Di arena akademi.......
Alicia berlatih berseorangan di situ. Byk droid dn robot2 yg musnah akibat dripd tembakan Blastique Alicia. Stlh hmpir 2 jam berlatih, dia pun duduk di ats lantai arena itu smbil memikirkan tntg syarat yg G. Rama berikan pdnya.
Flashback on.......
G. Rama : Tpi Alicia, klu kamu mahu berlatih di HQ jugak, ada satu syarat.
Alicia : Syarat apa general ?
G. Rama : Syaratnya kamu kena berlawan dgn Ali.
Alicia : Lawan dgn Ali.
G. Rama : Ya, lawan dgn dia. Saya bagi 4 pusingan. Klu kamu berjaya menang 3 dripd 4 pusingan, saya akn benarkan kamu berlatih di sini. Klu kamu kalah, kamu mesti teruskan latihan kamu di akademi. Mcm mana ? Kamu setuju ?Alicia berfikir seketika sama ada mahu menerima syarat itu ataupun tdk. Wlupun dia pernah kalahkan Ali dulu tetapi kebolehan Ali sekarang tdk blh dipandang remeh. Bahkan Alicia sedar yg kini Ali jauh lbh hebat drinya sblum ini. Slps beberapa minit, dia pun berkata......
Alicia : Baik lah, saya setuju.
Flashback off.......
Alicia : Aku akn pastikan yg Ali kalah dgn aku.
Slps itu, Alicia kembali menyambung latihannya.
3 hri kemudian......
Hari yg ditunggu2 tlh pun tiba. Pd hri ini, dia akan berlawan dgn Ali di arena HQ MATA. Sesampainya di arena, dia ternampak Ali sdg berdiri di situ smbil bermain telefonnya. Dia pun berjln ke arah Ali dn berkata......
Alicia : Hi Ali 😊😊😊
Ali : (......diam.....)
Alicia : Hri ni kita akn berlawan. Aku hrp kau dpt memberikan tentangan sengit pd aku. Kau menang atau kalah, aku nk kau tahu yg aku akan sentiasa sokong kau Ali.Ali masih tdk pedulikan Alicia yg masih berckp dgnnya. Alicia pun menghulurkan tangannya utk bersalam pd Ali lalu berkata.....
Alicia : Semoga berjaya 😊😊😊
Ali tdk berjabat tangan dgn Alicia sebaliknya dia diam dn pergi jauh dri Alicia. Alicia hnya memandang shj Ali dgn perasaan sedih.
Alicia : * Ali, aku tahu kau bencikan aku tpi sekurang2nya salam lah dgn aku 😔😔.* ( dlm hati )
Tk lama kemudian, G. Rama pun tiba di arena. Dia dtg bersama2 dgn E. Fit dn E. Yes. G. Rama berjln ke arah Ali dn Alicia lalu berkata.....
G. Rama : Jdi kamu berdua sdh sedia ?
A / A : Sdh general !!!
G. Rama : Baiklah, kamu berdua blh turun ke arena sekarang.Ali dn Alicia pun turun ke arena utk memulakan pertarungan mereka. Mereka mula mengeluarkan gadget dn membuka langkah utk berlawan. Slps itu, G. Rama mula memberikan arahan.
G. Rama : Sedia, 3.....2.....1.....Mula !!!
Perlawanan 1
Ali mula mengeluarkan gasing lalu membaling ke arah Alicia. Alicia menepis gasing2 yg dtg ke arahnya dgn baik. Alicia cuba utk menembak Ali dgn Blastiquenya tpi Ali bertindak cemerlang dgn melindungi dirinya dgn yoyo. Alicia berlari ke arah Ali utk menyerangnya. Dia cuba menumbuk dn menendang Ali tpi Ali berjaya mengelak semua serangannya. Sebaliknya, Ali menangkap tangan Alicia dn menjatuhkannya ke ats lantai. Alicia cuba bangun tpi Ali mengambil kesempatan dgn menyepak badannya sehinggakan Alicia tercampak ke belakang dn jatuh ke lantai. Alicia tdk berdaya utk bangun. Perlawan ditamatkan.
G. Rama : Perlawanan pertama dimenangi olh Ali.
Skor menunjukkan Ali mendahului Alicia dgn satu mata. Ali tersenyum melihat skor itu wlupun baru perlawanan pertama. Alicia bangun perlahan2. Dia memegang dadanya yg ditendang Ali tdi.
YOU ARE READING
Ali's Anger ( Ejen Ali Fanfiction )
FanficMengisahkan tntg seorang ejen MATA yg bernama Ali. Dia merupakan seorang ejen yg sgt lemah. Wlubagaimanapun spnjg Ali berkhidmat dgn MATA, dia byk mempertahankan MATA. Namun, pljr2 di akademi tdk suka padanya memandangkan Ali hnya bergantung pd iri...