Ara Bölüm 4

51 19 57
                                    

Evet arkadaşlar yeni bir bölüm ile karşınızdayım. Bu bir açıklama bölümüdür  11. 12. ve 13. Bölümler hakkında bazı açıklamalar ile büyü sisteminin devamını içerecektir.
Yayınlanma tarihi: 11.07.2020

11. Bölüm Notları: Normalde sabah sporuna katılmadığı için kahraman ceza olarak kovalanıyordu ama Fixi abla onun için bir nevi macera izni aldı. Şimdi artık sabah sporundan muaf tutuluyor yani sabah sporuna katılmak zorunda değil. Ama bunu kahramana söyledik mi?

Tabii ki de hayır.

Ve evet bu arkadaş denizi hayatında ilk defa 11. bölümde görüyor. Ayrıca yaptıkları koşu Fixi ablanın bir nevi test etmesi. yaklaşık olarak sabah 6 da koşmaya başlıyorlar. Kahramanımız maksimum hız olarak 100km/s-e ulaşıyor. Nasıl ?

Adamın tam uyanmamış süper güçleri var. Fixi abla ise bu hızın önünde kalmak için hız arttırıcı pot (iksir)  kullanıyor. Tabii kendisi iksir kullanmadan da normal bir insandan daha hızlı. Burada dikkat edin kahraman iksir kullanmadan hem baya hızlı koşuyor ve bu hızla baya koşuyor. Fixi abla hem daha hızlı koşmak için hem de yorulmamak için iksir kullanıyor.

Bu hız tek başına yeterli değil flaş mesela ışık hızına kadar arttırabiliyor hızını Quicksilver ise ses hızına kadar. Bakın 100km/s hız süpergüç bile sayılmaz bunlara kıyasla.

Sizce bu hızı ne kadar arttırayım?

O yüzden kahramana ek olarak bir de element gücü vermek istiyorum. ateş , su , have , toprak ve ışık gibi elementlerden biri olabilir.

Hızın yanında başka ne güç vereyim kahramana?

12. Bölüm Notları: Evet arkadaşlar bu kahramanımız köyünden ayrıldı sonunda bakalım memleketine gidebilecek mi? Bahsi geçen toplantı yapılmıyor. Bu arkadaş bizimle yolculuk yapacak. Bu arkadaş şu şu sebepten dolayı önemli (sebepler şimdilik spoiler).Bu kadar Meyveci abla bunları söylüyor ve tamam ortada tartışma filan yok.

Peki meyveci abla niye tüm o şeyleri söylüyor? 2 sebebi var 1. sebep meyveci abla kahramanı test ediyor 2 meyveci abla kahramanın yabancılarla konuşmasını istemiyor.

Bu arada meyveci abla kahramanımızı suçluyor ya aslında onun için endişelendiği için uyumuyor.

Bu meyveci ablanın etrafındakilerin varlığını hissetmesini sağlayan bir gücü var. Bu şekilde kahramanı izleyip kamp yerinden uzaklaşmadığından emin oluyor.

Bir de edesi neden yolculuktan bahsetmiyor? Çünkü kendisine aktarılan hikayeler ev hakkında eve nasıl gidileceği hakkında değil. Bir de bu hikayeler azalarak geçiyor nesilden nesile dolayısıyla kahramanın dinlediği versiyonda bir çok ayrıntı eksik.

13. Bölüm Notları: Buradaki gizemli kadın tüccarlarla konuşup planlarına uygun şeyler yapmaları için ikna ediyor. Bu planların ne olduğunu ileride açıklayacağım.

Bu kahraman yıllarca bir çok yeri gezdiği için hemen her yerde arkadaşı var. Kıyamet benzeri bir olay dünyanın çoğu yeri yaşanılmaz hale geliyor ve bizim dünyamıza kıyasla çok az yerleşim yeri var. Dolayısıyla kahramanımız heryeri gezebildi.

Önceki bölümde ve bu bölümde kahraman normalden fazla uyduğu ve uyku ilacının etkisiyle zaman kavramı biraz karışıyor.

Büyü Sistemi 2. Kısım:

Arcane magic: En temel en yaygın büyü çeşidi bu. Bazı hikayelerde bu büyüyü kullanan insanlar enerjiyi direk kendi bulunduklerı boyuttan çekerler hatta direk yaşadıkları çevreden. Bu bulundukları dünyanın zamanla çölleşmesine sebep olur.
Normalde bunun önüne geçmek için bu hikayenin geçtiği boyutta çok az büyü enerjisi var yani insanların kendi boyutlarından büyü enerjisi çekip büyü yapmaları neredeyse imkansız. Ama sizin de bildiğiniz gibi insan açgözlülüğü engel tanımıyor.

Bu büyü tipinin altgruplarından bazılarını önceki ara bölümde açıklamıştım geri kalan alt gruplar ise aşağıdadır.

conjuration :Bu büyü çeşidi büyü enerjisini kullanarak çeşitli itemler üretmenize olanak verir. Mesela kendinize güzel bir kılıç üretebilirsiniz. Ancak bu kılıca sadece bu büyü türünü kullanarak büyülü özellikler ekleyemezsiniz. Onun için ayrı bir büyü türü var.

Bazı sistemlerde bu büyü çeşidiyle ışınlanmak hatta başka boyutlara geçmek mümkün ama benim hikayemde sadece kısa mesafeli ışınlanma büyüleri mümkün.

 enchantment : İtemlere büyülü özellikler eklemek için kullanılır. Bazı yaratıklara karşı normal silahlar işe yaramaz . Mesela şeytanlara ve vampirlere  demir kılıçlar hiç hasar vermez. Bu demir kılıçları alır doğru geliştirme büyülerini uygularsanız kılıçlarınız vampirlere ve şeytanlara hasar vermeye başlar.

 illusion : Bu illüzyon büyüsü. Karşınızdakilerin algılarını yanıltacak büyüler yapmanızı mükün kılan bir büyü çeşidir.

invocation : Çoğu standart saldırı büyüsü bu büyü türündedir. Mesela ateş topu(fireball) . Buradaki büyüler True Elemental Magic türündekilere benzemektedir Değişik elementleri kullanarak saldırıyorsunuz. Buz ateş vs. True elemtal magic kadar op değiller bu büyü türüne karşı dayanıklılık ve bağışıklık kazanmak mümkün.

necromancy : Bu büyü türünde büyücüler negatif ve pozitif enerjilerle uğraşırlar. Yaşamın ve ölümün enerjisi olarak da bilinir bu enerji türleri. Pozitif enerji yaşayanları iyileştirip zombi türü yürüyen ölülere (undead) hasar verir. Negatif enerji ise yaşayanlara hasar verir ve zombi gibi yürüyen ölüleri (undead) iyileştirir.

Bunların dışında bu büyü türünde ustalaşanlar zombi gibi (undead) türleri kontrol etme kapasitesine de sahiptirler ve normal cesetleri zombilere dönüştürebilirler.

Evet arkadaşlar bir bölümün daha sonuna geldik. Bir sonraki açıklama bölümünde örnek büyüler listesi yapacağım. Bir sonraki bölümde görüşmek üzere. Kendinize iyi bakın.

Evren 1Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin