41~

27 2 0
                                    

sesampainya di hadapan rumah,aku membuka pintu rumah ku dan terus naik ke dalam bilik.

telefon ku yang tertinggal ku capai.

telefon ku yang tertinggal ku capai

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

uishh...banyaknya call.

dari hana,eunkyung,jaehyun.

kalau call dari hana ni aku tau lah kenapa.tapi eunkyung dengan jaehyun ni dah kenapa?bukan diorang tau ke aku jalan hari ni.

aku call jaehyun balik.

-in call-

"haa.kau kenapa tak angkat dari pagi tadi kitorang call?"tanya nya.

"fon aku tinggallah."

"hah?habis tu sekarang kau kat mana?"

"rumahlah.oh ya,lupa bagitau...hyung aku yang pegi.bukan aku.boss dia dah bagi dia pindah tempat kerja terus kat gwang ju."

"hah?boleh pulak?"

"ye lah...ntah la.pagi tadi masa aku bersiap baru aku tau.ni kau call kenapa?"

"baik kau jenguk hana sekarang.kau ni kejam lah doyoung."

"lah,dia bukannya kisah aku pun."senyuman ku hilang.

"bodo arhh kau ni.kalau dia tak kisah,buat apa nak call kau berpuluh kali?bangang"

haa...kena aku setempek bangang oleh jaehyun.

"ye lah..aku jumpa dia sekarang"

aku terus bergegas ke rumah hana.

"eh doyoung?bukan kamu"

"ye ahjuma.tak jadi.hyung yang pegi."

"ouh.tu pegi tengok hana.kesian dia ahjumma nampak"

aku terus naik ke bilik hana.perlahan lahan pintu biliknya ku kuak.

kelihatan dia tidur di atas katilnya sambil memeluk bantal peluknya dengan erat.

aku perlahan lahan duduk di sebelahnya...rambut yang menutupi separuh wajahnya ku selak ke belakang telinga nya.

masih kelihatan air mata yang masih baru di wajahnya.

kesian pulak hana ni..penat sangat kot nangis sampai tidur dengan tangisan.tapi perluke sampai nangis macam ni.aku bukan pegi oversea pun.

semasa aku memegang tangan kanannya,dia terjaga dari tidurnya.

"doyoung"katanya dalam keadaan mamai.

"yaa..aku kat sini"aku memegang pipinya.

dia duduk dan menggosok gosok matanya yang sembab.

sebaik sahaja sedar 100%,dia terus memeluk ku erat sambil menangis.

"hana..aku tak pergi mana pun.maafkan aku sebab buat kau sedih macam ni.aku tak ada niat pun."

"heung~~tsk tsk tsk...s..sampai hati kau...tinggalkan aku..kau tak bagitau apa apa pun..tsk tsk tsk"rungutnya dalam tangisan.

aku cuba menolaknya untuk mengesat air matanya tetapi pelukannya terlalu erat.

"hana...maafkan aku sebab tak bagitau kau.dah,janganlah nangis.aku tak nak kau nangis sebab aku"

akhirnya dia melepaskan pelukan setelah bertenang.aku tersenyum memandangnya.

"ingatkan kau tak keaah pun kalau aku pergi"

"wehh,kau kawan baik aku.kau pergi mana mana jauh pun aku tetap terkesan..."

"ye ke?kawan baik je?aku dengar orang tu rindu sangat kat aku.oh ya,kononnya ada benda penting dia nak bagitau aku."

hana diam.

"apa dia??"tanya ku.

hana terus mencium pipi ku lama.aku yang faham akan maksud hana terus memegang kedua dua belah pipinya dan memberikan kucupan pada bibir lembut marshmallow nya.

"thanks sebab balas perasaan aku ni."kata ku sambil tersenyum.dia turut tersenyum.

"maaf sebab ambik masa...thanks jugak sebab tunggu aku selama ni.kau tetap tunggu aku walaupun aku dengan orang lain.thanks sebab selama ni ada kat belakang aku.aku tau aku baru sedar..maaf sebab ambik masa yang lama untuk tau perasaan kau"dia menggenggam tangan ku.

"tak apa...asalkan penantian aku tu berbaloi.tengok lah sekarang.kau dah jadi milik aku"

hana tersenyun terus memeluk lengan ku.

"oh ya,kenapa kau balik ni?"

"sepatutnya aku yang ada kat sana.tapi,hyung pegi last last minit.dia terus tukarkan tempat kerja kat gwangju."

"maknanya kau tetap tinggal sini lah ni?"

"haah"

"yeay~~"

"lepas ni boleh lah kau tidur rumah aku.kau tak pernah tidur sana kan?selama ni asyik aku je tidur sini."

muka hana jadi merah tomato apabila aku mention tidur rumah aku.

"ishh...fikir bukan bukan lah tu"aku mencuit pipinya.

"hehehe"

Come Within[KimDoyoung]Where stories live. Discover now