PART 11 - Culik

3.6K 182 45
                                    

Slps waktu persekolahan.......

Ali berjln pulang seorang diri ke kondominiumnya. Memandangkan dia tiada latihan mahupun misi, dia mengambil kptsn utk pulang shj ke rumah utk membuat kerja sekolahnya. Semasa dlm perjlnan pulang, dia sedar trdpt seseorang mengekorinya dri belakang.

Ali : * Knp aku rasa mcm ada org ikut aku je ?.......Perasaan aku je kot.* ( dlm hati )

Ali pun meneruskan perjalanannya. Semasa dln pertengahan jalan, dia masih terasa ada org mengekorinya. Dia melajukan pergerakkannya. Tpi semakin lama dia melajukan pergerakkanya, semakin laju pergerakkan org yg sdg mengekorinya itu seolah2 sdg mengejarnya. Ali mengambil kptsn utk menyorok di salah satu bangunan di kwsn terpencil itu. Sementara itu, org yg mengekori Ali tdi tercari2 mana dia pergi.

?? : Mana dia pergi ni ?

Ali duduk di situ selama 10 minit utk memastikan keadaan betul2 selamat. Slps 10 minit, dia pun memeriksa kwsn sekitarnya.....

Ali : Hmmm rasanya keadaan dh selamat dh. Bolehlah aku balik sekarang.

Ali pun kluar dri tmpt persembunyiannya. Tiba2 seseorang menekup mulut Ali dri belakang.

Ali : Ermmmm......ermmmm..... ( terus pengsan )
K1 : Komeng, kita dh pengsan kan bdk ni. Apa kita nk buat ?
Komeng : Buat apa lagu, bwk dia ke tmpt kitalah. Bnda ni pun nk aku ckp ke ? 😒😒
K1 : Hehhehe. Manalah tahu kau nk suruh aku jual dia ke ? 😅😅
Komeng : Itu bkn objektif kita. Dh bwk dia masuk dlm kereta. Abg Bear nk jumpa.
K1 : Ok bos.

Komeng dn seorang konconya pun mengangkat Ali lalu memasukkan ke dlm kereta. Mereka berdua terus beredar dri situ utk berjumpa Abg Bear. Tnpa mereka sedar, org yg mengekori Ali dri tdi smpt melihat Ali diculik tdi. Dia berasa resah melihat Ali diculik tdi.

?? : Alamak, Ali dh kena culik. Ni semua salah aku. Klu aku x ikut dia, mesti dia x kena culik. Tkpelah aku pergi dptkan bantuan segera.

Org itu pun pergi utk mndptkan bantuan. Sementara itu, Komeng dn seorang konconya tiba di kwsn pelabuhan iaitu port tetap mereka. Mereka mengangkat Ali lalu meletakkannya di ats kerusi dn mengikatnya dgn tali. Abg Bear yg berdiri tdk jauh dri tmpt Ali diikat tersenyum sinis.

Komeng : Bear, Bear nk buat apa dgn bdk ni ? Tk pernah2 Bear suruh culik bdk. Nk tukar profession pulak ke ?
A. Bear : Haihh mu ni. Mu x kenal ke siapo bdk ni ?
Komeng : Kenal. Dia kan anak Dr. Ghazali si peneraju Cyberaya yg terkenal tu.
A. Bear : Hmmm tahu pun 😒😒
Komeng : Tpi Bear nk buat apa dgn bdk ni ?
A. Bear : Ambo nk suruh dia buat mencipta senjata utk ambo 😏😏.
Komeng : Cipta senjata ? Aihh Bear ni baca berita ke tdk ? Kan Dr. Ghazali dh mati. Kt rumah xde tv ke ?
A. Bear : Mu ni mmg lembab betul lah. Padanlah SPM fail. Aku tahulah Dr. Ghazali dh mati. Aku suruh mu culik bdk ni sbb nk suruh budak ni cipta senjata utk aku. Pehe ke idok ?

Komeng berkerut mndgr penjelasan Abg Bear itu. Dia pun berkata.....

Komeng : Bear ni biar betul. Bdk sekolah rendah ni apalah sgt klu soal mencipta senjata ni.
A. Bear : Blum cuba blum tahu. Klu dia x tahu, kita jual lah dia ke negara lain. Baru untung heheheh 😈😈😈
Komeng : Klu itu saya setuju hehheh 😈😈
A. Bear : Dh, x payah nk " hehe " sgt. Amik air ni lps tu simbah kt muka dia. Aku nk ceramah dia sikit.
Komeng : Baik Bear.

Komeng pun mengambil botol mineral dri tangan Abg Bear lalu berjln ke arah Ali. Dia menyimbah air tersebut pd muka Ali. Ali tersedar dri pengsan. Dia kelihatan takut dn gelabah melihat Abg Bear, Komeng dn konco2nya di dpnnya.

Ali : A......aku kt mana ni ? Apa kamu semua nk dri aku ?
A. Bear : Mu kt tmpt ambo lah. Kt mana lagi.
Ali : Korang nk apa ni ? 😢😢😢

A. Bear : Ambo nk mu buat senjata baru utk kitorang di sini. Ambo tahu yg mu ni anak Dr. Ghazali si peneraju bandar ni jdi ambo nk mu bantu kitorang.
Ali : Tpi ayah saya je yg reti mencipta tu semua. Saya x tahu apa2 😢😢😢

DUSH !!! Abg Bear menumbuk muka Ali dgn kuat. Bibirnya kluar darah akibat tumbukan dri Abg Bear. Abg Bear dgn marah menarik baju sekolah Ali lalu berkata.....

