S I X

1.1K 102 1
                                    

Hari ini seventeen tampil di mnet untuk mempromosikan comeback terbaru nya.

Seventeen membawa trophy kemenangan di acara musik mingguan

Para member seventeen dan carat tentu sangat senang.

Para member seventeen kembali ke back stage mereka. Member seventeen sangat heboh untuk kemenangan nya.

Member seventeen dibuat kaget dengan kehadiran nayeon twice di ruang tunggu seventeen.

"annyeonghaseo selamat atas kemenangan kalian"

Member seventeen yang tadi hanya bengong saja heran dengan kehadiran nayeon.

"ah ne annyeong terimakasih"
S.coups membelow dengan di ikuti member seventeen.

"eumm wonwo-ssi bisa kita bicara sebentar?"

Mendengar itu wonwoo menaikkan sebelah halis nya. Sementara member seventeen sudah membulatkan matanya tanda mereka terkejut dengan perkataan nayeon.

"maap tapi-"
Wonwoo belum menyelesaikan perkataan nya sudah di potong oleh nayeon.

"hanya sebentar"
Pinta naeyon.

Wonwoo melirik para member seventeen dan di angguki s.coups.
Member seventeen menggoda wonwo dengan tatapan menggelikan.

Wonwoo mengikuti arah naeyon berjalan mengarah ke ruang tunggu di samping back stage seventeen.

"wonwoo-ssi ini untuk mu"
Naeyon menyodorkan  kotak kecil berwarna merah.

Wonwoo bingung apa maksud dari naeyon. Nayeon memang mengejar-ngejar nya dari dulu bahkan selalu memberikan pesan namun lagi lagi wonwoo memblokir nya. Dia takut kekasihnya salah paham.

"kau tau aku menyukai mu dari dulu, tapi kau selalu mengabaikan ku wonwoo-ssi, aku cantik dan aku pantas untukmu"

Dengarlah bahkan wonwo merasa jijik jika ada perempuan seperti ini.

...

Yerin memutuskan untuk membuat kimbab untuk diberikan pada wonu.
Dia yakin kali ini seventeen akan mendapatkan trophy.

Yerin tengah sibuk memotong wortel.
"yerin kau sedang apa"

Yerin terkejut dengan kehadiran sowon hingga dia tidak sengaja melukai jari manis nya.

"awww!"
Jerit yerin

"astaga tangan kamu berdarah yerin!"
Sowon terkejut melihat darah mengalir dari jari manis yerin, dia memutuskan untuk mengambil tisu yang berada di atas meja makan.

"eonni kau mengejutkan ku"
Rengek yerin.

"maap yerin eonni tidak sengaja"
Sesal sowon.

"tidak apa-apa, eonni tolong teruskan pekerjaan ku sebentar, aku mengobati luka ku terlebih dahulu"

Setelah mengobati luka ya yerin kembali ke arah dapur untuk memastikan kimbab nya sudah jadi atau belum.

"bagaimana eonni sudah jadi?"

"sudah, ini"
Sowon menaruh  kimbab nya di atas meja makan.

"terimakasih eonni"

Yerin memasukkan kimbab ke dalam kotak makan.

"itu untuk siapa?"

memories of the idolTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang