15~

29 4 1
                                    

-hana pov-

aku berjalan di sepanjang sungai han untuk mencari ketenangan dan inspirasi nak buat komik..

sedang berjalan sambil melihat air sungai han yang aman ditiup angin sepoi sepoi bahasa,aku terlanggar seorang lelaki yang memakai sweater , bermask dan bertopi.lalaki itu nampak seperti dalam lingkungan 40-an.

"m..mianhamnida."aku membongkokkan badan ku sambil meminta maaf.

"arhh nae nae.its okay."uncle itu seperti mengelak dari bertentangan mata dengan ku.

dia terus sahaja berjalan meninggalkan aku yang masih terpinga pinga.

dah kenapa dengan uncle ni?macam takut je..muka aku ni bukannya muka penjenayah pun.

arhh ntah la.malas nak fikir pasal uncle tu.yang penting aku dah minta maaf sebab terlanggar dia tadi.

telefon ku berbunyi..aku terus mengangkat tanpa melihat nama yang tertera di skrin telefon.

"yoboseyo?"

"seronok jalan jalan kat sungai han?"tanya perempuan itu.

kaki ku terus berhenti.

apa lagi yang dia nak ni?

"kau ni siapa sebenarnya?mana kau tau aku kat sini?kau intip aku ke apa?"

"kau nak ke jumpa aku?"

aku diam untuk seketika..macam mana kalau dia bawak senjata ke apa??arhh biarla.ni je peluang aku nak jumpa dia.selama ni aku asyik tertanya tanya siapa eunkyung ni.

"kau kat mna?"tanya ku.

"pandang tepi belah kiri kau."aku pun hanya menuruti kata katanya.

"kat kedai jual manisan..serba hitam."

mata ku terus tertumpu ke arah kedai jual manisan yang agaknya hanya 15  tapak sahaja dari tempat ku berdiri.

kelihatan seorang perempuan yang berseluar jeans hitam dan bomb jacket hitam.berambut blonde,bertopi hitam dan memakai mask hitam sedang memegang telefonnya di telinga sambil melihat ku.dia membuka topinya lalu dilambaikan ke arah ku.

aku mematikan panggilan ku..langkah ku yang diatur sedikit teragak agak untuk mendekatinya..jujur,aku takut.tapi,aku kena tau kenapa dia kacau aku selama ni.

aku duduk di hadapannya sambil memerhatikan wajahnya yang masih ditutup dengan mask mulutnya.

"kau siapa?"

dia pun membuka masknya dan ter-reveal lah wajahnya.

aku....aku macam pernah nampak muka ni.familiar..tapi kat mana?

"hye hana..do hana."dia tersenyum sinis.

"kau ni siapa?"

"takkan tak kenal?aku senior kau.sebidang dengan jaehyun dan doyoung."

arhhh...senior.aku ingat dah.

"t..tapi kenapa-"

"kenapa aku buat semua ni kat kau?don't play dumb la hana.satu uni tau,yang aku syok dengan jaehyun.."

"ya..aku tau.tapi,jaehyun kata korang kawan je."

"let me tell you something..aku..dengan jaehyun dah bertahun couple.tapi,sebab kau."

aku makin pelik.

"kenapa pulak dengan aku?"

"kau ambik dia dari aku.kau goda dia..sampai dia jatuh hati kat kau.dan tinggalkan aku macam tu je."

"aku tak percaya la..kau datang macam ni lepas tu nak kata yang kau dengan jaehyun ada hubungan then aku penyebab korang break?ingat aku bodoh sangat ke?"

"thats why aku nak bagitau ni..kalau kau nak bukti.bukti tu ada dalam rumah jaehyun.atau lebih tepat lagi,bilik dia."

"mana kau tau"

"kan aku dah cakap..kitorang couple lama.aku dah pernah masuk bilik dia.dan tau semua pasal dia yang kau tak tau."

aku diam...

kalau betul....

Come Within[KimDoyoung]Where stories live. Discover now