Adrian Alexnder menoleh sekilas Haura Raissa di sebelah. Dia turut membalas senyuman dari Haura Raissa. Signal diberi dan kereta milik Adrian Alexnder masuk ke dalam parking sedia ada.
Mereka berdua masuk ke dalam restoren yang ditempah khas olehnya. Dia berjalan sambil memaut bahu Haura Raissa. Dia menarik kerusi, lalu Haura Raissa melabuh ke atas kerusi makan. Begitu juga dengan dirinya.
Dia tidak menafikan, Haura Raissa begitu cantik dan menawan pada malam ini. Baju dress berwarna putih disarung olehnya lagi menambahkan keserian.
Cantik dan simple. Mekaup natural, tidak mekaup tebal. Hanya mengenakan sedikit lip Balm dan juga Eyeliner.
Bedak or foundation?
Tidak mengenakan sesekali. Kerana kulit Haura Raissa sudah asli memang putih.
EHEM!
Adrian Alexnder berdehem bila baru tersedar dari merenung Haura Raissa bagaikan mahu tembus.
"Aura sangat cantik pada malam ini." Puji Adrian Alexnder sambil kenyit sebelah mata
"Thank you, abang pun apa kurangnya. Always handsome." Balas puji Haura Raissa dengan kerdipkan beberapa kali mata.
"You're welcome dear." Ucap nya.
Tanpa melengahkan masa lagi, dia mengeluarkan sebuah kotak berbentuk hati. Dia membuka kotak tadi dan meletakkan di hadapan Haura Raissa.
Haura Raissa tersentak lalu hanya membiarkan sahaja Adrian Alexnder.
Adrian Alexnder bangun dari duduknya dan meninggalkan Haura Raissa beberapa minit. Kemudian dia kembali dengan membawa sebuah gitar. Dia menarik kerusi lalu duduk di hadapan Haura Raissa. Dia mula bermain dengan tali gitar dan menyanyi.
"Not sure if you know this
But when we first met
I got so nervous I couldn't speak
In that very moment
I found the one and
My life had found its missing pieceSo as long as I live I love you
Will have and hold you
You look so beautiful in white
And from now 'til my very last breath
This day I'll cherish
You look so beutiful in white
TonightWhat we have is timeless
My love is endless
And with this ring I
Say to the world
You're my every reason
You're all that I believe in
With all my heart I mean every wordSo as long as I live I love you
Will haven and hold you
You look so beautiful in white
And from now 'til my very last breath
This day I'll cherish
You look so beautiful in white
TonightYou look so beautiful in white, yeah yeah
Na na na na
So beautiful in white
TonightAnd if a daughter is what our future holds
I hope she has your eyes
Finds love like you and I did
Yeah, and if she falls in love, we'll let her go
I'll walk her down the aisle
She'll look so beautiful in white, yeah yeahSo beautiful in white
So as long as I live I love you
Will have and hold you
You look so beautiful in white
And from now 'til my very last breatThis day I'll cherish
You look so beautiful in white
TonightNa na na na
So beautiful in white
Tonight"Lagu 'Beautiful in white' yang dinyanyikan oleh Adrian Alexnder tadi sungguh memukau dan berjaya memberi sesuatu yang sangat susah diungkap olehnya sendiri pada hatinya. Dalam tidak sedar, dia mengalirkan air matanya tanpa sedar. Cepat-cepat dia mengesat air matanya yang tubir.
"Aura, I apologize if the way I did this, made you cry. I do not intend but I do all this to get your love. I know all this time I hurt you a lot, give you pain. I admit I am stupid because I did not hear your explanation before. now I am very sorry for punishing innocent people"
"I hope you can forgive all my mistakes. Here, I want to propose to you as my legal wife. I want to live with you and want to take care of you and our child. I hope you can accept my proposal." Ucap nya dengan duduk melutut dihadapan Haura Raissa sambil menghulurkan cincin.
Haura Raissa kaku, dan tidak tahu harus bagaimana mahu memberi jawapan.
Terima atau tolak?
