NHS-7

388 31 19
                                    

Jam 2130...

Gazebo halaman rumah Bakar,cahaya lampu neon menerangi seluruh gazebo itu. Terlihat tujuh orang lelaki sedang berbaring di atas kawasan rumput tiruan yang menjadi perhiasan halaman rumah Bakar. Manakala tujuh orang perempuan pula sedang duduk di dalam gazebo sambil mata mereka semua asyik memandang langit yang penuh bintang.

"Wei,korang! Aku bosanlah. Tak nak main apa apa game ke?" Tanya Nabila menghentikan suasana sunyi antara mereka semua.

"Nak main apa,Abil? Badan aku ni dah sakit sakit sebab latihan solfball tadi." Balas Chris yang masih berbaring diatas rumput tiruan.

"Main apa apa je. Aku bosanlah malam malam lepak tengok bintang je." Jawab Nabila lagi.

"Aku ada idea!" Jet yang tadinya berbaring atas rumput tiruan menukar posisinya kepada duduk. Mereka yang lain menumpukan ke arah Jet.

"Apa kata kalau kita main truth or dare?"

"Truth or dare!!!" Teriak mereka semua serentak. Akibatnya Jet menutup telinganya kerana bingit mendengar jeritan 13 orang kawannya pada malam yang hening ini.

"Dalam banyak banyak game,kenapa kau pilih nak main game ni?" Tanya Bulat seakan tidak puas hati. Yang lain hanya bersetuju dengan kata kata Bulat. Mana taknya,permainan tu bukannya permainan biasa biasa malah mereka perlu jujur dan sahut cabaran kalau tak nak kena denda.

"Kau ni Bulat! Kau dah lupa ke plan kita minggu lepas dalam group chat?" Tanya Jet hampir marah pada Bulat. Bukat mula memerah otaknya bagi mengingati apa yang telah mereka rancangkan dalam kumpulan sembang whatsApp mereka seminggu lalu.

Flashback seminggu lalu

Bulat sedang seronok bermain game worm.zone dalam telefon pintarnya kemudian permainannya diganggu oleh bunyi notifikasi daripada kumpulan sembang whatsAppnya. Terus sahaja dia membuka notifikasi itu lalu dibacanya.

FF boys macho👦

Ziyad Arif(Jet)
Korang! Jom kita pergi stalker budak perempuan

Ali Wafiy
Apasal pula? Malas aku.

Rushdy Fahmi
Tak ade kerja betul kau ni,Jet.

Ziyad Arif(Jet)
Bukanlah aku cuma..

Chris Danial
Cuma apa?

Ziyad Arif(Jet)
Korang tak nak tahu ke budak perempuan group kita ni suka siapa?

Rushdy Fahmi
😑

Chris Danial
....

Ali Wafiy
😪

(Bulat)Haris Hussin
Bunyinya macam menarik! Aku setuju

Izzat Fitri(Zass)
Aku sokong dengan Bulat

Khairil Uthman
Aku pun teringin juga nak tahu siapa yang diorang suka

Ali Wafiy
Macam mana nak buat diorang mengaku? Lagi lagi Roza,Mika dengan Alicia tu. Ego nak mati!!

(Bulat)Haris Hussin
Aku ada idea.
Apakata kalau kita ajak diorang main game dengan kita.

Rushdy Fahmi
Aku setuju!!

Chris Danial
Aku pun setuju.

Northwind High School II : Our FutureWhere stories live. Discover now