Bunyi alunan gitar semakin mengasyikkan mereka. Ali memandang tepat ke arah Rudy mengisyaratkan bahawa dia harus bersedia. Rudy hanya tersenyum nipis. Dia menarik nafas dalam. Bersiap sedia untuk menyanyi.
(Rudy)
Aku yang lemah tanpa mu
Aku rentang karena
Cinta yang telah hilang dari mu
Yang mampu menyanjung ku...(Ali)
Selama mata terbuka
Sampai jantung pun tak berdetak
Selama itu pun mampu untuk
Mengenang mu...Darimu...kutemukan hidup ku...
(Rudy)
Oooo...
Engkaulah cinta sejati..(Rudy+Ali)
Bila..yang tertulis untuk mu
Adalah yang terbaik untukku
Kan ku jadikan kau kenangan
Yang terindah dalam hidupku(Ali)
Namun tak kan mudah bagi
Meninggalkan jejak hidup mu
Yang telah terukir abadi
Sebagai kenangan yang terindah...Ali memainkan gitarnya. Mereka masing masing bertepuk tangan. Sunggu berseronok mendengar lagu yang dinyanyikan oleh Ali dan Rudy memandangkan itu merupakan lagu tema kumpulan mereka. Bagi mereka lagu itu membawa banyak makna dalam perhubungan yang sedang mereka jalinkan ini.
"Kita nyanyi ramai ramai,okey?" Kata Rudy. Mereka hanya mengangguk setuju. Musik kemuncak mula kedengaran.
(All)
Bila..yang tertulis untukku
Adalah yang terbaik untukmu
Kan ku jadikan kau kenangan
Yang terindah dalam hidupkuNamun tak kan mudah bagiku
Meninggalkan jejak hidupmu
Yang telah terukir abadi sebagai
Kenangan yang terindah...Mereka memeluk bahu sungguh erat. Terasa bagaikan malam ini milik mereka. Mereka sungguh berseronok sepanjang malam bagaikan itu adalah malam terakhri bagi mereka bersama.
▫▫▫
Aliya masih enggan melelapkan mata. Rumah itu sudah sunyi sepi dan hanya kedengaran bunyi dengkuran sebagai temannya. Matanya masih segar memandang langit malam yang penuh kepekatan itu. Dia bangkit dari duduknya lalu menoleh ke arah jam dinding. Sudah menunjukkan jam 2:30 pagi,entah kenapa dia masih tidak mahu tidur. Jadi dia buat keputusan untuk pergi ke bilik 'anak anak' nya sedang tidur.
Pintu bilik Alyna dibuka. Bilik itu sunyi sepi. Tiada sebarang bunyi dengkuran halus yang dihasilkan dari bilik itu. Cahaya dari lampu tidur sahaja yang menerangi kawasan bilik itu.
Dia melangkah menuju ke arah katil bersais queen yang menempatkan Alicia,Iman,Moon dan Nabila. Keadaan tidur mereka cukup sopan sama seperti peribadi mereka yang cukup baik walau ada kalanya perangai mereka memang benar benar lucu.
Kepala Alicia dan Iman diusapnya lembut. Dia perhatikan rambut Alicia yang keperangan semula jadi serta rambut Iman yang hitam pekat semula jadi itu sambil tersenyum manis. Dia beralih pula kepada Moon dan Nabila.
Aliya tersenyum sendiri. Apabila mengenangkan tingkah Moon dan Nabil saat kali pertama dia bertemu dengan mereka pada tahun lepas membuatkan Aliya terasa bahagia. Moon dan Nabila yang sentiasa ceria dan lincah itu membuatkan rakan rakan mereka senang bergaul. Dengan wajah kacukan tulen milik Nabila membuatkan Nabila kelihatan sangat cantik.
Kemudian dia memandang pula kepada hamparan tilam empuk dilantai yang menempatkan Mika,Roza dan Alyna sendiri. Aliya tersenyum bahagia. Entah kenapa dia sangat menanyanyangi Alicia,Iman,Moon,Nabila,Mika dan Roza sama seperti kasihnya kepada Alyna. Tiada yang berbeza walaupun sedikit pun. Setelah dahi tujuh orang gadis remaja ini dikucup penuh sayang dia berjalan ke,uar dari bilik lalu menutup pintu.
Dia singgah pula ke bilik Ali. Setelah dia daun pintu dibuka,Aliya sedikit tersentak terkejut kerana melihat keadaan tidur 'anak anak' bukangnya ini. Sungguh berbeza tidak seperti 'anak anak' daranya dibilik sebelah. Di atas katil bersaiz king terdapat Jet dan Chris.
Keadaan tidur mereka cukup teruk sehingga Aliya hampir tergelak melihatnya. Kaki Jet yang berada di Muka Chris dan kepalanya tergantung hampir jatuh katil sementara Chris yang tidur dalam keadaan terlentang.
Manakala dihamparan tilam pula ada Rudy dan Ali yang tidur dalam keadaan berpelukan. Aliya hanya menggeleng kepala melihat ke akraban mereka berdua ini. Di sisi Ali pula ada Khai sudah berada dilantai manakala Bulat yang tidur dalam keadaan mulutnya ternganga dan Zass yang tidur diatas sofa sambil memeluk selimutnya.
Aliya membetulkan keadaan tidur mereka lalu diselimutkan dengan baik dan sempurna setelah itu dia berjalan keluar dari bilik Ali.
'Semoga hubungan mereka akan terus berkekalan sampai bila bila.' Batin Aliya berbicara. Dia hanya mahu lihat anak anaknya ini terus berkawan walaupun apa sahaja yang melanda mereka suatu hari nanti.
BERSAMBUNG....
sorry guys,kalau hambar.
Sebab susah sikit nak gambarkan betapa lasaknya budak budak lelaki tu tidur.
In sha Allah chapter seterusnya akan lebih menarik untuk korang!
YOU ARE READING
Northwind High School II : Our Future
DiversosKesinambungn dari Northwind High School : The Birth Of The New Group. Ikuti kisah Ali bersama kakak kembarnya serta kawan kawan mereka dalam mencapai dan merealisasikan impian mereka menjadi realiti. Tapi adakah manisndi dalam setiap perjalanan mer...