Dia menarik nafas lalu menghembuskan nafas dengan perlahan. Dia pasti yakin dengan keputusan ini.
"Au..aura terima Abang sepenuh hati Aura." Ujarnya sambil menghulur jarinya.
"Ya Allah! Betul ke Aura? Alhamduliah. Terima kasih Aura." Katanya sambil menyarung cincin pada jari manis milik Haura Raissa. Dia berdiri di hadapan Haura Raissa.
"Abang janji akan jaga Aura. Abang akan sentiasa ada disisi Aura, sentiasa ada dibelakang Aura dan sentiasa ada disaat Aura susah ataupun senang." Ucap nya seraya sambil mengenggam erat tangan Haura Raissa.
Haura Raissa anggukan kepalanya dan senyum.
Emir Ziqri dari tadi menyaksikan itu, menumbuk pokok dihadapannya. Dia ketawa halus.
"Tak akan aku biarkan kau bahagia Ian. Aura milik aku. Aku pastikan malam ini juga dia jadi milik aku. Tunggu apa yang akan terjadi pada malam ini." Ujarnya dan berlalu pergi ke arah keretanya.
Emir Ziqri mengetuk stereng kereta beberapa kali. Tidak lama kemudian dia mengukir senyuman sinis bila menangkap mereka berdua baru sahaja keluar dari restoren tersebut.
Dia mencapai kain sapu tangan dan meletakkan sedikit cecair sedatif. Dia keluar dari kereta dan menyorok dibelakang kereta milik Adrian Alexnder.
Untung sahaja Adrian Alexnder parking kereta jauh dari kereta yang lain, lagi memudahkan kerjanya.
"Eh Aura! Abang tertinggal kunci kereta dekat dalam lah. Aura tunggu dekat sini kejap tau." Ujarnya.
"Okey, jangan lambat sangat tau." Katanya dan angguk kepala sekilas.
Emir Ziqri dibelakang kereta itu, tersenyum penuh makna.
"Nampaknya memang nasib baik aku hari ni. Baby! Wait for me!" Desis hati Emir Ziqri.
Dia mula mendekati Haura Raissa dan terus menekup mulut Haura Raissa dari belakang. Haura Raissa meronta-ronta namun apakan daya. Dengan perlahan-lahan dia pejamkan matanya dan pengsan. Emir Ziqri menunduk sedikit kepalanya ke bawah untuk pastikan Haura Raissa sudah pengsan.
Dia mencempung Haura Raissa ke arah kereta dan meletakkan di bahagian penumpang. Dengan tergesa-gesa dia masuk ke dalam kereta bila melihat Adrian Alexnder yang baru sahaja keluar dari restoren. Kereta milik Emir Ziqri laju membelah jalan raya.
Adrian Alexnder yang baru sahaja tiba di parking keretanya. Mengerut dahi bila Haura Raissa tiada. Dia telefon Haura Raissa, namun Haura Raissa tidak menjawab panggilannya. Hatinya mula rasa berdebar-debar bagaikan mahu tercabut. Tanpa membuang masa, dia terus mendail nombor Hafiz Rayyan.
"Rayyan! Tolong aku! Aura hilang"
"What! Macam mana boleh hilang? Kau sure ke dia hilang? Entah-entah dia pergi tandas ke apa?"
"Tak, dia memang hilang! Tolong aku Rayyan! Aku takut jadi sesuatu pada Aura!"
"Okey macam ni, kau datang rumah aku dulu. Nanti aku panggil Aiman datang"
"Okey"
Talian diputuskan.
Adrian Alexnder segera masuk ke dalam kereta dan laju membelah jalan raya.
YOU ARE READING
Tuan Adrian Alexander |COMPLETED✓
Romance2 0 2 0 [KARYA 2] Adrian Alexnder × Haura Raissa T A M A T Know as 'Dark World' *Abaikan typo/grammar #Ditulis ketika newbie TUAN ADRIAN ALEXNDER sebaris nama yang agak unik. Dia tidak gila,obses,psycho but dia hanya mahukan gadis itu supaya menjadi...