Keesokkan harinya, Ali sdh dibenarkan utk pulang ke rumahnya memandangkan dia sdh beransur pulih dri kecederaannya. Wlubagaimanapun, E. Bakar, Moon dn E. Fit tdk dpt dtg utk menjemputnya disbbkan mereka mempunyai misi mengejut.
Ali : Haihh siapa nk teman aku balik hri ni ye ? Uncle, Moon dgn E. Fit ada misi pulak. Tkpelah aku balik sendiri pun blh. Lagipun rumah aku xdelah jauh mana pun. Sebelah bangunan CyberPerdana je pun.
Ali bangun dri katil lalu mengambil beg pakaiannya kluar dri bilik wad itu. Dia kluar dri HQ MATA melalui lif rahsia yg menghubungkan HQ MATA dgn bangunan CyberPerdana. Slps dia kluar dri bangunan CyberPerdana, dia meneruskan langkahnya utk pulang ke rumah. Tetapi segala2nya terhenti apabila seseorang memanggilnya dri belakang......
??? : Ali !!!
Ali toleh ke arah suara itu. Mukanya berubah apabila mndpt tahu org yg memanggilnya itu adalah Alicia.
Ali : Ishh apa lah si Alicia ni nk ? 😒😒😒
Alicia berjln ke arah Ali lalu berdiri di sblhnya. Dia pun berkata.....
Alicia : Ali, kau nk pergi mana ? Kau dh discharge ke hri ni ?
Ali : Klu aku x discharge, kau xdelah nmpk aku kt sini ( dingin )
Alicia : Mana E. Bakar ? Dia x dtg jemput kau ke ?
Ali : Dia ada misi. Dh lah aku nk balik ni.
Alicia : Klu mcm tu aku temankan kau. Aku pun xde bnda nk buat sekarang 😊😊
Ali : Tk pyh aku blh balik sendiri ( dingin )
Alicia : Tkpelah, kita pun jarang jumpa. X salahkan klu aku teman kau. Blhlah kita berborak 😊😊Ali dgn marah pun berkata......
Ali : Aku kata x nk, TK NAK LAH !!! AKU BLH BALIK SENDIRI !!! LAGIPUN AKU X SUKA NK JUMPA DGN KAU APATAH LAGI NK JALAN DGN KAU. 😡😡😡
Alicia : Ali, knp kau ckp mcm tu kt aku ? Aku ckp baik2 kan. Jgnlah marah. Aku dtg jauh2 ni semata2 nk jumpa kau je. Aku rindukan kau Ali 😢😢😢
Ali : AKU X PERNAH ADA PERASAAN RINDU DGN KAU LAH ALICIA !!! SIKIT PUN XDE SBB AKU DH LAMA BUANG KAU DLM HIDUP AKU !! DH LAH AKU NK BALIK NI !! 😡😡Ali pun membuka langkah utk beredar dri situ tpi Alicia memegang tangannya.
Alicia : Ali, klu kau x nk aku teman kau balik, aku x kisah tpi sekurang2nya kita pergi minum dulu. Aku blh belanja kau. Pleasee Ali 😢😢
Ali menarik tangannya dgn kasar lalu berkata......
Ali : Klu kau nk org teman kau pergi minum, ajaklah Mika atau Rudy !!! Kau ajak aku buat apa !!! Brp kali aku nk ckp dgn kau yg aku x nk jumpa kau !!! Kau fhm bahasa ke tidak !!! Kita dh lama putus kawan dn kita pun dh buat haluan masing2, apa lagi yg kau nk !!! 😡😡😡
Alicia : Ali, aku x pernah terfikir nk putuskan persahabatan kita. Knp kau buat mcm tu ? Aku masih anggap kau sbg kawan baik aku 😢😢😢
Ali : Kawan baik ? Alicia, kwn baik xkan tikam rakannya dri belakang. Kwn baik tk kan jatuhkan org lain kau tahu tk !!! Aku nk tnya kau, selama ni kau ada ke anggap aku kawan baik kau ? Tkde kan jdi kau jgn memandai2 nk anggap aku sbg kwn baik kau Alicia !!! Memori aku dgn kau dh lama aku buang dlm hidup aku. Sekarang aku bukak buku baru bersama kwn aku yg baru.
