'Bir gün biri sizin hayatına girip hayatınız
Eve doğru yürüyen Sarp Victor ile karşılaşmasıyla birlikte durdu.
"Selam Victor, uzun zamandır konuşmuyoruz." diyip Victor'a yaklaştığında Victor geri çekildi.
"İyi misin, ailen kızdı mı beni korudun diye?" diye sorduğunda Sarp gülümsedi.
"Merak etme iyiyim ben. Yüzümde gördüğün gibi yaralar var ama hiç mühim değil, acımıyor da. Ailem bir şey de demedi." dedi Sarp.
Victor'a karşı oldukça nazik davranmaya çalışıyordu. Victor Sarp'ın kaşını dokundu, Sarp bir anda geri giderken Victor'da korkup geri gitti.
"Özür dilerim, cidden özür dilerim bilerek olmadı. Canın yanmadı değil mi?" diye sordu Victor.
Etrafına baktı ilk başta Victor. Birkaç tane beyaz görünce gözleri doldu.
Sarp Victor'a yaklaştığında Victor ondan uzaklaşmaya çalıştı.
'Bu yaşanan düzenin canı cehenneme. Victor benden kaçıyordu, ufak bir yanlış yapsa bile benden korkmasına ve geri çekilmesine neden oluyorken bunun sebebi neydi? Bunun yapmasında asıl sebebi tabii ki de bizim en ufak şeyde dine sığınıp onların ten renklerinden dolayı dışlandık. Sırf bizden daha koyu tenli oldukları için onları dışlarken kalbimizin koyuluğundan hiç bahsetmedik.'
"Asıl ben özür dilerim, Victor. Ten renginden dolayı yargılandığın için, hiçbir suçun yokken seni savunduğum için ben özür dilerim. Keşke ağır suçlu olarak nitelendirdiğimiz ve denek olarak kullandığımız bu suçluların arasında ırkçılık suçundan dolayı denekler olsa." dedi Sarp. Victor bir anda Sarp'a sarıldı ve ağladığını fark edince Sarp Victor'u sadece sarıldı.
"İlk defa bir beyaz benden özür diliyor. Seninle iyi tanışmışım beyazlarında iyi biri olabileceğini gösterdiğin için teşekkür ederim. Tanıdığım en nazik beyazsın." diyip tekrardan ağlamaya başladığında yakınlarından geçen siyahi Sarp'ı itti.
"Ne yaptın ona? Bıktık sizin bu yaptıklarınızdan, baskınızı istemiyoruz. Sırf yolda yürüdü diye aşağılamanızı isteniyoruz, bizden uzak durun!"
"Ben bir şey..." demeye kalmadan siyahi genç Sarp'a yumruk attı.
Victor araya girerek bir tane yumruk atılmasını engelledi. "Harry sakin olur musun? Sarp hiçbir şey yapmadı bana, ağlamamın sebebi o ama..." Victor sözünü bitirmeden Victor'un abisi Harry Victor'u itti ve Sarp'ın yakasını tuttu.
"Sen, benim kardeşimi neden ağlatırsın ha, ne gibi bir kelime dedin de ağlamasını sebep oldun? Biz sizin gibiler yüzünden normal bir hayatımız olmadı. Biz sadece nefes almak istedik, biz sizler gibi yaşamak istedik. Sebepsiz yere öldürüldük, sebepsiz yere dövüldük, sebepsiz yere aşağılandık. Ne için? Tenimiz sizden koyu diye. Bir din yaratıp arkasına sığındınız, bizden uzak durun." diyip Victor'un kolundan tuttuğu gibi giderken Sarp sadece Harry ve Victor'un arkasından bakıyordu.
Sarp yere oturup ağlamaya başladı. Hıçkıra hıçkıra ağlarken yanından geçenler insanlar ona garip bir şekilde bakarken Sarp sadece onlara bakmakla yetiniyordu.
"Hepimizin suçu, biz bunu yarattık. Irkçılık kadar kötü bir şey var mı? Her gün aynı sözleri işitiyorlar, her gün yakın çevresinden biri ya da her gün selamlaştığı birinin sebepsiz yere öldürülmesi gibi ağır bir şey var mı? Ten renkleri farklı olduğu için dinin arkasında sığındık. Onlarında bizler gibi hakların olması gerekiyor, onlarda bu ülkenin vatandaşı." dedi Sarp ve gözyaşlarını sildi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
73
Science FictionAltı farklı hayat Altı farklı hayaller Samet Anış Sarp Bal Özüm Demirer Ece Pilu Victor Misérable Caner Akay . . . 73'te olmak istemezsiniz. 30.05.2020