"Vitaj doma, Ben."
Matka sa neúspešne pokúsila pobozkať ho na líce, on sa však jej dotyku úspešne vyhol.
"Kde sú tie dokumenty, mama, ponáhľam sa."
Nechcel jej ubližovať, no nebol ani pripravený na to, správať sa k nej, akoby sa vôbec nič nestalo. Neodpustil jej, že si vybrala jeho a zrejme to ani nikdy nedokáže urobiť.
"Ben, prosím ťa, aspoň si na chvíľu sadni, pozhovárame sa o tom, skôr než to podpíšeš."
Zamračil sa, matka s ním opäť chce len manipulovať, nič viac, nemôže to dopustiť, nesmie zistiť, že mu na nej ešte stále záleží.
Nesmie zistiť, ako veľmi ju napriek tomu, ako sa rozhodla stále ľúbi.
"Ponáhľam sa, mám hodinu so svojou najlepšou študentkou."
"Neboj sa, nezdržím ťa dlho, sľubujem, no už celé roky sme sa spolu nepozhovárali, len chcem vedieť, ako sa ti darí. A ešte raz ťa požiadať o odpustenie, no nemohli sme vtedy konať inak, bol si v nebezpečenstve, sám predsa vieš, čo sa vtedy stalo."
"Ja by som si s tým poradil, matka, tak ako vždy, by som sa z toho nejako dostal. Ale čo Rey? Ako mám zabudnúť na to, do čoho ste uvrhli ju. Áno, viem, povieš mi teraz všetky tie veci, ktoré nechcem počuť a opäť sa len pohádame, mama. Tak ako vtedy, keď zomrel otec, aj vtedy som bol na vine len ja."
"Nie, Ben, viem, že ty si to nechcel, viem, že on to vedel tiež, vtedy, keď sa to stalo. Nevedel si predsa ako zle na tom je, vaša hádka možno tak či tak nebola príčinou toho, prečo mu zlyhalo srdce. Nikdy mi nepovedal, že sa cíti zle, svoju diagnózu pred nami predsa tajil, a keď sme to zistili, bolo už neskoro. Viem, že takto si to nechcel, nikdy som o tebe nepochybovala, len som bola zranená, tak ako ty vtedy, keď sme sa snažili ťa zachrániť."
"Mami, prosím ťa, to stačí, naozaj vtom radšej nepokračuj."
Objal ju, nemohol inak, celá sa chvela a začínala plakať, to skutočne nechcel. Rozumel jej, no nemohol jej vysvetlenie prijať.
"Dobre, synček, ako si želáš, už ti nebudem nič hovoriť, len mi sľúb, že v sobotu na moje narodeniny prídeš, prosím."
"Neviem, mama, nebudem totiž sám, všetko závisí od toho, či bude chcieť prísť aj osoba, ktorú som pozval."
"Tvoja priateľka?"
"Viac než to."
DU LIEST GERADE
Adoptovaná (reylo) dokončené bez korektúry
Jugendliteratur"Počas týchto letných prázdnin si nerob žiadne plány. Po celý čas sa budeš starať o Rey."