Kabanata 28

193 1 0
                                    


R18, please, please READ AT YOUR OWN RISK.

I moved in to Juan's condo since Joe found a home for his growing family.

Bakas ang saya sa mukha ni Cassandra ng ibalita ko na lilipat na ako.

"Finally!!! I'm looking forward for a cute little niece!" Pahapyaw niya habang pumapalakpak.

Tinignan ko siya ng mariin, niece huh? E hindi pa naman kami.. Hindi pa nga ba? Bakit ako pumayag makitira sa condo niya?

"Nako, Cass, sa itsura ng kapatid mo parang ayaw pa!" Dagdag ni Hashia.

"Ewan ko sainyo! Aayusin ko lang yung mga dadalin ko," Pag putol ko sa mga naiisip nila.

Am I doing the right decision? Anng convenient naman kasi ng offer ni Juan 'di ba, who am I to resist? His condo will take 5 minutes walk to my office. He will fetch me after I pack my things. After naman kasing bumisita nila Julianna at Joe umalis na din sila. Sab is really adorable, mukhang maganda ang pagpapalaki ng magulang niya sa kanya.

I'm so happy for Julianna, after all the things happened to her, from the abused one to strong mom. She really grow according to how her life change. She's so brave, kahit na ganon ang nangyari sa'min dati, hindi ako nagtanim ng sama ng loob. I admit, hindi ako magiging malakas kung hindi nangyari ang lahat noon. Kaya laking pasasalamat ko na kahit nangyari ang lahat dati, masaya pa rin ako dahil kasama ko pa rin si Cassandra at dumating pa si Hashia sa buhay ko. Ang laking bonus na nga lang na hindi nag sawang maghintay si Juan.

"Ate," tawag ni Cassie sa akin ng nag aayos ako sa kwarto.

"Yes, Cass?" Tinignan ko siya.

Nakita ko ang pangingilid ng luha sa gilid ng kanyang mata.

"Hey, bakit?" Hinawakan ko ang kanyang pala pulsuhan at niyakap ko siya.

She didn't say anything, all I hear is her sobs. After a minute of silence, she speak up.

"I love you," Tinignan niya ako sa mata.

"I love you, Cass. I'll be home by weekends, please clear your sched on that days," Bilin ko sa kanya.

"I will do that, I can't promise but surely I'll do my best," She looked at my with her puppy eyes.

"Thank you for everything Ate, for not getting tired. Though I always hear you crying way back then, I want to take all the pain just to see you happy. Thank you for being strong for me and for yourself. I want you to know that you're the happiest when you're with Kuya Juan, you shine better. Wag kang mahihiyang magsabi pag may problema ate. You're truly my guardian angel, my blessing.." She cried.

"Please tell me if you don't want me to leave, Cass---" 

"No, no, no! I'm okay with Ate Hash!" Agap niya sakin, napangiti ako sa kanya.

"You're always my baby, Cassandra Francine, always." I brushed her hair with my hands. And hug her so tight.

Cassandra is my strength way back when my life is dark, I couldn't smile but when she's there she makes me laugh. I know she notice my sorrow but she's my sunshine. She always cheers me up, I didn't know what I will do without her.

Juan entered my room, kaya napabitaw kami sa paglalambingan ni Cassie.

"Hi Kuya, take care of my Ate," Her voice was a bit shaky. Juan smiled.

"I will, Cass." Cassandra nodded. She kissed me on my cheek and bid a goodbyes.

I'm checking my phone while I was lying on Juan's bed. The bed creek as a sign that Juan will lie next to me.

Keeping a secret love | Juan Gomez de LianoWhere stories live. Discover now