Tangan Haura Raissa bergerak-gerak meraba sekelilingnya. Dia membuka perlahan matanya dan pejamkan kembali matanya untuk melihat dengan jelas.
Dia memicit kepalanya, dan menoleh ditepi, dia menggengam penumbuk, bila matanya melihat figura yang sedang lena tidur di tepinya.
"Kau!! Berambus dari sini jantan tak guna!!." Dia menolak kuat badan Adrian Alexnder, sehingga terjatuh dari katil.
Adrian Alexnder berdecit geram dan bangun dari jatuhnya.
"Kau nak mampus ke apa!!! Berani kau tolak aku!!." Jarinya dituding ke arah Haura Raissa.
"Kau sepatutnya yang harus mampus! Kau tak layak hidup dimuka bumi ni!! Dasar jantan keparat!!." Tengking Haura Raissa dan senyum senget bila melihat wajah bengis Adrian Alexnder.
Sudah pasti lelaki itu akan mengamuk!.
"Kurang ajar punya perempuan!!"
Dia mendekati Haura Raissa dan menindih tubuh kecil Haura Raissa. Haura Raissa meronta-ronta di dalam dakapan Adrian Alexnder.
PANG!
"Dasar pembunuh!"
PANG!
"Dasar biadap!"
BUK!
"Sepatutnya aku biarkan kau mati!"
BUK!
"Kau sukakan! Aku buat kau macam ni! Kalau kau nak, bila-bila masa sahaja, aku boleh bagi dekat kau!." Dia menumbuk, menampar pipi dan juga perut Haura Raissa.
"Kenapa kau tak buat dari mula-mula kau tuduh aku bunuh isteri kau? HAHAHA kesian hidup kau kan, dahlah isteri pun tinggalkan kau, sebab tu kau meroyan macam orang gila, Opss, sorry aku tak sengaja nak panggil kau gila"
Haura Raissa tersenyum puas bila berjaya membangkitkan kemarahan Adrian Alexnder. Sakit di badan dan juga di tangan tidak dihiraukan, kerana sakitnya tidak terbanding dengan rasa sakit dihatinya.
Walau dia tahu apa yang akan terjadi, tetapi dia tidak kisah, janji apa yang terbuku di hatinya sudah terluah di depan Adrian Alexnder.
"Wow, dah pandai erk kau sekarang, melawan cakap aku? Amazing Aura!." Adrian Alexnder mula menguntum senyuman sinis.
"Let's start a really fun game." Dia menjilat bibirnya dan sembam wajah ke leher Haura Raissa.
"Apa yang kau buat ni bodoh! Lepaskan aku!! Aku tak nak!!"
"Diam atau kau yang dapat sakit yang teramat"
Bisik Adrian Alexnder di telinga Haura Raissa. Dia mendengus geram bila Haura Raissa tidak mendengar arahannya, dia membuat keputusan untuk pengsankan gadis itu.
"Are you sure you don't want to hear me? I'll make sure you regret it later." Ugutnya.
Dia lempang pipi Haura Raissa, bila Haura Raissa tidak henti meronta-ronta.
Dia tersenyum puas bila Haura Raissa sudah pengsan.
•••
Danisha Aisya menghenyakkan punggung ke atas katil. Dia membaling handbeg di tepinya, sambil teriak geram.
"ARGH! Lepas kau rampas Ikmal dari aku, Adam pula kau nak! Sekarang ni pulak, Abang aku pulak yang nakkan kau! Geram betul aku dekat kau! Yes! dulu memang kau sahabat baik aku, tapi sekarang kau tu musuh aku!." Dia menarik rambutnya dengan kasar, tadi rambutnya yang kemas, kini serabai.
Flashback
"Aura, kau rasa perlu ke aku luahkan perasaan aku dekat Ikmal?"
"Mestilah, kalau tak, Ikmal takkan tahu perasaan kau Macam mana dekat dia"
"Aku tahu, kau mesti boleh menangkan hati dia Asy"
Haura Raissa senyum dan menggelengkan kepalanya, bila sahabat baiknya itu tidak pernah mengalah untuk dapatkan cinta dari Ikmal Haziq.
"Hah kan, tapi macam mana aku nak mulakan dulu?"
Soal Danisha Aisya lagi.
"Alaa, senang aje, kau panggil dia lepas tu kan, kau terus bagi tahu isi hati kau pada dia, kompem dia terima kau." Balas Haura Raissa.
1 MINGGU KEMUDIAN...
"Ikmal, aku nak bagi tahu kau something ni, boleh?"
Matanya melihat Haura Raissa yang sedang memberi semangat itu.
"Bagi tahu jelah, apa yang penting sangat kau nak bagi tahu aku tu." Ujar Ikmal Haziq.
"Aku suka kau." Kata Danisha Aisya dan alihkan pandangan ke arah lain, sambil senyum malu.
Ikmal Haziq tercengang dengan luahan hati Danisha Aisya.
"Aku minta maaf sangat-sangat dekat kau Asy, aku tahu aku kecewakan kau Asy, aku tak sukakan kau, tapi aku sukakan Aura." Jujur Ikmal Haziq.
Air muka Danisha Aisya berubah kecewa dan berlalu pergi.
Haura Raissa mengerutkan dahinya, bila melihat wajah kecewa Danisha Aisya, dengan pantas dia berlari mendapatkan Danisha Aisya.
"Wey, kau okey tak Asy"
Tanyanya dengan penuh risau.
"Puas hati kau sekarang!!! Eh tak perlu nak berlakon depan aku lah Aura!! Kau sukakan tengok aku kena reject dengan Ikmal tu kan!!." Tengking Danisha Aisya dan menepis kasar tangan Haura Raissa yang menyentuh bahunya.
"Apa kau cakap ni Asy? Aku betul-betul tak faham?." Tanya Haura Raissa dan juga cuba untuk fahami kata-kata Danisha Aisya sebentar tadi.
"Tak perlu nak berlakon lagi, aku dah muak dengan perangai tikam kawan macam kau!." Dia menjeling tajam dan ingin pergi, tapi sempat Haura Raissa menghalanginya dari melangkah pergi.
"Cuba kau jelaskan dekat aku elok-elok, aku serius tak faham apa yang kau cakap sekarang ni?." Dia memegang kedua bahu Danisha Aisya.
"Dia 'SUKAKAN' kau, 'BUKAN' aku." Balasnya lalu mengatur langkah dan beredar dari situ.
Haura Raissa tergamam disitu, rupa-rupanya Ikmal Haziq telah menolak cinta darinya.
Tapi apa salah dirinya? Bukan dia merampas Ikmal Haziq dari Danisha Aisya.
Sejak hari itu, hubungan persahabatan baik antara mereka telah putus. Sudah banyak kali cara digunakan oleh Haura Raissa untuk berbaik semula dengan Danisha Aisya, tetapi tetap dihiraukan.
Endflashback
"It's okey Aura, Aku akan pastikan hidup kau merana!" Katanya dan senyum gembira.
YOU ARE READING
Tuan Adrian Alexander |COMPLETED✓
Romance2 0 2 0 [KARYA 2] Adrian Alexnder × Haura Raissa T A M A T Know as 'Dark World' *Abaikan typo/grammar #Ditulis ketika newbie TUAN ADRIAN ALEXNDER sebaris nama yang agak unik. Dia tidak gila,obses,psycho but dia hanya mahukan gadis itu supaya menjadi...