32~

28 2 0
                                    

"doyoung...omma dengan appa aku,bercerai tanpa pengetahuan aku."

"ya ya ya...aku tau.kau kena sabar.mungkin jodoh ibu kau dengan ayah kau tak kuat"

"aku tak sangka..."

"hana..dah jangan fikir benda tu.kau mabuk ni.jom kita balik."aku mengesat air mata hana yang masih bersisa.

dia terus menarik ku ke dalam pelukannya...pada mulanya aku tergamam.tapi perlahan lahan aku membalas pelukannya dan menepuk nepuk belakangnya.

tapi perlahan lahan aku membalas pelukannya dan menepuk nepuk belakangnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"thanks doyoung...aku sayang kau"ucap hana.

aku tersenyum kelat.

kau sayang aku sebagai kawan je ke?

"aku pun sayang kau jugak do hana..."

-hana pov-

aku tersedar dari lena.mata ku masih mamai kerana still sober lagi.semasa aku ingin berdiri dari katil ku,kelihatan doyoung yang tidur lena di kerusi sambil kepalanya di sandarkan di meja kerja tempat aku selalu menaip.

kenapa sampai nak bermalam sini??

aku mendekatinya lalu memerhatikan belakang kepalanya.

"baik kau dengan aku terlalu tinggi..macam mana aku nak balas doyoung."aku mengusap belakang kepalanya.

"aku mengusap belakang kepalanya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

doyoung terjaga dari tidurnya.

"hmm~"dia menggeliat lalu menumbuk numbuk belakang lehernya perlahan..

"kenapa tidur macam ni??kan dah sakit leher."aku duduk di tepinya lalu mengurut lehernya.

"ughhh...sedapnya..kau ni oke ke tak?"tanya nya.

"hmm..aku oke."

"bincanglah dengan omma kau elok elok.tak baik berenggang dengan parents ni.aku pasti diorang ada alasan buat semua ni."

aku mengeluh sahaja.

"thanks sebab selalu ada dengan aku tak kira gembira atau sedih.thanks sangat sangat."

"aku tak nak kau sedih...susah"katanya.

telefon doyoung yang berada di atas meja berdering dan kelihatan nama 'jaehyunnie' tertera di skrin.

"hello?"kata doyoung.

"ya...dia okay."

doyoung melihat ku..

"kau pasti ke?nahh"telefon kini bertukar tangan.

'dia nak cakap dengan aku?'aku bagi isyarat mulut dengan doyoung dan doyoung mengangguk.

perlahan lahan,telefon ku lekatkan dicuping  telinga ku.

"hello"kata ku perlahan..

"hello..nana."kedengaran suara jaehyun yang manly.

dan yea...hati aku berdebar.i still can't move on with him.but as a crush...not boyfriend.

"kau oke ke?"tanya nya...

"oke.."

"sebenarnya aku nak ajak jumpa ni.tapi tunggu bila kau free je."

"tak apa..petang ni?"

"petang ni??hmm..okay.tempat biasa eh"

"nae~"

telefon bertukar tangan selepas talian dimatikan.

"dia ajak jumpa"kata ku walaupun doyoung tak tanya.

-skip-

aku turun perlahan lahan kendapur kerana perut ku yang lapar tak makan semalaman.

kelihatan omma sedang memotong lobak merah..

aku perlahan lahan mengambil air ku lalu duduk di hadapam omma tanpa melihat mukanya.aku hanya memerhatikan tangan nya yang pantas memotong lobak hingga menjadi kepingan panjang.

"omma minta maaf"kata omma.

"hana nak tau..macam mana omma dengan appa boleh kahwin sedangkan masa tu appa dah ada isteri lain."

omma mengeluh.

"omma salah..omma jatuh cinta dengan boss omma sendiri walaupun omma tau boss omma dah ada isteri lain dengan anak perempuan."

"jadi,mana family pertama appa?"

omma diam.

Come Within[KimDoyoung]Where stories live. Discover now