BAB 19: Kisah Di Balik Penularan (2)

58 7 5
                                    

"Bukan aku tak suka, tapi apa yang kau buat tu dah melampau sangat tahu tak?!" Tengking Imran.

Kemudian, berlaku sedikit pertelingkahan antara mereka berdua.

"Hey! Nak gaduh pun biar la bertempat, aku susah payah tarik dia ni. Yang korang bertekak tak ingat dunia ni pehal?! Aku tampo sekor sekor baru ada akal!" Tegur Safwan yang berfikiran lebih matang daripada mereka berdua.

Mereka berdua terdiam sebentar sebelum Hakim bersuara.

"Sorry korang, aku lupa nak makan ubat tadi. Imran, sorry ~." Hakim kembali tenang dan bergegas mendapatkan ubatnya.

Setelah lama berehat, mereka bertiga memulakan eksperimen ke atas gadis tadi.

Mereka memulakan pemerhatian dengan memasang lampu di dalam bilik kaca tersebut. Pergerakan gadis itu serta merta menjadi pantas.

Apabila lampu ditutup, pergerakan si gadis jadi macam orang malas, sangat perlahan.

Mereka memasang pula lagu Rock di sebelah kanan gadis itu. Kelihatan si gadis pergi ke arah bunyi tersebut. Sebelah kanan pula, hasilnya sama. Si gadis berjalan ke sebelah kanan dalam keadaan terhinjut-hinjut dan tidak stabil.

"Ok sampai sini saja pemerhatian kita, aku dah hasilkan satu vaksin untuk dia. Kau orang boleh ambil dan suntik dia dengan vaksin tu. Aku nak balik dulu. Bye." Beritahu Imran.

"Aku ingat nak buat tapi dah kau cakap kau buat terima kasih jelah hehe. " Ucap Hakim seraya tersenyum.

Hakim tanpa berlengah, menyuntik si gadis dengan vaksin yang telah Imran hasilkan dan vaksin itu benar-benar berkesan.

Bertahanlah Selagi Mampu! Where stories live. Discover now