Di Cyberaya Shopping Mall......
Ali dn Moon kluar bersama2 utk membelu brg keperluan mereka. Slps itu, mereka ke butik perkahwinan utk memilih pelamin dn tema perkahwinan mereka. Spnjg berada di sana, Moon asyik diam shj tnpa berkata apa2.
Ali : Awk, masa perkahwinan kita nnti, awk nk tema yg mana satu ?
Moon hnya termenung shj seperti sdg memikirkan sesuatu. Ali pun memetik jarinya utk menyedarkan Moon. Moon pun tersedar dri lamunannya.
Moon : Ehh ya Ali. Knp ni ?
Ali : Saya tnya awk nk tema apa masa perkahwinan kita nnti ?
Moon : Ohh saya rasa saya nk tema fairy tale. Awk ok tk ?
Ali : Serious lah
Moon : Knp ? Awk x suka ke ? Klu awk x suka tkpe, kita blh pilih tema lain 😕😕
Ali : Ehh bkn mcm tu. Saya pun mmg cadang nk pilih tema ni jugak. Ye lah awk kan minat kartun2 fairy tale ni jdi mmg sesuai lah dgn awk yg comel ni 😏😏😏
Moon : Ishh awk ni. Ade2 je ( blush )
Ali : Alaa malulah tu hahhaha😅😅😅Ali pun berbincang dgn pekerja di butik perkahwinan itu berkenaan tema perkahwinan mereka. Slps selesainya memilih tema, mereka pun menjamu selera dn terus pulang ke rumah. Ali perasan yg Moon tdk ceria hri ni dn asyik diam shj. Sesampainya di hdpn rumah Moon, Ali pun bertanya.....
Ali : Moon, awk ok ke ? Saya tngok awk diam je dri tdi. Awk ade masalah ke ?
Moon : Saya......ok cuma saya kurang sihat.
Ali : Laaa ye ke. Knp x ckp ? Saya blh bwa awk pergi klinik.
Moon : Ehh tkpelah. Lagipun saya dh ada ubat kt rumah. Nnti lps makan ubat baiklah ni 😊😊.
Ali : Hmm ok lah klu mcm tu. Lain kali klu awk x sihat, awk ckp ye. Tkde lah awk buat saya risau.
Moon : Sori. Saya xde niat nk buat awk risau 😔😔😔
Ali : Tkpe. Lain kali jgn buat lagi ok ? 😊😊
Moon : Ok 😊😊😊
Ali : Baiklah. Saya kena balik ni. Nnti kita kluar lagi.
Moon : Ok, bye. Love you 😊😊❤❤
Ali : Love you too 😊😊❤❤Moon pun turun dri kereta. Slps itu, Ali pun memandu keretanya pulang ke kondominium. Moon hnya memandang shj kereta Ali pergi dri kwsn perumahannya. Air matanya mengalir saat melihat keretanya pergi.
Moon : * Maafkan saya Ali. Mungkin kita xde jodoh utk bersama 😢😢😢.* ( dlm hati )
Ali memandu keretanya pulang ke kondominiumnya yg terletak tdk jauh dri rumah Moon. Sesampainya di rumahnya, dia perasan trdpt sepasang kasut lelaki berada di hdpn pintu rumahnya. Dia juga terdgr suara org sdg berborak.
Ali : Ada org dtg ke ? 🤔🤔
Ali pun membuka pintu rumahnya. Alangkah terkejutnya dia apabila trnmpk G. Rama sdg duduk di ruang tamu bersama E. Bakar. G. Rama yg perasan Ali di dpn pintu pun bertanya.....
G. Rama : Ali, kamu baru balik ?
Ali : Ya general. Ada apa general dtg ni ? Ada misi ke ?
G. Rama : Klu misi, saya dh lama panggil kamu ke HQ. Saya dtg ni sbb saya nk ckp sikit dgn kamu. Blh kamu duduk skjp ?
Ali : OkAli pun duduk di salah satu sofa bersebelahan G. Rama dn bertntgn dgn E. Bakar. Slps itu, G. Rama pun membuka mulutnya......
G. Rama : Saya ada dgr yg kamu dgn Moon nk kahwin. Betul ke ?
Ali : Ha ah general. Cuma saya dgn Moon blum tetapkan tarikh lagi. Tpi kami sdg buat persiapan. Knp general tnya ?G. Rama memandang ke arah E. Bakar. E. Bakar hnya menganggukkan kepalanya memberi isyarat supaya G. Rama beritahu perkara sebenar. G. Rama pun menghela nafas beratnya lalu berkata......
G. Rama : Dgr sini Ali. Saya mahu kamu lupakan niat kamu utk berkahwin dgn Moon.
Ali : Apa maksud general ? Saya x fhm
E. Bakar : Maksud general, kamu tdk dibenarkan utk berkahwin dgn Moon Ali.
Ali : Apa !!! Tpi knp ? Salah ke saya kahwin dgn Moon 😟😟😟.
G. Rama : X salah cuma ada seseorang sgt minat dgn kamu. Dia menaruh harapan yg tinggi pd kamu. Saya hrp kamu terima dia seadanya.
Ali : Huh !!! Siapa general ?!
E. Bakar : A.....Alicia
Ali : APA !!!
YOU ARE READING
Ali's Anger ( Ejen Ali Fanfiction )
FanfictionMengisahkan tntg seorang ejen MATA yg bernama Ali. Dia merupakan seorang ejen yg sgt lemah. Wlubagaimanapun spnjg Ali berkhidmat dgn MATA, dia byk mempertahankan MATA. Namun, pljr2 di akademi tdk suka padanya memandangkan Ali hnya bergantung pd iri...