Ali dn Moon jln bersama2 ke HQ MATA. Mereka tdk berkata wlu sepatah pun kerana masing2 baru lpskan marah mereka pd Iman dn Alicia. Tk lama slps itu, Moon pun bersuara......
Moon : Awk ok ?
Ali : Saya ok. Thanks sbb tolong saya tdi. Klu x mesti penat saya nk dgr Iman berleter tdi.
Moon : Welcome. Awk hirau kan je lah dia tu. Iman tu dri dulu lagi backup Alicia. Alicia buat jahat pun dia masih setia dgn dia. Mcm xde org lain yg dia blh buat kwn 😒😒😒
Ali : Haihh marah sgt awk dgn Iman. Bkn Iman tu kwn baik awk ke 😏😏 ?
Moon : Mmg lah cuma saya sakit hati sikit dgn dia.
Ali : Huh !!! Knp ?
Moon : Awk tahu x yg dia dn Rudy tu dh nk kahwin ?!!!
Ali : Ehh sjk bila diorang dua tu jdi kekasih 🤔🤔
Moon : Sjk sekolah menengah lagi. Kita je yg x perasan
Ali : Hmm dh lah. Kita x pyh masuk campur hal Iman tu. Yg penting kebahagiaan kita ni 😊😊
Moon : Ok 😊😊😊Mereka pun teruskan berjln sehingga ke tmpt berkumpul. Sesampainya di sana, kelihatan semua ejen muda sdh pun berada di situ. G. Rama dn E. Bakar juga turut berada di situ.
G. Rama : Ali, mana Alicia ? Dia x dtg dgn kamu ke ?
Ali : Dia.....Tiba2 pintu bilik itu terbuka dn kelihatan Alicia berjln bersama Iman ke bilik itu. Alicia berdiri di sblh Ali manakala Iman berdiri di sblh Moon.
G. Rama : Alicia, knp x dtg dgn Ali ?
Alicia memandang ke arah Ali dn ayahnya semula lalu berkata.....
Alicia : Saya......ada kelas tdi general jdi saya suruh Ali pergi dahulu.
G. Rama : Hmmm xpelah. Lain kali kamu berdua dtg lah sekali. Lmbt sikit tkpe asalkan dtg, blh ?
Alicia : Blh general
G. Rama : Baiklah, mari kita mulakan latihan.G. Rama pun mulakan briefing. Iman hnya memandang shj Ali dgn Moon dgn perasaan marah.
Slps latihan......
Iman duduk di cafe HQ MATA seorang diri smbil memikirkan perkara tdi. Jauh di sudut hatinya, dia agk kasihan melihat Alicia yg dilayan teruk olh Ali wlupun dia merupakan suaminya.
Iman : * Kesian awk Alicia. Sepatutnya, org yg dh kahwin ni bahagia tpi awk lain pulak 😔😔 * ( dlm hati )
Tiba2 seseorang menegur Iman dri belakang.
?? : Hi awk 😊😊
Iman toleh ke belakang dn terlihat Rudy dn Mika berdiri smbil membawa minuman mereka.
Iman : Ehh awk Rudy, Mika 😊😊
Rudy : Awk sorang je ke ? Mana Alicia ?
Iman : Alicia pergi jumpa mentor. Duduklah dulu 😊😊
R / M : Ok 😊😊Rudy pun mengambil tmpt di hdpn Iman manakala Mika di sblh Iman.
Rudy : Awk fikir pasal apa ni Iman ? Dri kt tmpt latihan tdi muka awk smcm je. Seram saya tngok awk tdi 😅😅😅
Mika : Ha ah. Kau ada masalah ke ? Klu ada masalah bagitahulah. Mana tahu kitorang blh tolong kau ke.
Iman : Saya xde masalah apa2 pun cuma saya fikirkan pasal Ali dgn Alicia.
Rudy : Knp dgn mereka ?
Iman : Tdi........Iman pun bercerita dri mula hingga akhir pd mereka berdua. Rudy dn Mika agak terkejut dgn apa yg diceritakan Iman tdi.
Mika : Smpi mcm tu sekali ke Iman ?
Iman : Ye. Iman kesian tngok Alicia tu. Dia ikhlas kahwin dgn Ali tpi Ali x hargai pun dia spnjg mereka kahwin. Iman bkn nk sebelahkan sesiapa tpi Ali sekurang2nya patut berikan peluang pd Alicia bknnya marah2 dn ungkit cerita lamanya dulu.
Rudy : Agk susah sebenarnya Ali nk terima semua ni Iman. Saya pun fhm apa yg Ali rasa. Dia kehilangan ayahnya pun sbb kecuaian kita sendiri. Klu saya berada di tmpt dia pun, saya akn buat bnda yg sama.
Iman : Tpi smpi bila awk ? Dh 8 tahun bnda tu berlaku. Tk kan lah smpi dia dh tua pun dia masih nk ungkit bnda tu lagi.
Mika : Kita nk marah Ali pun x blh jugak sbb semuanya berlaku ats kehendak Alicia sendiri. Dia yg cadangkan utk jatuhkan Ali. Klu x sbb tu mungkin Ali x jdi pemarah smpi mcm ni sekali.
Rudy : Betul ckp Mika tu. Ali jdi mcm tu sbb dia terlalu kecewa dgn kita.
Iman : Hmm apa patut kita buat sekarang ? X kan nk biarkan Alicia terseksa. Sekarang ni Moon dh dtg balik dlm hidup Ali 😔😔😔
YOU ARE READING
Ali's Anger ( Ejen Ali Fanfiction )
FanfictionMengisahkan tntg seorang ejen MATA yg bernama Ali. Dia merupakan seorang ejen yg sgt lemah. Wlubagaimanapun spnjg Ali berkhidmat dgn MATA, dia byk mempertahankan MATA. Namun, pljr2 di akademi tdk suka padanya memandangkan Ali hnya bergantung pd iri...