PART 41 - Mission pt2

1.8K 104 52
                                    

Rizwan : Bersedialah utk kau dihapuskan 😈😈
Ali : Marilah

Rizwan pun berlari ke arah Ali utk menyerangnya. Rizwan cuba menumbuk Ali tpi Ali berjaya mengelaknya dgn mudah sekali. Ali menyerangnya dgn gasing tetapi tdk mengenainya. Rizwan meluru laju ke arah Ali dn menendangnya namun Ali dpt baca pergerakkannya. Dia memegang kaki Rizwan lalu menjatuhkannya. Rizwan tersenyum melihatnya.

Rizwan : Hmphhh blh tahan 😏😏
Ali : Kau pun blh tahan jgk.

Rudy, Iman dn E. Bakar hnya memandang shj mereka bertarung.

Rudy : Saya hrp Ali blh menang.
Iman : Saya pun hrp begitu.
E. Bakar : Ali mesti blh punya

Pertarungan antara Ali dn Rizwan semakin sengit. Ali cuba menggari Rizwan dgn garinya itu tpi Rizwan berjaya menepisnya dgn mudah. Sebaliknya Rizwan menendang Ali sehingga dia tercmpk sedikit ke belakang

E. Bakar : Ali !!!
Rizwan : Hmphh kau igt semudah tu kau blh kalahkan aku. Kau silap Ali.
Ali : Aku.....aku x kan menyerah !!!

Ali berlari ke arah Rizwan dn menyerangnya menggunakan yoyo. Rizwan berjaya mengelak tpi Ali berjaya baca pergerakkannya. Ali keluarkan garinya lalu menggari kedua2 tangan Rizwan dn kluarkan kuasa renjatan elektrik. Rizwan mengerang kesakitan.

Rizwan : Erghhh

Rizwan jatuh lalu melutut dpn Ali. Ali brjln ke arahnya.

Ali : Rizwan, menyerah shj. Jgn lawan lagi.
Rizwan : Baik, aku menyerah. Kau mmg hebat Ali.

Rizwan cuba utk bangun tpi tnpa Ali sedar, Rizwan mengeluarkan pistolnya dri belakang poketnya. E. Bakar yg terlihat Rizwan berbuat demikian terus mnjerit......

E. Bakar : Ali !!!

Ali terkejut dgn jeritan pakciknya itu
Dia memandang ke arah Rizwan dn sedar yg Rizwan menghalakan pistol pdnya.

BANG !!! Ali terkena tembakan itu. Semua ejen di situ terkejut melihat Ali ditembak

R / I / B : Ali !!!
E. Bakar : Tk guna kau !!! 😡😡😡
Rudy : E. Bakar, tunggu !!!

E. Bakar turun dri kontena dn mahu menyerang Rizwan. Rizwan yg terlihat E. Bakar mahu menyerangnya terus meluru pantas lalu menumbuk perut E. Bakar yg buncit itu. E. Bakar trcmpk ke belakang dn memuntahkan darah.

R / I : E. Bakar !!!

Rizwan menghalakan senjata ke arah E. Bakar.

Rizwan : Ada kata2 terakhir sebeluk kau mati 😈😈
E. Bakar : Erghh.....ja....jangan
Rizwan : Selamat tinggal E. Bakar 😈😈

Tiba2 kedua2 tangannya digari. Rizwan toleh ke belakang dn terkejut melihat Ali sdg berdiri dgn perutnya berdarah.

Rizwan : Ka...kau mcm mana ?😨😨
Ali : Kau.....jgn apa2kan pakcik aku. Cukup kau dh bunuh ayah aku. Aku x nk hilang seorang lagi ahli keluarga !!! 😡😡

Ali mula connect iris dgn garinya. Gari pd tangan Rizwan itu keluarkan cahaya warna biru. Rudy dn Iman tercengang melihatnya.

Rudy : Apa bndanya itu ?
Rizwan : Apa.....sdh jdi ni ?

Rizwan tdk mampu utk bergerak.

Ali : Rasakan ni !!!

Tiba2 gari itu menghasilkan letupan yg sgt kuat membuatkan Rizwan tercampak.

Rizwan : Erghhh

Senjata yg digunakannya juga musnah sama sekali. Ali pengsan kerana gunakan tenaga berlebihan. Rudy dn Iman pergi ke arah Rizwan yg sdh pengsan itu.

 Ali's Anger ( Ejen Ali Fanfiction )Where stories live. Discover now