24~

28 3 6
                                    

-jaehyun pov-

usai menutup cafe,aku duduk sebentar di taman sebelum balik ke rumah..

tiba tiba eunkyung menelefonnku dengan suaranya yang seperti orang yang tak cukup nafas.

"j..jaehyun...t..to..tolong aku....d.dia kejar aku"

"eunkyung??siapa kejar kau?"

"t..tak tau...t.tapi dia...aku takut jaehyun..."

"kau kat mana ni?"

"lorong 12 dekat cafe kau...c..cepat"kedengaran dia sudah menangis.

ou..tak jauh pun dari sini.

"kau tunggu situ.sembunyi.aku datang sekarang."

aku terus berlari ke lokasi tempat persembunyian eunkyung.

semasa aku sampai di sana,langsung tidak kelihatan pun batang hidung eunkyung..

"eunkyung?!kau kat mana!"panggil ku.

harap harap la dia selamat..

eunkyung terus keluar dari belakang timbunan kotak sambil menangis dan terus berlari memeluk ku.

"kau oke ke???siapa yang kejar kau?"

"a..aku tak tau.....tadi aku baru je balik dari asterlla..pastu aku sedar ada lelaki ni kejar aku dari belakang."

"dah dah..jangan nangis...kau selamat dah dengan aku."kata ku lalu memeluknya dan mengusap lembut belakangnya.

"aku takut..."katanya lagi.

"jangan risau..aku ada..."aku membawanya duduk di tangga berdekatan.

eunkyung masih lagi menangis kerana traumanya..

aku tau dia ada trauma sebab dia pernah alami benda ni dulu..tapi lebih teruk dari ni sebab masa tu lelaki tu dapat tangkap eunkyung dan hampir sahaja memperkosanya tetapi dijumpa oleh penduduk sekitar.

"dahh..."aku memegang kedua dua belah pipinya lalu mengusap air matanya.

beberapa saat,kami berbalas pandangan.perlahan lahan,eunkyung mendekatkan mukanya lalu mencium ku.

aku yang pada mulanya membalas ciuman eunkyung terus tiba tiba tersedar.tangan ku secara automatik menolak eunkyung dan aku terus berdiri lalu mengesat kesan gincu eunkyung di bibir ku.

"kau masih suka aku lagi...tapi kenapa jaehyun."tanyanya.

"kau dah tau kenapa.berhenti tanya aku lagi."

"takkan sebab aku dengan hana tu je...."

"aku tak nak...aku tak nak hana sakit.dia tak tau apa apa."

"jaehyun...aku tak faham dengan kau.kau still suka aku.tapi kau couple dengan hana..."

"aku pun tak faham kenapa dengan aku ni eunkyung..aku tak boleh nak fikir."

eunkyung berdiri di hadapan ku..dia memandang ku lama sebelum memeluk ku lagi.

-hana pov-

dalam 3 minit akhirnya aku dan doyoung sampai di lokasi yang pelajar tersebut beri.ya,memang kelihatan jaehyun dengan...eunkyung...

"hana dio-"

"doyoung dah..jangan nak bagi aku nasihat lagi.aku takkan dengar."kata ku.

semasa kami berdua berjalan perlahan lahan ke arah mereka yang masih di dunia mereka sendiri.tiba tiba eunkyung memeluk jaehyun dan jaehyun membalas pelukan eunkyung.

aku terus terhenti.

"jaehyun..."panggil ku dengan dingin sambil air mata mula berkumpul di kelopak mata ku.

jaehyun terkejut melihat kehadiran ku dan doyoung.dia terus menolak eunkyung..

"hana...a..apa kau"

"eunkyung..kau menang."kata ku pada eunkyung.

"hana...aku boleh jelaskan.aku cuma nak bantu dia"kata jaehyun.

aku terus berjalan lalu menampar muka jaehyun.

"inilah akhirnya.."kata ku

Come Within[KimDoyoung]Where stories live. Discover now