-jaehyun pov-
balik sahaja dari cafe,kelihatan ibu dan kakak ku sedang menyiapkan makanan sementara ayah ku menghias tempat makan kami.
"hyun...mandilah dulu."
"nae .appa"
aku duduk di atas katil.
penatnyaaaa....
aku scroll ig dan kelihatan hana ada post something...
hana.na
hana.na such a long time we didnt spend time like this...@doyoungkim._
aku tersenyum...diorang berdua ni kalau dah sma sma..mesti lupa aku.
usai mandi,aku terus turun ke bawah untuk membantu apa yang patut.
"eh..dah siap?baru je jaehyun nak bantu"aku duduk di kerusi.
"tak payahla...kamu tu penat kerja."kata omma.
"haa..makan makan."kata appa.
kami pun mengambil lauk masing masing..
"macam mana kerja?"tanya unnie.
"biasa je..bulan ni keuntungan pun meningkat."
"baguslaa.."
"baru baru ni ayah ada terserempak dengan eunkyung...makin cantik dia sekarang."pernyataan ayah itu membuatkan aku berhenti mengunyah.
unnie yang duduk di sebelah ku terus memegang tangan ku dri bawah meja tanda suruh aku sabar...
"jaehyun pun ada jumpa dia."
"korang berdua tak nak balik ke?"pertanyaan appa itu membuatkan aku berhenti mengunyah.
"appa..kitorang takkan balik lagi macam dulu."
"yeobo...dah lah.makan lah.masa dinner pun nak ajak anak gaduh ke?"
ayah sambung makan..begitu juga dengan aku.
-skip-
usai makan,aku dan unnie seperti biasa akan mengemas dapur.manakala omma dan appa pula berehat.
sedang aku membasuh pinggan mangkuk,unnie mendekati ku.
"unnie still tak faham lagi..kenapa korang boleh break up."
"hyun mintak."
"kenapa?unnie nampak eunkyung tu baik jugak..cuma gedik dia tu je la kena adjust"
"ntah la kak...hyun pun tak tau nak bagi sebab macam mana."
"jadi sekarang??unnie nampak kamu post kat ig gambar kamu dengan hana..ada apa apa ke yang unnie tak tau?"
"kitorang dalam hubungan sekarang."
"ouuu...jadi,rambut yang unnie jumpa kat bilik tetamu tu rambut dia lah ye?"
"unnie jumpa??"
"ye..kan kalau bermalam unnie selalu guna bilik tu.jadi unnie kemas kemaslah sikit...terjumpa pulak sehelai rambut atas cadar tilam putih tu."
"arhh..hehe.ye tu rambut hana.semalam dia tidur sini."
"ouhh...dia first couple kamu yang tidur sini kan?"
"haah.sebenarnya sejari sebelum tu jaehyun tidur rumah dia.pastu esoknya tiba tiba aircond dia rosak...so,jaehyun bagi tumpang lah kat rumah."
"uwww...makin upgrade adik aku sorang ni.ingat...korang tu belum kawin.jangan sampai tiba tiba perut dia besar.keluarga kita tak ajar tau benda tu."
"jangan risaulaa...hyun tau jaga nafsu."
"elleh."
"ni unnie tu dengan kun hyung macam mana?"
"macam biasa je..cuma sekarang disebablan dia balik china sekejap,jadi kitorang tak banyak contact.dia busy...unnie busy...masing masing tak ada masa."
"tu lah...hyunn suruh cepat cepat kawin tak nak..kononnya tak sedia lagi la.ini laa..itu laa.korang dah sama sama 5 tahun kan?takkan tak sedia lagi?"
"eeiiiii...jangan nak perli unnie.kamu tu hubungannkamu dengan hana tak nak bagitau omma appa ke?"
"tak kot...kalau omma mungkin bole.tapi appa...unnie tau kan?"
"ya ya...dah cepat cuci pinggan tu.kerja unnie dah siap."unnie duduk di meja makan belakang ku sambil bermain telefon.
YOU ARE READING
Come Within[KimDoyoung]
Fanfictionstart;17 mei 2020 complete;9 julai 2020 "aku tak boleh jaehyun..aku takut aku buang masa lagi.sekarang ni aku harap sangat,kita tak pernah pun mulakan apa yang kita dah buat sebelum ni."do hana. "maafkan aku,perasaan ni terselit sekali dalam perkata...