|FAMFRPÁLOVÝ TRÉNINK|

524 61 58
                                    

/19.9. 2022/

Madeline Blacková seděla na tribuně na famfrpálovém hřišti. Dneska měli trénovat nebelvírštví s mrzimorskými, což měla ráda, protože hráli jen přátelský zápas. Mělo to energii a fandila jim trochu víc než zmijozelských, i přestože to byla její kolej. Nechápala totiž nikdy to stigma Nebelvíru a Zmijozelu.

Sledovala Joshe Finnigana, nebelvírského brankáře, naproti kterému stála Juliett Weasleyová, mrzimorská brankářka. Táta Juliett, Charlie Weasley, též hrál famfrpál, když studoval v Bradavicích a Juliett už od raného věku milovala létání i famfrpál, mnohem více než její starší bratr Eduard.

Po očku sledovala i nebelvírského chytače, Jamese Pottera. Bylo mu to skoro souzené, jak říkal Seamus Finnigan, coby ředitel Nebelvírské koleje. Jeho táta, Harry Potter, byl vynikající chytač a máma, Ginny Potterová, dokonce hrála famfrpál závodně i pracovně. Bylo celkem jasné, že i on se stane členem famfrpálového týmu.

George Weasley dělal výborného odrážeče, takže se nikdo nedivil, když jeho děti kráčely v jeho šlépějích. Jeho syn Fred Weasley, který začal studovat sedmý a poslední ročník, a jeho dcera Roxanne, která nastoupila sice do ročníku třetího, ale byla zatraceně dobrá. Střelce James poskládal z Lorcana Scamandera, Rose Grangerové Weasleyové a Franka Longbottoma. James se stal kapitánem a většina čekala, že tohle bude zlatý věk nebelvírského famfrpálu.

Když trénink skončil, James přistál s koštětem přímo na tribunách vedle Madeline a zadýchaně se na ni podíval. ,,Proč jsi tady?" zeptal se s přivřenými víčky a ona se pousmála.

,,Čerstvý vzduch, pohled na mé přátelé a trochu adrenalinu," pokrčila ramena a James s nedůvěrou pokýval hlavou.

,,Nebo jsi čekala, že tu bude hrát Nott?" ušklíbl se nenávistně a ona se nevěřícně zasmála.

,,Co s tebou je? Proč lidi soudíš jen na základě toho, z jaké jsou koleje?" zvedla ze s dřevěné tribuny a založila si ruce na prsou. ,,Leo je fajn kluk, který se nikdy k Smrtijedům nepřidá. Jeho kolej ho nedefinuje."

,,Ale něco o něm vypovídá, ne snad?" utrousil jízlivě a Madeline vyhrkla uraženě.

,,Ty idiote, já taky chodím do Zmijozelu!" křikla na něj a vyhrnula si levé rukáv. ,,Taky chodím do Zmijozelu a vidíš snad, že bych měla Znamení Zla?!"

,,Ty jsi jiný případ-"

,,Jiný případ?" skočila mu do řeči. ,,Jestli sis nevšiml, jmenuji se Blacková. Moje babička byla Rosierová, můj děda byl Black. A moje prapraprababička je Sybil de la Vito! Vážně se budeme v dvacátém prvním století definovat podle jména nebo původu?"

James mlčel. Měla pravdu, ale to on nechtěl za žádnou cen uznat. To neměl v povaze. Jen na ni provinile zíral a sledoval ji. ,,Prostě nemám rád tvého kamarádíčka Notta," prohlásil brýlatý mladík. ,,V dnešní době nemůžeš věřit každému, Mads. Tenhle kluk se schovává v přístěnkách pro košťata a kuje pikle."

,,Jsi zaslepený nenávistí," prskla na něj. ,,Jsi zmijofób a vždycky budeš. Upřímně se divím tomu, že se spolu ještě bavíme! Protože kdybys neustále nenahlížel na studenty ze Zmijozelu takhle špatně, mohu ti garantovat, že bys přišel na to, že oni nemají tak jednoduchý život, jak se zdá."

,,Tím myslíš co," chtěl vědět James a ona zakroutila hlavou.

,,Tobě to vykládat nebudu," odsekla mu tvrdohlavě. ,,Jsi nesmyslně posedlý myšlenkou, že každý ze Zmijozelu je špatný."

