Di cafe.......
Ali duduk di salah satu mejanya smbil minum minumannya. Matanya masih tdk berhenti memandang sekeliling utk mncari Alicia.
Ali : Mana Alicia ni ? Dh nk 1 jam dia pergi tandas. Risau pulak aku. Call dia x dpt2 pulak.
Tiba2 seseorang memanggilnya.....
?? : Ali
Ali toleh ke arah suara itu. Rupa2nya Rudy yg memanggilnyq.
Ali : Rudy, knp ni ?
Rudy : Kita ada misi
Ali : Huh !! Misi !! Kau biar betul ?
Rudy : Betul Ali. Jom cpt kita ke briefing room sekarang.
Ali : Tpi aku tgh tunggu Alicia
Rudy : Pasal Alicia kau jgn risau. E. Bakar dh bagitahu dia yg kita ada misi.
Ali : Knp dia x bagitahu aku ? 🤔🤔
Rudy : Bateri telefon dia habis. Tu yg aku panggil kau kt sini
Ali : Klu kau dh ckp mcm tu tkpelah. Jom kita pergi sekarang.Ali dn Rudy pun pergi ke briefing room. Sesampainya di sana, G. Rama sdh pun berada di situ sdg menunggu mereka.
G. Rama : Terima kasih Ali, Rudy sbb dtg dn maaf sbb ganggu masa rehat kamu.
Ali : Tdk mengapa general. Jdi apa misi kami ?G. Rama memaparkan hologram di hdpn mereka lalu menerangkan misi mereka.
G. Rama : Baiklah, misi kamu kali ini adalah utk menyelamatkan Moon. Dia baru shj diculik olh " Gang BuKhaZa ".
Ali : BuKhaZa ? Peliknya nama pasukan mereka. Bila Moon kena culik ?
Rudy : Baru lagi Ali tpi nasib baik Moon pakai alat pengesan jdi kita blh jejak dia dgn senang.
G. Rama : Betul tu jdi saya amanahkan kamu berdua utk selamatkan Moon. Pastikan dia dibawa dgn selamat. Laporkan pd MATA jika kamu ada masalah.
A / R : Baik general.
G. Rama : Bertindak Segera !!!Ali dn Rudy pun kluar dri briefing room. G. Rama hnya memandang shj mereka kluar dri biliknya. Jauh di sudut hatinya, dia berasa serba salah kerana menipunya. Hakikatnya misi ini tlh dirancang olh mereka. Ini semua utk menyembunyikan kebenaran dri Ali.
Flashback on......
Di Wad Alicia......
Rudy, Iman, Mika dn Moon berada di wad utk menemani Alicia. E. Bakar dn G. Rama juga turut berada di sana. Tk lama slps itu, E. Geetha pun masuk ke dlm wad smbil memegang fail.
G. Rama : Geetha, mcm mana dgn keadaan Alicia ?
E. Geetha menghela nafas berat lalu berkata.....
E. Geetha : Berdasarkan pemeriksaan saya, kanser yg dihidapi Alicia sdh berada di tahap 4 😔😔
Rudy, Iman, Mika dn Moon terkejut dgn apa yg dikatakan E. Tekno itu. Mereka tdk menyangka yg Alicia menghidapi kanser. Sementara E. Bakar dn G. Rama menunduk sedih.
Iman : A.....Alicia ada kanser 😨😨
Moon : Tk.....tk mungkin. Sjk bila ? 😢😢
G. Rama : Sjk sblum dia kahwin dgn Ali lagi dia sdh menghidap penyakit ni.
Mika : Knp dia x pernah bagitahu kita pasal ni ?
Rudy : Betul tu. Ali tahu ke pasal bnda ni ?
E. Bakar : Dia x tahu dn saya hrp kamu x kan bagitahu dia pasal bnda ni.
Moon : Huh !!! Tpi knp ?! Ali suami dia
Dia berhak tahu pasal bnda ni. Saya nk pergi beritahu dia.
G. Rama : Moon, jgn
Moon : Saya x kira. Saya kena bagitahu dia jgk. Dia kena tahu yg isterinya sakitMoon baru shj hndak melangkah kluar tpi secara tiba2 tangannya ditarik olh seseorang. Moon memandang ke arah org itu dn lihat Alicia yg baru shj sedar dri pengsan. Dia memegang tangan Moon.
Moon : Alicia 😢😢
Alicia : Jgn Moon.....Jgn......bagitahu dia 😢😢
Iman : Tpi knp Alicia ? Awk x kesian kt Ali ke ? 😟😟
Alicia : Sbb kesianlah saya.....x nk beritahu dia. Saya....x nk dia sedih. Cukuplah dia sedih sbb saya khianat dia dulu. Saya x nk dia sedih sbb keadaan saya sekarang 😢😢😢
Rudy : Ali akn lagi sedih klu dia x tahu yg kau ada kanser Alicia. Smpi bila kau nk rahsiakan penyakit kau ni dri dia.
G. Rama : Betul kata Rudy. Ali kena tahu hal sebenar.
Alicia : Apa gunanya saya bagitahu dia Rudy, papa ? Penyakit saya ni mmg x kan sembuh wlu apa rawatan sekalipun. Saya x nk dia habiskan duit dia dgn bayar kos rawatan. Saya x nk bebankan dia lagi. Sekurang2nya dgn baki masa yg tinggal ini, saya nk dia habiskan masa saya dgn kebahagiaan 😢😢.
YOU ARE READING
Ali's Anger ( Ejen Ali Fanfiction )
FanfictionMengisahkan tntg seorang ejen MATA yg bernama Ali. Dia merupakan seorang ejen yg sgt lemah. Wlubagaimanapun spnjg Ali berkhidmat dgn MATA, dia byk mempertahankan MATA. Namun, pljr2 di akademi tdk suka padanya memandangkan Ali hnya bergantung pd iri...