-hana pov-
sedang aku melihat lihat novel dan komik di kedai doyoung,aku perasan ada seorang lelaki yang bermask hitam dan bertopi berdiri di hadapan kedai dan memandang ku.
aku mencari doyoung tetapi doyoung tidak ada..mungkin dia kat stor belakang.
aku memandang uncle itu sekilas berkali kali...
sekali pandang,ada..dua kali pandang,ada..tiga kali pandang,dah hilang...
eihh...mungkin khayalan aku je kot.tu lah kau hana..banyak sangat fikir.
aku mengambil dua buah komik lalu berjalan ke kaunter.
"doyoung!!!aku nak bayar ni"
"laaa...uruslah sendiri dulu.aku banyak kerja ni."
"ye lah."aku pun mengurus sendiri proses pembayaran buku tersebut.ya..aku pelanggan,aku juga chasier..huhhh
usai membayar,aku keluar dari kedai buku doyoung dan masuk ke dalam cafe jaehyun...nak baca buku kat sini.
"nana~"sapanya.
"yerr...order macam biasa ye"kata ku.
"okay baby"jaehyun mencubit pipi ku lalu mengusap kepala ku..aku hanya terkekek.
"unnie,tu boyfriend unnie ke?"tanya sekumpulan teenager yg duduk di sebelah meja ku.
aku tersenyum lalu mengangguk.
"laaa...ingatkan single lagi jaehyun oppa tu.melepas lah macam ni."rungut mereka.
"tak pe la..tak dapat yang ni,yang sebelah tu kan ada.korang dah jumpa dengan oppa kat sebelah tu?"tanya ku.
"dah dah..eee..dia pun handsome.kawan unnie jugak ke?"
"haah."
"bestnya unnie.hidup dikelilingi jejaka kacak macam diorang"puji mereka.
"ahaha...korang usha la abang doyoung kat sebelah.."
"nak usha macam mana?dia tak nampak macam minat pun kat kitorang."
"lahh...mungkin korang kurang berusaha lagi kot."
"unnie bagitaulah apa apa pasal dia.macam nombor dia ke."
"laa..kalau nak bagi nombor tu tak boleh lah.privasi dia.unnie just boleh bagitau yang dia tu kawan baik unnie..tinggal dekat rumah unnie..dia suka nonton netflix..suka mee basah.."
"lahh...macam tak boleh guna je maklumat tu semua."
"hahaha.rajin rajin lah datang kedai dia.usha tu jangan gedik sangat yee..dia tak suka perempuan gedik ni."
-skip-
sedang aku fokus membaca,telefon ku berdering dan tertera nombor eunkyung.
aku save number dia'eunxjj'
-in call-
"hye hana..."
"kau nak apa?"
"membaca pun tak perlulah fokus sangat.."kata nya.
aku terus memandang sekeliling...dia ada kat dalam cafe ni ke?mustahil sebab semua orang dalam cafe ni tak tutup muka...
"aku kat taman"katanya.
aku dapat melihat seorang perempuan sedang berdiri di tepi buaian di taman tersebut.
"kau nak apa??"
"aku ada benda nak tanya kau.kau nak yang mana??aku pegi situ atau kau pegi sini.aku tak kesah kalau nak bersemuka lagi dengan jaehyun sebab kitorang bukannya tak biasa berjumpa...cuma kali ni mungkin dia kelu lidah la sebab ada gf dia."
"aku pegi situ"kata ku tanpa berfikir panjang.
"jaehyun...ni aku nak bayar."
"dah nak balik?kata nak habiskan satu buku?baru sejam kau kat sini takkan dah habis baca?"
"tak la..ada hal kejap.kalau sempat aku datang balik yee."
"oke..hati hati"pesan jaehyun.
YOU ARE READING
Come Within[KimDoyoung]
Fanfictionstart;17 mei 2020 complete;9 julai 2020 "aku tak boleh jaehyun..aku takut aku buang masa lagi.sekarang ni aku harap sangat,kita tak pernah pun mulakan apa yang kita dah buat sebelum ni."do hana. "maafkan aku,perasaan ni terselit sekali dalam perkata...