°°°

Rose Grangerová Weasleyová se vrátila ze svého tréninku a přilétla do knihovny, kde měla sraz se svými přáteli. Hrdá dcera ministryně kouzel Hermiony Grangerové a Rona Weasleyho se posadila ke jednomu ze stolů v knihovně a rozpustila si vlasy, které měla na tréninku v culíku.

,,Tak co tady máme?" zeptala se Rose a Molly Weasleyová si povzdechla.

,,Ále, úkol na Obranu," mávla rukou Molly, dcera Percyho a Audrey. ,,Od Pennyho otce."

,,Hej, ty moc dobře víš, že mít mého tátu jako učitele není rozhodně žádný zázrak," převrátila očima Penelope Finniganová, řečená Penny. ,,Můj bratr Josh vám může povídat, že tohle není žádný med."

,,Vždyť je nám všem patnáct, pro merlina na nebesích," protestovala Rose. ,,Měly bychom se bavit, účastnit se večírků a ne psát pošahané eseje."

,,Kde je vůbec Albus?" zajímalo zrzavou Molly při pomyšlení na jejich zmijozelského kamaráda.

,,Nemám ponětí," povzdechla si Penny, ,,ale myslím, že po tom zásnubním večírku má zase ty schízy, že přijde něco špatného."

,,Ztratil svoje rodiče," připomněla jim Molly při pomyšlení na své rodiče, Audrey a Percyho. ,,Já se nedivím, že z toho má obavy. Hlupák je každý, kdo je nemá."

,,Bradavice jsou bezpečným místem," prohlásila Rose jistě a Molly převrátila očima.

,,A kde byla závěrečná bitva v Druhé kouzelnické válce?" otázala se chytře, ale Rose se nenechala převálcovat.

,,To byl ředitel Snape, který měl za úkol přesvědčit lorda Voldemorta, že to tady má pod kontrolou," připomněla jim Grangerová Weasleyová. ,,Ale teď je tu ředitelka McGonagallová, která pevně drží otěže v rukou, jasné?"

,,Pevně otěže v rukou držet může, ale nemění to fakt, že každým dnem umírají nebo mizí lidé," odvětila smutně Molly, ,,a moje sestra Lucy je toho důkazem."

,,Tvoje sestra ale byla u Traverse napůl dobrovolně," obořila se Penny, čímž si vysloužila vražedný pohled. ,,No co? Měla určitě možnost proklouznout dřív. Jenom měla Stockholmský syndrom."

,,Co je Stockholmský syndrom?" nechápala Molly Weasleyová a Rose se přihlásila o slovo.

,,Je to mudlovský výraz pro takovou trochu nemoc, když se oběť zamiluje do svého únosce," vysvětlila jim rudovláska. ,,Máma je mudlovského původu, takže tohle zná a popsala tím stav tvé sestry, Molly."

,,Fajn, tak měla nějaká Helsinský-"

,,-Stockholmský-"

,,-syndrom," rozhořčila se Molly, ,,ale je to hrdinka, protože šest let žila v napětí a v zajetí, daleko od své rodiny. Vrátila se a dala Řádu důležité informace, které mu pomohly. Informace, díky kterým možná i tuhle nesmyslnou bitvu a válku vyhrajeme."

,,Nevím, jestli jsem připravena bojovat," povzdechla si hnědovlasá Penelope. ,,Víš, jak to myslím, ne? Co když do Bradavic vtrhnou jako dvacet čtyři let zpátky? Co budeme dělat? Já mám pořád pocit, že toho zase tolik neumím, abych se mohla bránit takovým velikým kouzelníkům. Pořád mám pocit, že se nedokážu bránit de la Vitovým a Rosierovi."

,,Pořád nerozumím tomu, že je Eduard na jejich straně," zavzdychla Rose. ,,Vždyť je to můj a Molly bratranec. Známe to celý náš život a ano, často byl stranou, ale prostě vychovala ho teta Catherine, největší odpůrce Eduarda Rosiera a Sybil de la Vito. Nerozumím, jak se něco takového mohlo stát."

,,Myslím, že si uvědomí, co dělá," zastala se do Penny. ,,Kdyby třeba mluvil se svou matkou, otcem nebo sestrou Juliett."

Láska je sestrou smrti IV.  ✔️Kde žijí příběhy. Začni objevovat