Alicia bersiap2 utk ke kelas. Semasa dia bersiap, dia asyik terbatuk2 shj. Alicia menutup mulutnya dgn tangannya. Dia kemudiannya memandang tapak tangannya dn terlihat cecair merah.
Alicia : Da.....darah 😢😢😢
Alicia bangun dri kerusi dn pergi ke tandas utk mencuci tangan dn mulutnya. Slps itu, dia melihat wajahnya pd cermin smbil memikirkan sesuatu.
Flashback on.......
Aliciq pergi ke MATA Medical Centre utk berjunpa dgn doktor. E. Geetha selaku doktor yg merawat Alicia membaca laporan kesihatannya.
E. Geetha : Berdasarkan laporan pemeriksaan yg saya perolehi, saya dapati yg kamu menghidapi kanser paru2
Alicia : Huh !!! Kanser......paru2 😢😢
E. Geetha : Ya Alicia. Tpi buat masa ni kanser kamu baru peringkat awl jdi saya cadangkan kamu buat rawatan kimoterapi.
Alicia : Klu saya buat rawatan, saya ada peluang utk sembuh ke E. Geetha ?
E. Geetha : Spnjg saya merawat pesakit kanser ni, ramai shj yg sembuh bila buat rawatan kimoterapi ni cuma utk kes kamu ni saya kurang pasti 😕😕.
Alicia : Knp E. Geetha ckp mcm tu ?
E. Geetha : Sbb dulu kamu pernah cedera parah semasa kamu berlawan dgn Ali dahulu. Semasa saya rawat kamu, paru2 kamu tlh cedera teruk. Mungkin kesan dripd tumbukan dn tembakan Ali dulu pd paru2 kamu menyebabkan kuman merebak sikit demi sedikit di dlmnya. Saya cuba utk hilangkan kuman2 itu dulu tpi mungkin ubat yg saya bagikan pd kamu x cukup kuat utk lawan kuman itu.Alicia terdiam dn menunduk sedih mndgr penjelasan E. Tekno itu. Dia cuba mengingat kembali bagaimana Ali belasah dia semasa dia kalah teruk dgn Ali dahulu.
Alicia : E. Geetha xde penawar ke utk pulihkan penyakit saya ni 😢😢😢 ?
E. Geetha : Buat masa ni tiada lagi Alicia tpi saya akn cuba berbincang dgn doktor lain berkenaan masalah kamu ini. Mungkin ini satu2nya cara utk bantu kamu. Klu ada apa2 saya akn update pd kamu.
Alicia : Baik......E. Geetha 😔😔Flashback off.......
Alicia : * Ali, wlupun sakit kanser ini ada disbbkan awk tpi saya x pernah salahkan awk Ali. Bahkan saya akn sentiasa dgn awk wlupun hnya sementara 😢😢😢.* ( dlm hati )
Tiba2 seseorang mengetuk pintu tandas dri luar
Ali : Alicia, awk kt dlm ke ?
Alicia : Huh !!! Ye awk.
Ali : Jom kita pergi kelas sekarang. Kita dh lambat ni.
Alicia : Ok. Skjp ye
Ali : Saya tunggu kt dlm kereta ya 😊😊
Alicia : Ok Ali 😊😊Ali pun pergi kluar dri bilik itu menuju ke keretanya. Tk lama slps itu, Alicia pun kluar dri tandas lalu berjln menuju ke kereta Ali. Sesampainya di universiti, mereka pun jln bersama2 sehinggalah mereka tiba di hdpn kuliah mereka masing2.
Ali : Alicia, nnti kita pergi HQ sama2 ya 😊😊
Alicia : Ok awk 😊😊Alicia pun salam dn mencium tangan Ali. Ali tersenyum melihatnya begitu juga dgn Alicia. Slps itu, mereka pun gerak ke kuliah mereka masing2.
Di cafe fakulti.......
Alicia duduk di penjuru cafe itu smbil menulis diarinya. Air matanya mengalir saat menulis diari itu. Tiba2 Iman dtg dn duduk di hdpn Alicia.
Iman : Hi Alicia 😊😊
Alicia : Hi Iman 😊😊
Iman : Ehh knp awk menangis ni ?
Alicia : Mana ada saya nangis. Mata masuk habuk je.
Iman : Ye ke ?
Alicia : Ye. Jgn risau lah 😊😊
Iman : Hmm ok. Apapun Alicia, saya nk tnya awk sesuatu blh ?
Alicia : Sjk bila awk kena minta izin dahulu sblum tnya saya ? Awk nk tnya apa ?
Iman : Betul ke hubungan awk dgn Ali bertmbh baik ?
Alicia : Mana awk tahu ?
Iman : Igt saya x nmpk. Awk cium tangan Ali tdi. Ali pun senyum shj bila awk buat mcm tu 😏😏Alicia tersenyum mndgr kata2 dri kwn baiknya itu. Dia pun menggangguk lalu berkata......
Alicia : Ya Iman. Syukur sgt2 Ali dh blh terima saya semula 😊😊
Iman : Alhamdulillah. Baguslah klu mcm tu. Klu x dia asyik marah2 awk je. Saya tngok pun rasa nk tumbuk je
Alicia : Hihihi garangnya awk ni 😊😊
Iman : Garang sikit je hehheh 😁😁Mereka terdiam seketika. Slg beberapa saat, Iman berkata.....