A. Bear : Kau kata apa ? KAU KATA APA TDI !!! KAU KATA KAU X RETI NK CIPTA ALAT2 CANGGIH !!! Tkpe, klu mu x reti nk buat, aku akn jual kau kt negara lain. Sekurang2nya dpt lah untung hehhehe 😈😈😈
Ali : Huh !!! Ja.....jangan !!! 😫😫

Ali meronta2 lalu menendang kaki Abg Bear dgn kuat. Abg Bear terduduk smbil memegang kakinya.

A. Bear : Aduh !!!
Komeng : Bear !!!
A. Bear : X guno !!! Sini aku ajar mu !!! 😡😡😡

A. Bear berjln ke arah Ali yg masih meronta2 lalu menghadiahkan satu lagi tumbukan pd Ali.

DUSH !!!! Alu terjatuh bersama2 kerusi yg dia duduk tdi.

A. Bear : Berani mu sepak aku ye !!! Nmpknya aku xde pilihan lain selain bunuh mu. Komeng, bunuh dia !!! 😡😡😡
Komeng : Baik Bear hehehe 😈😈😈

Komeng pun mengeluarkan pistolnya lalu mahu menembaknya. Tpi hasratnya tdk kesampaian apabila satu peluru terkena pd tangannya sehinggakan pistolnya tercampak jauh.

Komeng : Aduhh !!!!
A. Bear : Huh !!! Siapa di sana !!! 😡😡

Mereka toleh ke arah di mana peluru itu dilpskan. Rupa2nya Alicia, Mika, Rudy dn Bulat dtg utk menyelamatkan Ali.

Komeng : X guna !!! Diorang ni lagi !!! 😡😡
A. Bear : Kamu semua, kuburkan jasad mereka !!!

Konco2 Komeng mula menyerang Alicia, Mika, Rudy dn Bulat. Alicia mula memberikan arahan......

Alicia : Bulat, kau pergi selamatkan Ali, aku akan cover kau dri sini.
Bulat : Baiklah.

Bulat mula turun dri kontena lalu berlari ke arah Ali utk menyelamatkannya. Alicia cover Bulat dgn menembak konco2 Komeng yg mahu menyerang Bulat. Rudy dn Mika pula menggunakan skill lawan mereka utk berlawan dgn konco2 Komeng. Byk konco2 Komeng yg tewas di tangan mereka. Kini, hnya tinggal Komeng dn Abg Bear shj yg masih berdiri. Abg Bear dn Komeng mula gelabah.

Komeng : Alamak, mcm mana ni Bear. Org2 kita semua dh kalah.
A. Bear : Apa lagi. Lari lah !!!

Mereka berdua cuba utk lari tpi malangnya E. Fit dn E. Bakar sdh pun mengepung mereka bersama2 ejen2 lain dri HQ.

E. Fit : Hmphhh korang nk pergi mana ?
E. Bakar : Berani korang culik anak saudara aku !!! 😡😡😡
F / B : Amik ni !!!

E. Fit dn E. Bakar terus menumbuk mereka sehingga pengsan. Komeng, Abg Bear dn konco2nya ditangkap olh ejen2 MATA. Alicia terus berlari ke arah Ali yg sdh pengsan. Dia cuba menggerakkan badannya.

Alicia : Ali, bangun Ali. Aku datang ni. Jgn tinggalkan aku 😢😢😢

Tiba2 E. Bakar menarik Alicia ke tepi lalu berkata.....

E. Bakar : Kau x payah nk berlakon lah Alicia. Meluat aku tngok 😠😠
Alicia : X E. Bakar. Saya x berlakon. Saya ikhlas nk tolong dia. Tolong percayakan saya 😢😢.
E. Bakar : SDH !!! Aku dh x nk dgr bnde ni. Baik korang berempat balik je. Biar kitorang yg hntr Ali ke hospital 😠😠.
Rudy : Benarkan kami ikut sekali E. Bakar.
Mika : Betul tu. Sekurang2nya bagilah kami peluang utk kami tolong Ali. Kami ikhlas nk tolong dia E. Bakar.
E. Fit : Korang ni x fhm bahasa ke apa ? E. Bakar suruh kamu semua balik, BALIKLAH !!! Kitorang x perlukan ejen sombong dn bongkak mcm korang ni. Jom Bakar, kita tinggalkan shj bdk ni. 😠😠
E. Bakar : Jom

E. Bakar pun mengangkat Ali lalu beredar dri situ bersama E. Fit utk menghantar Ali ke MATA Medical Centre. Alicia hnya memerhatikan shj Ali yg dibawa olh E. Bakar. Ada perasaan simpati pd dirinya.

Alicia : * Ali, aku hrp kau cpt sembuh. Nnti aku lawat kau ye Ali 😢😢. * ( dlm hati )






Bersambung.......

 Ali's Anger ( Ejen Ali Fanfiction )Where stories live. Discover now