akan buat benda bodoh.
beberapa minit mencari,aku tak jumpa.aku mengambil keputusan untuk menelefonnya.
-in call-
"haa..nana..kau kat mana ni?"tanya ku risau.
"doyoung..tsk..tsk.."
"kau kat mana ni?"
"kat gerai tepi jalan..."kedengaran suaranya seperti suara orang mengantuk.
"kau mabuk ke??"
"hmm..datanglaa"
beep beep beep
haihhh...aku tak semoat tanya gerai tepi jalan mana satu..dia dah matikan.
-skip-
aku berhenti di hadapan gerai tteokbokki yang ke-5.semasa masuk,aku sudah dapat melihat hana yang minum soju sambil menggigit sotong kering.
"haihh..kat sini kau rupanya."gumam ku.
aku terus sahaja duduk di hadapannya.
dia tersenyum melihat ku...tetapi walaupun senyum,masih kelihatan sisa air mata yang sudah kering di pipinya.
"ahjumma..kira"kata ku.
habis membayar,aku terus menggendong hana masuk ke dalam kereta.
"kita..nak ke mna ni???"tanya nya dalam keadaan mabuk.
"balik lah..nak ke mana lagi..."
"eung~~aku tak nak balik!eeeee....tak nak!!!"dia merengek macam budak kecik sambil menarik narik lengan baju ku.
"habis tu kau nak pegi mana?dah jam 7 ni.."
"eung~~tak nak!!!heungg~tsk tsk tsk"dia mula menangis.
"eh eh..janganlah nangis....aduii.kau ni kalau dah mabuk kenapa act macam budak kecik ni?"rungut ku.
"tak nk...tsk..tsk.."
"ye lah ye lah.kita pegi sungai han."
"yeayy~"soraknya perlahan.
semasa dalam perjalanan,hana hanya berdiam diri seperti patung.dia langsung tidak menuturkan kata kata.hanya keluhan halus dikeluarkan.
"dah sampai.."
hana terus keluar dari kereta dengan segera lalu berlari ke arah sungai han yang sedikit gemerlap kerana pantulan cahaya bandar..
aku mengejar hana dan sempat memeluknya dari belakang sebelum dia berlari lebih dekat dengan sungai tu.
"kau nak buat apa ni??hana~~sedar diri~"aku menarik hana.
hana terus melemahkan badannya dan terduduk di rumput pendek.dia terus menangis teresak esak.
"shh...hana~jangan nangis....aku ada kat sini kan"
aku tak pandai sangat nak pujuk perempuan nangis ni.
aku duduk di sebelahnya sambil mengusap lembut belakangnya.
YOU ARE READING
Come Within[KimDoyoung]
Fanfictionstart;17 mei 2020 complete;9 julai 2020 "aku tak boleh jaehyun..aku takut aku buang masa lagi.sekarang ni aku harap sangat,kita tak pernah pun mulakan apa yang kita dah buat sebelum ni."do hana. "maafkan aku,perasaan ni terselit sekali dalam perkata...