Iman : Tpi kan.......Moon tahu ke yg awk dh berbaik semula dgn Ali 😕😕 ?
Alicia : Blum lagi Iman. Tpi klu dia tahu apa masalahnya kan ?
Iman : Apa masalahnya ? Awk tahu kan yg Moon mmg sayangkan Ali. Klu dia tahu yg kamu berdua dh berbaik, saya yakin dia xkan lps kan awk.
Alicia : Saya tahu Iman. Saya dh bersedia utk hadapi semua ini.
Iman : Seriously, awk nmpk tenang je. Mcm mana klu dia paksa Ali kahwin dgn dia ? Awk x takut ke ? 😟😟
Alicia : X Iman, saya x takut langsung bahkan saya sendiri akn menyokong kptsn Moon itu. Awk tahu kan yg Moon sentiasa ada di sisi Ali waktu Ali susah dahulu. Dia lah peneman ketika sedih dn dia jugalah peneman ketika dia bahagia. Apa lah nk dibandingkan dgn saya.Iman terdiam mndgr jwpn Alicia itu. Hakikatnya, dia berasa pelik juga mengapa Alicia terlalu baik hati utk membenarkan Ali berkahwin dgn Moon sdgkan dia cintakan Ali.
Alicia : Lagipun saya hadir dlm hidup Ali cuma sementara shj Iman.
Iman : Sementara ? Apa maksud awk ?
Alicia : Saya.....Tiba2 telefon Alicia berbunyi. Alicia mengambil telefonnya dn terlihat nama Ali yg tertera pd telefonnya. Dia segera mnjwb panggilan itu.....
Dlm talian.....
Alicia : Hello Ali 😊😊
Ali : Hello Alicia. Awk kt mana ? 😊😊
Alicia : Saya kt cafe. Awk pulak ?
Ali : Saya baru je habis class. Jom kita pergi HQ 😊😊
Alicia : Ok Ali. Saya tunggu awk kt dpn lif tu ye 😊😊
Ali : Ok 😊😊Talian ditamatkan......
Alicia : Iman, saya kena gerak ke HQ ni. Awk mcm mana ?
Iman : Tkpe. Saya tunggu Rudy dulu. Awk pergilah 😊😊😊
Alicia : Ok 😊😊Alicia pun pergi meninggalkan Iman. Iman hnya memandang shj Alicia yg berjln kluar dri cafe itu. Dlm hati, dia mengagak yg Alicia sdg sorokkan sesuatu drinya.
Iman : * Awk mcm sorokkan sesuatu dri saya tpi apa ye ? 🤔🤔 * ( dlm hati )
Di HQ MATA.......
Ali dn Alicia jln bersama smbil berpegangan tangan. Semasa berjln Alicia asyik memandang Ali shj smbil tersenyum. Ali yg pelik melihat Alicia itu mula menegurnya.
Ali : Knp awk asyik pndg saya ? Muka saya ada kesan comot ke ?
Alicia : Xdelah awk. Saya cuma.....
Ali : Cuma apa ?
Alicia : Cuma nk ckp yg saya cintakan awk sgt2 ❤❤😊😊
Ali :Saya pun cintakan awk ❤❤😊😊Alicia tersenyum mndgr kata2 Ali. Kemudian, dia pun berkata.......
Alicia : Ali
Ali : Ya Alicia ?
Alicia : Saya nk bagitahu awk........walau apapun terjdi saya akn sentiasa dgn awk 😊😊
Ali : Saya pun sama Alicia 😊😊
Alicia : Ok lah awk. Saya ada hal skjp.
Ali : Kita kan ada latihan skjp lagi.
Alicia : Jgn risau saya dh bagitahu papa yg saya x dpt join latihan awk hri ni.
Ali : Alaa x best lah klu xde awk 😔😔Alicia yg melihat Ali kelihatan sedih mula merasa bersalah. Dia pun berfikir seketika. Slg beberapa saat, dia pun berkata.....
Alicia : Ali, pndg saya 😊😊
Ali pun memandang Alicia. Tiba2 Alicia pergi ke arah Ali lalu......
Chup.......Alicia mencium pipi Ali. Ali blushing ketika Alicia mencium pipinya.
Alicia : Wlupun saya x dpt temankan awk tpi ciuman saya blh jdi peneman awk bkn 😊😊😊
Ali : Thanks Alicia 😊😊
Alicia : Welcome. Saya pergi dulu ye 😊😊Alicia pun pergi meninggalkan Ali. Semasa berjln, air matanya mengalir membasahi pipinya.
Alicia : * Ali, saya hrp awk x sedih bila saya tinggalkan awk 😢😢.* ( dlm hati )
Bersambung.........
YOU ARE READING
Ali's Anger ( Ejen Ali Fanfiction )
Fiksi PenggemarMengisahkan tntg seorang ejen MATA yg bernama Ali. Dia merupakan seorang ejen yg sgt lemah. Wlubagaimanapun spnjg Ali berkhidmat dgn MATA, dia byk mempertahankan MATA. Namun, pljr2 di akademi tdk suka padanya memandangkan Ali hnya bergantung pd iri...