Alicia : Moon ke kwn baik kau sekarang ?Ali terkejut dgn kata2 Alicia itu. Dia tdk menyangka yg dia kini bersama dgn Moon.
Ali : Hmphh cepatnya kau tahu. Aku igt kau x tahu pasal bnda ni.
Alicia : Smlm aku nmpk kau bersama Moon. Siap ckp " I Love You " lagi.
Ali : Knp ? Kau cemburu ?
Alicia : Ye mmg aku cemburu !!! ( tinggikan suara )
Ali : Huh !! ( terkejut )
Alicia : Aku mengaku yg aku cemburu bila kau dgn Moon. Aku sebenarnya suka kt kau Ali. Dh lama aku pendam perasaan aku kt kau tpi masa tu hisk.....hisk...aku ego sgt. Aku tahu yg aku terlalu pentingkan diri aku utk menjadi ejen terhebat smpi aku x sedar yg aku dh sakitkan hati kau hisk.....hisk.....😢😢😢Ali hnya diam shj tnpa sebarang respon. Jauh di sudut hatinya, dia tdk menyangka yg Alicia juga suka padanya. Alicia memegang tangan Ali lalu berkata......
Alicia : Ali, tolong beri aku peluang. Aku jnji yg aku akn layan kau elok2. Aku x kan sia2 kan kau lagi 😢😢😢
PLAKK !!!! Ali menampar Alicia. Alicia terkejut dgn perbuatan Ali itu.
Alicia : Ali 😢😢😢 ( pegang pipinya )
Ali : Apa ?! Kau igt dgn kau jual air mata kau ni, aku akan percaya dgn kata2 kau !!! Suka kn aku konon. Klu kau suka aku, kau xkna khianat aku dn kau pun xkan cederakan aku !!! Aku kecewa dgn kau sbb kau lbh pentingkan rekod misi kau drpd perasaan aku sendiri dn sekarang kau nk kata yg kau sukakan aku !!! Dlm mimpilah Alicia !!! Aku mati hidup semula pun aku x kan sukakan kau lah !!! Bkn tu je, nama kau pun x kan wujud dlm hati aku Alicia !!!Ali pun meninggalkan Alicia yg masih menangis di situ. Alicia berasa sedih kerana org yg dia cinta sdh benci pdnya buat selama2nya.
Kini, sdh hmpir 6 bln Ali dn Moon mnjdi sepasang kekasih. Mereka pun sdh melangkah masuk ke alam sekolah menengah. Hubungan mereka kian rapat dri semasa ke semasa. Ada kalanya, mereka kluar bersama pd hujung minggu. Ali sdh lama tdk berjumpa dgn Alicia sjk Ali menolak cinta Alicia. Mereka pun berada di sekolah yg berlainan jdi agak sukar utk Alicia berjumpa dgn Ali. Tetapi ada kalanya Alicia curi2 mengintip Ali dri jauh. Agak susah bagi Alicia utk melupakn Ali memandangkan Ali selalu berada di sisinya setiap masa wlupun sering bergaduh. Alicia kini hidup bersendirian memandangkan G. Rama sdh membeli rumah baru di tgh bandar Cyberaya. Hubungan antara Alicia dgn G. Rama juga renggang disbbkan peristiwa hri tu tetapi dia redha dgn nasibnya. Dia tdk mampu utk memperbaiki hubungan dia dgn ayah angkatnya kerana setiap kali berjumpa G. Rama akn memarahinya.
Di briefing room......
Ali, Moon dn E. Bakar dipanggil utk menjlnkan misi mereka.
G. Rama : Semua sdh ada ?
E. Bakar : Sdh general.
G. Rama : Baiklah, misi kamu kali ini adalah utk menghentikan Rizwan dn konco2nya dripd mencuri azureum. Kamu masih igt mereka lagi bkn ?
