PART 32 - Kluar Bersama

2K 108 29
                                    

Pagi itu, Ali terjaga dri lenanya. Dia meraba2 katil itu dn tersedar yg Alicia tiada di sblhnya. Dia mengambil telefon bimbitnya lalu melihat jam.

Ali : Dh pukul 7 pagi. Hmm nasib baiklah hri ni hri sabtu.

Ali pun bangun dri katil lalu bergerak ke bilik mandi utk membersihkan diri. Slps mandi, dia turun ke bwh utk mncari Alicia. Semasa dia berada di bwh, Alicia sdg menyiapkan sarapan di dapur. Ali pun pergi ke dapur.

Ali : Morning Alicia 😊😊
Alicia : Morning Ali 😊😊
Ali : Awk masak apa ni ? Dri kt ats blh bau.
Alicia : Saya masak nasi lemak hri ni. Mana papa dgn uncle ?
Ali : Entah. Tidur lagi kot 🤔🤔.
Alicia : Tkpelah. Ali, awk blh tolong saya letakkan lauk ni kt dpn tk ? 😊😊
Ali : Blh mari saya tolong 😊😊

Ali pun mengambil 2 pinggan berisi nasi dn timun itu lalu membawanya ke meja makan. Alicia pula membawa mangkuk berisi nasi. X lama kemudian, E. Bakar dn G. Rama pun turun ke dapur.

G. Rama : Morning Ali, Icha 😊😊
A / A : Morning papa 😊😊
E. Bakar : Fuhhh, pagi2 dh makan nasi lemak. Alicia ke yg masak semua ni ?
Alicia : Ya uncle 😊😊
G. Rama : Lama x makan nasi lemak Icha. Rindu sgt2 😊😊
Alicia : Klu rindu, papa makanlah byk2. Icha mmg masak lbh ni.
G. Rama : Itu dh semestinya.

Mereka pun sarapan bersama2. Semasa makan, G. Rama berkata.....

G. Rama : Hri ni kita tiada latihan di MATA cuma papa dgn Bakar kena pergi HQ sbb nk uruskan sesuatu. Jdi mungkin papa dgn Bakar akn pulang lewat sedikit mlm ni. Mcm mana dgn kamu berdua ?
Ali : Jgn risau. Kami blh jaga diri.
E. Bakar : Baguslah klu mcm tu. Klu blh kamu spend time lah dgn Alicia.
Ali : Ok uncle 😊😊

Selesainya bersarapan, G. Rama dn E. Bakar pun gerak ke HQ MATA sementara Ali dn Alicia duduk di ruang tamu smbil menonton tv. Mereka berdua hnya diam shj sehinggalah Ali mulakan bicaranya....

Ali : Alicia, awk nk kluar jln2 tk ? 😊😊
Alicia : Nk !!! Kita nk pergi mana ? 😀😀
Ali : Kita pergi mall, tngok wayang ke. Saya dgr ada cerita best hri ni.
Alicia : Blh jugak. Saya pun dh lama x tngok wayang.
Ali : Klu mcm tu, jom kita siap sekarang.
Alicia : Ok 😊😊

Ali dn Alicia pun bangun dri sofa lalu menuju ke bilik utk bersiap. Slps bersiap, mereka pun bertolak ke shopping mall dgn menaiki kereta. Dlm perjlnan, Alicia asyik tersenyum shj kerana gembira dpt kluar bersama Ali.

Alicia : * Seronoknya. Hri ni dia bawa aku jln2 😊😊.* ( dlm hati )

Tiba2 telefon Ali berbunyi. Ali melihat telefonnya. Rupa2nya Moon yg menelefonnya. Ali hnya membiarkan shj telefon itu berbunyi.

Alicia : Ali, knp awk x jwb panggilan Moon ?
Ali : Tkpelah awk, hri ni saya nk spend time dgn awk. Bkn dgn Moon. Saya risau dia ajk saya kluar.
Alicia : Awk jwb je lah panggilan tu. Mungkin ada bnde penting yg dia nk ckp kt awk 😊😊😊

Ali hnya memandang shj Alicia yg sdg senyum pdnya. Dia berasa serba salah pd Alicia tpi apakan daya Alicia menyuruh juga utk menjwb panggilan itu. Ali menghela nafas berat lalu berkata.....

Ali : Ye lah

Ali pun mnjwb panggilan Moon. Memandangkan dia sdg memandu, dia terpaksa jwb dlm mod loud speaker.

Dlm talian......

Moon : Hello awk. Knp lmbt sgt jwb ?
Ali : Sori awk. Saya tgh drive ni
Moon : Thats ok. Btw, saya ada bnda nk ckp dgn awk ni ?
Ali : Apa dia ?
Moon : Persatuan saya ada buat trip selama 2 minggu kt Johor Bahru jdi saya cadang nk jumpa dgn awk sblum saya pergi ni, blh tk ? 😊😊😊
Ali : Err nk jumpa ?
Moon : Ye lah nk jumpa. Lps ni dh x jumpa dh. 2 minggu tau saya pergi bkn 2 hari.

Ali terdiam seketika dn memandang Alicia. Sebenarnya, hatinya berat utk pergi berjumpa dgn Moon tpi Alicia senyum shj seakn2 dia berkata " Pergi shj ".

Ali : Baik, kita jumpa esok dlm pukul 10.
Moon : Haaa blh sgt tu. Jumpa esok ye. Bye 😊😊😊
Ali : Bye 😊😊

Talian ditamatkan.......

Ali teruskan memandu ke shopping mall. Sesampainya di sana, Ali pun berkata.......

Ali : Alicia, saya minta maaf 😔😔
Alicia : Minta maaf knp ?
Ali : Sbb saya nk kluar dgn Moon 😔😔

Alicia tersenyum mndgr kata2 Ali. Dia memegang tangannya lalu berkata....

Alicia : Tkpe Ali. Saya benarkan awk jumpa dgn dia. Dia kan bakal isteri awk 😊😊
Ali : Tpi.......
Alicia : Ali, jgn risau. Saya x kisah sikit pun. Percayalah saya. Ok ? 😊😊
Ali : Klu awk dh ckp mcm tu tkpelah cuma saya nk awk tahu yg wlu apa pun terjdi, saya xkan tinggalkan awk.
Alicia : 😊😊😊
Ali : Dh jom kita berseronok 😊😊

Mereka pun meluangkan masa bersama2 di shopping mall. Plbagai aktiviti mereka lakukan di sana antaranya menonton wayang, pergu ice skating dn membeli belah. Slps hmpir 6 jam di sana, mereka pun mahu pulang ke rumah.

Ali : Alicia, kita nk pergi makan kt mana ?
Alicia : Apa kata kita pergi makan Western Food kt restoran yg saya ckp sblum ni ? Saya dri hari tu lagi nk ajak awk makan kt situ. Papa dh try makan kt situ. Dia kata sedap 😊😊
Ali : Ok blh. Kt dpn Bangunan CyberPerdana kan ?
Alicia : Yup 😊😊
Ali : Ok jom kita pergi sana.

Ali pun memandu keretanya ke Restoran Western Food itu.

Di restoran.......

Mereka makan makanan yg dipesan olh mereka dgn berselera sekali. Tnpa Alicia sedar, dia makan sehingga pipinya mempunyai kesan comot. Ali yg nmpk kesan comot pd pipi Alicia segera menegurnya.

Ali : Alicia, awk makan comotlah. Mari saya lapkan.
Alicia : Huh !!! 😳😳

Ali mengambil tisu lalu mengelap kesan comot pd pipi Alicia yg tembam itu. Alicia blushing apabila Ali mengelap pipinya itu.

Alicia : Ali, apa ni ? Malulah saya ( blushing )
Ali : Buat apa nk malu. Awk kan isteri saya 😊😊
Alicia : Hihihi. Ada2 je awk ni 😊😊

Slps makan, mereka berdua pun pulang ke rumah. Sesampainya di rumah, E. Bakar dn G. Rama sdh pun berada di rumah sdg menonton TV.

Ali : Papa, uncle. Bila balik ?
G. Rama : Baru je Ali. Kamu berdua dri mana ? 😊😊
Alicia : Kami berdua pergi jln2 lps tu pergi makan. Papa dgn uncle dh makan ?
E. Bakar : Dh. Kitorang makan kt Mamak Maju tdi 😊😊
Ali : Klu mcm tu, kami naik dulu ya. Jom Alicia.

Ali dn Alicia pun naik ke bilik mereka. E. Bakar dn G. Rama hnya memandang shj smbil tersenyum.

E. Bakar : Syukur lah general. Saya lihat mereka dh bahagia.
G. Rama : Betul tu. Tpi saya risau lah
E. Bakar : Knp general ?
G. Rama : Kamu tahu kan yg Moon dn Ali masih couple lagi. Saya risau nnti Moon akn hancurkan rumah tangga mereka.
E. Bakar : Tpi x kan smpi mcm tu. Moon tu baik org nya.
G. Rama : Saya tahu tpi kamu sedia maklum kn yg dia mmg x puas hati dgn Alicia sjk kematian Dr. Ghazali
E. Bakar : Saya tahu general. Tpi saya hrp xde apa2 yg terjdi
G. Rama : Saya pun hrp begitu.

Mereka pun sambung menonton tv smbil berbual2 dn gelak ketawa.







Bersambung........


 Ali's Anger ( Ejen Ali Fanfiction )Where stories live. Discover now