PART 23 - Honeymoon

2.1K 121 43
                                    

Beberapa hari kemudian.......

Ali dn Alicia berjln bersama ke HQ MATA utk berjumpa dgn general. Semasa dlm perjlnan, Alicia pun bertanya.......

Alicia : Awk rasa papa nk bincang pasal apa ya ? 🤔🤔
Ali : Manalah aku tahu. Papa kau kan bkn papa aku 😒😒
Alicia : Ok

Sesampainya di briefing room, kelihatan G. Rama dn E. Bakar sdh pun berada di situ sdg menunggu mereka.

Alicia : Papa, ada apa papa panggil kami berdua ke sini ?
G. Rama : Saya panggil kamu berdua ni sbb nk bincangkan sesuatu.
Ali : Tntg apa papa ?
G. Rama : Saya mahu kamu berdua pergi honeymoon hujung minggu ni.
Ali : Huh !!! Buat apa kami kena pergi honeymoon ? Perlu ke semua tu
E. Bakar : Mestilah perlu. Semua org yg dh kahwin mesti pergi berbulan madu. Dgn cara ni, kamu berdua blh spend time bersama. Bkn tu je, kasih sayang antara kamu berdua pun blh terjalin.
Ali : Tk pyh lah semua tu. Lagipun saya sibuk nk siapkan tugasan saya. Honeymoon x penting bagi saya 😒😒
E. Bakar : Ali, masa2 begini pun kamu masih fikirkan tntg tugasan. Kamu kena igt yg kamu dh kahwin. Bkn bujang lagi. Kesian lah kt Alicia, dia nk sgt spend time dgn kamu 😕😕.
Ali : Uncle kesiankan dia je ? Habis tu saya ? Saya kahwin dgn dia pun sbb terpaksa je bkn sbb cinta !!! Jdi uncle dgn papa x berhak nk tentukan kptsn saya ni !!! 😡😡😡

E. Bakar berang mndgr kata2 Ali itu. Dia pun berkata......

E. Bakar : Ali !!! Blh x kamu ikut ckp uncle ?!!! Uncle suruh pergi, pergi je lah !!!
Alicia : Awk, Uncle, jgn lah gaduh. Papa, klu Ali x nk pergi honeymoon tkpe. Saya x kisah semua tu 😢😢
G. Rama : Tk Alicia, kamu dn Ali kena pergi jugak. Ali, pasal tugasan kamu tu, saya akn suruh Khai amik alih, ok ?

Ali memandang Alicia dgn perasaan marah. Kemudian dia pun berkata.....

Ali : Suka hati korang lah !!! 😡😡

Ali pun beredar dri situ smbil diperhatikan Alicia. Kemudian, G. Rama pun berkata......

G. Rama : Jdi Alicia. Kamu mahu honeymoon di mana ? Papa sponsor semua.
Alicia : Alicia x kisah papa. Alicia ikut je 😊😊
G. Rama : Hmmm mcm ni lah. Kt dlm file ni ada beberapa pakej honeymoon yg blh kamu pilih. Kamu bincang lah dgn Ali. Lps dh bincang, kamu beritahu papa mana kamu mahu pergi 😊😊😊.

Alicia membelek2 file pakej percutian itu. Dia agak terkejut sbb pakej2 ini semua utk ke luar negara. Harganya pun mahal.

Alicia : Mahalnya papa. Kt luar negara pulak tu. Alicia x kisah klu honeymoon dlm Malaysia je. Alicia x nk bazirkan duit papa 😕😕.
E. Bakar : Tkpelah Alicia. Bkn selalu kamu dpt peluang utk ke luar negara 😊😊.
G. Rama : Betul ckp E. Bakar tu. Pasal bayaran kamu jgn lah risau, papa mampu bayar semua tu 😊😊.
Alicia : Papa pasti ? 😕😕

G. Rama menghela nafasnya lalu berkata.....

G. Rama : Alicia, klu Alicia sayang papa, kamu pergi lah. Papa cuma nk tngok kamu seronok je. Papa x minta apa pun. Lagipun bila lagi kamu dpt peluang mcm ni lagi. Betul tk ? 😊😊

Alicia mengangguk kepalanya dn berkata.....

Alicia : Nnti Alicia bincang dgn Ali dulu ya 😊😊😊
G. Rama : Ye lah 😊😊

Alicia pun berjln kluar dri briefing room smbil diperhatikan G. Rama dn E. Bakar.

Di rumah.......

Alicia sibuk membelek file2 yg mempunyai pakej percutian itu. Dia berasa agak teruja juga melihat semua pakej itu memandangkan dia blum prnah lagi menjejakkan kaki ke luar negara. Tiba2 matanya tertumpu ke arah pakej percutian ke Melbourne, Australia.

Alicia : Waahh !!! Melbourne Australia. Dh lama aku berangan nk pergi sana 😀😀😀

Alicia meneliti segala butiran pd pakej itu.

Alicia : Harganya xde mahal mana. Tmpt penginapan pun bagus. Dekat pulak tu dgn tmpt2 best. Cuba tnya Ali lah 😊😊😊

Alicia pun mengambil file itu lalu turun ke bwh utk tunjukkan pd Ali. Semasa dia turun, Ali sdg menonton tv. Alicia pun pergi ke arahnya lalu duduk di sblh Ali.

Alicia : Awk, utk honeymoon kita nnti nk tk kita pergi Melbourne, Australia ? Saya dh lama nk pergi sana 😊😊

Ali hnya diam shj smbil menonton tv. Alicia pun berkata.....

Alicia : Ali, awk dgr tk apa saya ckp ni ?
Ali : Dgr !!! Kau igt aku ni pekak ke !! Klu kau nk pergi sgt Melbourne, ckplah dgn bapak kau !!! Tnye aku buat apa ?!! 😡😡
Alicia : Ni kan honeymoon kita. Mestilah saya nk tnya awk 😕😕
Ali : Aku x kisah pergi mana2 pun !!! Aku ikut je 😡😡
Alicia : Ok lah. Nnti saya beritahu papa 😊😊

Ali hnya diam shj dn menonton rancangan di tv. Alicia hnya memandang shj Ali. Kemudian, dia pun berkata.....

Alicia : Awk nk minum apa2 tk ? Saya blh buatkan utk awk 😊😊
Ali : X pyh lah. Aku x haus 😒😒

Ali pun menutup tv lalu naik ke ats. Alicia tdk berkata apa2 sebaliknya hnya memandang sofa yg Ali duduk tdi. Dia cuba mengingati kembali apa yg dia tlh buat pd Ali dulu.

Flashback on......

KAU TAHU TK YG DISBBKAN KAU REKOD MISI AKU JDI TERUK !!! YG BUAT AKU SAKIT HATI, REKOD KAU JAUH LBH BAIK DRI AKU !!

Flashback off.......

Memikirkan perkara itu membuatkan dia berasa sedih dn kesal pd dirinya sendiri.

Alicia : Bila difikirkan balik, knplah aku pentingkan rekod misi dri perasaan Ali dulu ? Klu aku x buat perangai mesti aku dn Ali tgh bahagia sekarang ni. Ali, saya minta maaf 😔😔😢😢

Slps itu, Alicia pun bangun dri sofa lalu masuk ke biliknya utk tidur.

Di Lapangan Terbang Antarabangsa Cyberaya......

Pd hri ini, Ali dn Alicia ke Melbourne, Australia utk berbulan madu. E. Bakar dn G. Rama juga turut berada di sana utk menghntr mereka.

G. Rama : Icha, jaga diri tu baik2 ya. Klu ada apa2 masalah telefon je papa.
Alicia : Ok papa. Papa pun jaga diri tau. Jgn kuat kerja sgt 😊😊
G. Rama : Papa kerja bkn utk papa seorang tpi utk kamu juga. Icha jgn risaukan papa kt sini ye 😊😊.
Alicia : Baik papa 😊😊

Sementara di tempat Ali......

E. Bakar : Ali, manis2lah muka tu. Org pergi honeymoon mestilah kena happy.
Ali : Buat apa nk happy. Saya pergi dgn perempuan yg saya benci 😒😒.
E. Bakar : Haihh kamu ni. Cuba lah terima kenyataan yg Alicia tu dh jdi isteri kamu.
Ali : Smpi bila2 pun saya xkan terima dia lah uncle.

E. Bakar hnya mengelengkan kepalanya. X kama kemudian, kluarlah satu pengumuman......

" Perhatian kpd penumpang MH555, penerbangan ke Melbourne. Sila ke pintu pagar A dgn kadar yg segera. Terima kasih."

Alicia : Ok lah papa. Kami pergi dulu. Bye 👋😊
G. Rama : Bye 👋😊

Ali dn Alicia pun berjln ke pintu A utk menunggu penerbangan mereka. Semasa sdg menunggu, Alicia memeluk lengan Ali smbil memegang telefon utk berselfie. Ali yg kurang senang dgn tingkah laku Alicia mula menegur.......

Ali : Kau x pyh nk selfie dgn aku blh tk !!! Aku x suka !! 😡😡
Alicia : Alaa, jomlah. Kita x pernah ambil gmbr sama2 😊😊
Ali : Tk pyh nk ambil gmbr dgn aku lah !!! Aku pun x teringin nk ada kenangan dgn kau !! 😡😡
Alicia : Ok 😔😔

Alicia agak tersinggung dgn kata2 Ali itu tpi dia hnya diam shj. Dia cuba utk tdk menangis di dpnnya. Dlm masa yg sama, dia mengambil gmbr selfie dgn Ali. Kemudian, dia pun memeluk lengan Ali semula. Ali hnya membiarkan shj memandangkan org ramai di kwsn menunggu itu.

Alicia : * Saya hrp bila kita berpisah, awk akn igt gmbr ni smpi bila2. I love you Ali ❤❤😊😊 * ( dlm hati )







Bersambung.........

 Ali's Anger ( Ejen Ali Fanfiction )Where stories live. Discover now