Ali : Mestilah igt sbb dia lah yg bunuh ayah saya dulu.
G. Rama : Ya. Saya hrp kamu semua dpt beri kerjasama kali ini. Misi ini sgt penting. Kamu tahu kan azureum tu adalah bahan paling penting di Cyberaya ?
E. Bakar : Jgn risau general. Kami akn jemput mereka ke sini.
Ali : X sabar rasanya nk berjumpa dgn pembunuh ayah saya. Saya nk tuntut keadilan terhdp ayah saya.
G. Rama : Bagus, apapun sila laporkan pd MATA klu ada apa2 ancaman.
Moon : Tpi kita kekurangan seorang ejen neuro. Ejen Yes cedera. Kita kena pergi tnpa ejen neuro ke general ?
Ali : Betul ckp Moon tu. Klu misi yg sukar ni kita perlukan seorang ejen neuro utk aturkan strategi.G. Rama terdiam. Slps itu, dia menghela nafas beratnya lalu berkata.....
G. Rama : Sebenarnya.......saya sdh ada seorang ejen neuro yg akn pergi bersama kamu.
E. Bakar : Haaa elok sgt lah tu. Tpi mana dia general ?Tiba2 pintu bilik itu dibuka dn seorang ejen neuro masuk ke dlm bilik itu. Ali, Moon dn E. Bakar toleh ke arah ejen itu. Mereka terkejut kerana ejen neuro yg general maksudkan adalah......
A / B / M : ALICIA !!!
Alicia : Hi semua 😊😊
E. Bakar : Apa semua ni general ?!!! Knp pilih Alicia utk sertai misi kita kali ini ?!!! 😡😡😡
G. Rama : Saya terpaksa Bakar. Ramai ejen neuro yg terlibat dgn misi lain. Yg cedera pun ramai jdi saya tiada pilihan lain selain mengambil Alicia utk sertai misi kamu. Lagipun dia sdh analisa strategi Rizwan dn konco2nya. Jdi saya berpendpt mungkin dia blh bantu kamu semua nnti.
Ali : Bantulah sgt. Silap2 nnti dia khianat kita mcm dia buat kt saya dulu 😒😒
Alicia : Jgn risau Ali. Aku jnji yg aku xkan khianat kamu semua. Lagipun aku nk tolong kau balas dendam utk ayah kau Ali 😊😊😊
Ali : TK PYH NK BERJANJI SGTLAH ALICIA !!! JNJI KAU TU BKN BLH PAKAI PUN !!! AKU X MINTA PERTOLONGAN KAU PUN UTK BALAS DENDAM UTK AYAH AKU !!! TNPA KAU PUN AKU BLH BUAT SENDIRI !!!
E. Bakar : Entah dia ni. Sibuk je. Dh lah jom kita pergi 😒😒
Alicia : Ali 😢😢😔😔Ali, Moon dn E. Bakar pun kluar dri briefing room dgn perasaan marah. Alicia memandang ke arah G. Rama yg sdg sibuk memerhatikan peta hologram itu utk memerhatikan gerak geri musuh. Alicia pun berkata.....
Alicia : General, saya pergi dulu ye 😊😊
G. Rama : Pergilah. X balik lagi bagus ( dingin )
Alicia : Ba....baik 😔😔😔Alicia pun kluar dri briefing room. Dia agak terasa dgn ayah angkatnya yg menganggapnya sperti org luar bkn anaknya lagi tetapi dia diam shj. Dia fhm yg G. Rama tdk blh menerimanya sjk dia menengkingya hri tu dn menuduhnya mcm2.
Bersambung........
YOU ARE READING
Ali's Anger ( Ejen Ali Fanfiction )
FanficMengisahkan tntg seorang ejen MATA yg bernama Ali. Dia merupakan seorang ejen yg sgt lemah. Wlubagaimanapun spnjg Ali berkhidmat dgn MATA, dia byk mempertahankan MATA. Namun, pljr2 di akademi tdk suka padanya memandangkan Ali hnya bergantung pd iri...