Kim İçin?

177 15 0
                                    

Efsun salına salına bahçeden içeri girmişti.
Müşterilerle ilgilenen Vefa'ya doğru bakıp bir eli havada selam vererek seslenmişti.

"Selamünaleyküm"

Vefa sesin geldiği tarafa doğru kafasını çevirdiğinde bakışları kısılmıştı.
Zoraki bir tebessüm ettikten hemen sonra masadaki kadının "Eşiniz mi?" sorusuyla dikkatini o yöne çevirmişti.

"Değil ama Allah nasip ederse inşallah olacak"

Kadın hafif arkaya doğru dönüp Efsun'a tekrardan bir bakmıştı.
Gülümseyen bir ifadeyle Vefa'ya döndükten sonra "Maşallah çokta güzel bir kız. Allah tamamına erdirsin" demişti.

Yüzü kızaran Vefa mütevazi bir şekilde karşılık vermişti.

"Allah razı olsun"

Kadının başka bir şey sormasına fırsat vermeden "Sizlere afiyet olsun" diyerek masadan ayrılmıştı.

Efsun çoktan içeri geçmiş ve her zaman oturduğu köşesine yerleşmişti.
Vefa'yı beklerken eline telefonu almıştı. Sosyal medyaya göz atıyordu.
Arkadaşlarının komik videolarına kapıldığı bir anda dibine kadar gelen Vefa'yı son anda fark etmişti.
Vefa'ya doğru telefonu uzatıp güldüğü videoyu onada göstermek istemişti.

"İzle" diye gülerek uzattığı telefonun ardından bakışları Vefa'nın ciddi suratına ulaşmıştı.

Vefa telefona burnunun ucundan kısa bir bakış attıktan sonra bakışlarını Efsun'un suratına çevirmişti.

"Seninle konuşmam gereken bir konu var"

Genç adamın ciddi tavrı hoşuna gitmemişti.
Ciddileşen suratıyla "Bir sorun mu var" diye sormuştu.

Başını hafifçe sallayan Vefa "Etraf sakinleşince konuşuruz" dedikten sonra mutfağa doğru ilerlemişti.
Efsun anlamsızca ardından bakarken bir yandan da "Ne olmuş olabilir" diye düşünüyordu.
Bu sırada bahçeden gelen Menekşe Efsun'u görünce tebessüm etmişti.

"Hoşgeldin"

Menekşe'yi karşısında görür görmez koşup yanına gitmişti.
Karşısına geçince Vefa duymasın diye kısık bir ses tonuyla sormuştu.

"Vefa benimle bir şey konuşacakmış. Sen ne olduğunu biliyor musun abla?"

Kaşlarını havaya kaldıran Menekşe aynı anda dudaklarını bükmüştü.

"Bilmiyorum. Bana bir şey söylemedi"

"Allah Allah" diyerek etrafına bakınan Efsun iyice meraklanmıştı.

"İyi bir şey mi söyleyecek kötü bir şey mi söylecek" tedirginliğiyle içi içini yiyordu.
Çünkü Vefa her zaman ciddi ve dikkatli bir üslupla konuşuyordu. Bu durumda onu anlamasını zorlaştırıyordu.

Menekşe suratına bakıp "Benide meraklandırdın" diye belirtmişti.

Efsun sessizce "Sakın bir şey söyleme Menekşe abla.Birde şimdi onun için kızar" demişti.

Menekşe bu söylediği şeye keyifle gülmüştü.
"İlahi Efsun.. Benim kardeşim kolay kolay sinirlenmez ki" demişti.

"Senin kardeşini ben daha çözemedim. Sanki her an sinirlenecekmiş gibi hissediyorum"

"Allah Allah... Aynı Vefa'dan mı bahsediyoruz acaba" diyerek mutfak tarafında uğraşan Vefa'ya bakmıştı.

"Menekşe abla!"
Panikleyerek koluna vurmuştu.
Menekşe tekrardan Efsun'a bakıp "Merak etme kafasını kurcalayan bir konu vardır. Onu konuşacaktır" demişti.

Tek Yapraklı Papatya (TAMAMLANDI) Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin