-do young pov-
seluruh isi di dalam panggung tersebut menjerit tatkala scene hantu dia keluar..
aku meloncat sedikit kerana takut.setelah kembali tenang,aku melihat ke arah hana.
kelihatan dia sedang menutup matanya dengan bersandar di bahu jaehyun.jaehyun pula memeluk bahunya dan menepuknya lembut bagi menenangkan dia.
amboii~amboi~
"gwenchanha..dah tak ada dah.."katanya lembut.
hana perlahan-lahan melihat skrin kembali.dia membetulkan tempat duduknya tatkala sudah bertenang.
jaehyun mengambil tangan hana lalu menggenggamnya erat dan menciumnya.aku terus membuat muka annoying dalam pawagam yang gelap itu.
mood aku nak nonton dah tak ada.
haihhh,aku ajak diorang nonton bukan nak tengok diorang bersawit depan aku.
'do hana..pandanglah aku...'
'dia takkan pandang kau la.jaehyun dah ada depan mata dia.nak pandang kau buat apa?'
haihh~
lepas sejam lebih menonton,akhirnya movie pun habis dan kami bergegas keluar dari cinema itu.
"best gila movie dia.aku masih tak leh move on dengan hantu tu..ikut suka hati dia je bila nak muncul"bebel jaehyun.
"kan?aku confirm tak boleh tidur malam ni."
"nak aku teman?"kata jaehyun sambil tersenyum sinis.
hana ketawa cuba menyembunyikan perasaan malunya..tapi kitorang tau dia malu sebab reaksi pipi dia tak boleh menipu.haihh comel.tapi bukan aku punya.eung~
kami singgah di restoran RV untuk mengisi perut yang kosong dan membasahkan tekak.
"oh ya,esok korang datang lah cafe aku.aku ada buat menu baru.strawberry milk shake..korang rasa dulu lepastu bagi aku pendapat."kata jaehyun.
"hmm.oke."
telefon jaehyun berbunyi...jaehyun melihat nombor yang tertera di skrin telefonnya dan dia terus sahaja decline nombor tersebut.
"siapa?"tanya ku.
"ntah..tak save pun nombor tu."
"kenapa tak tanya siapa?"tanya hana pula.
"nantilah balik baru aku call.sekarang..kita makan."
aku melihat jaehyun dengan riak wajah curious..jaehyun melihat ku dan tersenyum.
usai makan,kami terus balik...memandangkan malam ni guna kereta aku,jadi jaehyun kena ikut aku dan hana balik dulu sebab kereta dia dia letak kat halaman rumah kitorang.
"thanks for tonight doyoung"kata hana.
"welcome.."aku tersenyum.
"dah nak masuk ke?alaa~"jaehyun tunjuk gaya manja dia..
"ye lah.dah jam 12 ni."balas hana.
jaehyun mendepakan tangannya minta dipeluk.hana sempat melihat ku sekilas...aku terus berpusing kerana tahu akan maksud hana.
aku pun tak nak tengok diorang make love kat sini.hati aku dah cukup koyak hari ni.
"jalja~"
"nae jalja~"
kami berdua hanya melihat hana masuk ke rumahnya dengan senyuman.
sebaik sahaja dia masuk,aku terus berjalan ke arah jaehyuj yang masih lagi bersandar di pintu kereta ku lalu menyikunya.
"siapa call tadi?"
jaehyun diam..dia membuka phonenya dan menunjukkan aku contact perempuan tu.
YOU ARE READING
Come Within[KimDoyoung]
Hayran Kurgustart;17 mei 2020 complete;9 julai 2020 "aku tak boleh jaehyun..aku takut aku buang masa lagi.sekarang ni aku harap sangat,kita tak pernah pun mulakan apa yang kita dah buat sebelum ni."do hana. "maafkan aku,perasaan ni terselit sekali dalam perkata...