PART 10 - Sekolah Baru pt 2

3.7K 196 76
                                    

Waktu rehat.....

Ali, Khai dn Moon rehat bersama2. Byk perkara yg mereka bualkan spnjg mereka rehat. Maklumlah sjk dri kematian ayahnya, Ali sdh tdk lagi muncul di MATA olh kerana terlalu kecewa dgn apa yg berlaku. Khai mengambil kesempatan ini utk bertanya pd Ali.

Khai : Ali, knp kau sekarang dh x dtg akademi ? Semua ejen tnya pasal kau.
Moon : Ha ah Ali. Kitorang tertanya2 mana kau pergi. Aku ada tnya semua mentor termasuklah uncle kau tpi diorang x nk ckp. Diorang suruh tnya kau sendiri. Kitorang x tahu nk tnya kau mcm mana. Hri tu aku, Iman dgn Khai pergi rumah kau tpi jiran kau kata kau pindah.
Khai : Ha ah betul tu. Nasib baiklah kau masuk sekolah ni. Sama kelas pulak tu. Blh kitorang tnya kau.
Moon : Aku setuju. Apapun apa jdi pd kau sebenarnya ? Knp kau dh lama x pergi akademi ?

Ali terdiam seketika mndgr pertanyaan Khai dgn Moon itu. Agak berat sebenarnya utk dia luahkan tpi memandangkan mereka berdua merupakan kawan baiknya di akademi maka dia pun beritahu. Ali menghela nafas beratnya lalu berkata.....

Ali : Sebenarnya, aku dh x berlatih kt akademi lagi.
Khai : Huh !! Habis tu kau berlatih kt mana ?
Ali : Aku berlatih kt HQ MATA.
Moon : HQ MATA !!! Wahh bestnya. Khai : Tpi bkn ke klu nk berlatih kt situ kena bermula umur 18 tahun ke ? Mcm mana kau blh senang2 berlatih kt situ ? 🤔🤔🤔
Ali : Sebenarnya.......

Ali pun menceritakan perkara sebenar kpd Khai dn Moon. Mereka berdua terkejut mndgr penjelasan Ali itu. Perasaan sedih bercampur geram mula berada dlm hati mereka. Mereka tdk menyangka semua bnda ini jdi pd Ali.

Khai : Tk guna punya Alicia, Mika dgn Rudy !!! Pasal rekod misi kau jauh lebh baik pun diorang nk belasah kau teruk mcm tu ke !!! 😡😡😡
Moon : Padanlah aku dh lama x nmpk diorang kt akademi., rupanya masalah ni. Agak2 sikitlah diorang. Jgn disbbkan diorang hebat, diorang nk pijak kepala org yg lemah !!! 😡😡😡
Khai : Aku setuju dgn kau Moon. Aku paling x suka betul dgn Alicia tu. Mentang2 lah dia anak general, dia fikir dia besar sgt ke. Dri dulu lagi aku x gemar dgn perangai dia tu. Sombong lps tu acah bagus pulak tu 😡😡😡
Moon : Dia dn Rudy tu mmg mcm tu pun. Perasan bagus. Sedarlah diri tu sikit yg diorang tu dtg dri mana. Klu x sbb MATA, diorang igt masyarakat nk pndg ke diorang tu 😡😡😡.
Ali : Aku mintak sgt kt korang berdua, jgn beritahu sesiapa pun yg aku sekolah kt sini terutamanya Alicia, Mika dgn Rudy. Klu kau nk bagitahu Iman, aku x kisah sgt tpi klu yg 3 org ni kau jgn beritahu. Salah satu sbb aku pindah sini sbb aku dh x nk jumpa diorang. Aku bencikan diorang semua.
Khai : Jgn risau Ali. Kitorang x kan beritahu diorang. 😊😊
Moon : Betul. Rahsia kau selamat dgn kitorang. 😊😊
Ali : Terima kasih. Korang lah sahabat aku dunia akhirat 😊😊😊

Tk lama kemudian, loceng pun berbunyi menandakan waktu rehat sdh pun tamat. Mereka bertiga pun masuk ke kelas masing2. Slps waktu persekolahan, Ali dn E. Bakar pun pergi ke HQ MATA melalui perpustakaan. Semasa dlm perjalanan ke HQ, E. Bakar pun bertanya.....

E. Bakar : Haa, Ali. Mcm mana hri pertama kt sekolah baru ? Cun tk ?
Ali : Cunn. Yg lagi cun Khai dgn Moon satu kelas dgn saya.
E. Bakar : Iyee, wahh elok lah klu mcm tu 😊😊
Ali : Uncle, hri ni kita ada misi ke ?
E. Bakar : Hri ni xde. Cuma kau kena berlatih dgn E. Fit dn seorang ejen Neuro. Kau kn dh lama x masuk latihan jdi kau kena start dri awal lah. Uncle pun akn berlatih sama.
Ali : Waahhh, bestnya !!! 😀😀😀
E. Bakar : Mestilah.

Mereka pun berjln ke tmpt latihan. Sesampainya mereka di dpn pintu latihan, E. Bakar pun berkata.....

E. Bakar : Ali
Ali : Ye uncle
E. Bakar : Janji dgn uncle yg kamu akan berlatih dgn bersungguh2. Lmbt belajar tkpe asalkan kamu usaha. Uncle buat semua ni utk kamu Ali. Uncle x nk kamu sia2kan harapan uncle, harapan mama. Kamu dg jnji kan nk jdi hebat mcm mama kamu ?

Ali mengangguk lalu berkata......

Ali : Ye uncle. Saya jnji yg saya akan usaha sebaik mungkin utk menjdi ejen yg terbaik mcm mama.
E. Bakar : Bagus. Mcm tu lah uncle nk. Dh jom, E. Fit dh tunggu kita tu.

 Ali's Anger ( Ejen Ali Fanfiction )Where stories live. Discover now