PART 1 - Kegagalan Alicia

7.9K 239 38
                                    

Ali, Alicia, Moon dn E. Bakar ditugaskan utk menangkap Abg Bwar dn Komeng. Mereka berada di ats kontena yg paling tinggi utk memerhatikan pergerakan mereka berdua dn konco2 mereka. Alicia selaku ejen teras neuro mula mengatur strategi dn memberikan arahan.

Alicia : Sasaran tlh dikesan. Bersiap sedia semua.

Sementara itu, Komeng dn Abg Bear sdg mengarahkan konco2nya utk memasukkan barang terlarang ke dlm lori besar.

A. Bear : Bagus kerja mu ni Komeng. X sia2 ambo amik mu jdi konco ambo.
Komeng : Heheheh mestilah Bear. Ini Komeng lah. Kerja2 mcm ni saya dn konco2 saya mmg dh pakar lah 😁😁
??? : Ye ke pakar ? Klu pakar cubalah kalahkan kitorang  dulu 😏😏
A. Bear : Huh !!! Siapa tu ?!

Mereka toleh ke arah suara itu. Kelihatan Ali, Moon dn E. Bakar berada di tepi gudang. Komeng yg berang melihat kehadiran mereka terus mengarahkan konco2nya utk menyerang mereka.

Komeng : Eee, ejen2 ni lagi. Bro sekalian, serang !!!!

Konco2 komeng mula menyerang mereka bertiga. Ali, Moon dn E. Bakar bertarung dgn konco2 Komeng. Sementara Alicia menembak konco2 itu dgn Blastiquenya. Byk konco2 Komeng yg tewas. Komeng mula gelabah bila melihat byk konco2nya tlh tewas.

Komeng : Tk guna !!! Org2 kita byk dh kalah. Mcm mana ni Bear.

A. Bear berfikir. Kemudian, dia mndpt satu idea..

A. Bear : Komeng mu serang ejen warna kuning ats kontena tu. Dgn cara tu je kita blh tarik perhatian mereka.
Komeng : Bagus idea tu Bear hehhe 😈😈

Komeng mengeluarkan pistolnya lalu halakan ke arah Alicia. Alicia tdk perasan yg Komeng mahu menembaknya sbb sibuk menembak konco2 Komeng. Ali yg perasan Komeng mahu menembak Alicia terus meluru ke arahnya.

Ali : Alicia !!! Jaga2 !!!

Ali menolak Alicia ke tepi dn tangannya terkena tembakan Komeng.

B / M : ALI !!!
Komeng : Cantik !!! Kena bdk pendek tu pun tkpelah. Bro sekalian, jom Blah !!!

Komeng dn Abg Bear pun beredar dri kwsn itu bersama konco2 mereka.

E. Bakar : Ali, kau ok
Ali : O....ok uncle
E. Bakar : Tkpe, jom uncle bawak kau ke bilik rawatan.

Ali pun tlh dibawa ke Bilik Rawatan Akademi utk menerima rawatan manakala E. Bakar, Alicia dn Moon ke briefing room utk melaporkan misi mereka yg gagal tdi. Semasa berada di sana, mereka tlh dimarahi dgn teruk olh G. Rama.

G. Rama : APA KAMU SEMUA BUAT NI !!! DISBBKAN KAMU, KOMENG DN ABG BEAR BERJAYA LARIKAN DIRI !!! 😡😡😡
A / B / M : Kami minta maaf general 😔😔
G. Rama : Maaf2, ITU JE LAH JWPN KAMU SEMUA !!! SDH !! Saya akn gantikan kamu semua dgn ejen lain. Kamu semua mmg x blh diharap 😡😡 !!

Hologram dipadamkan. Alicia, E. Bakar dn Moon kluar dri bilik itu dgn perasaan hampa.

E. Bakar : Uncle nk pergi jumpa dgn semua mentor. Kamu berdua mcm mana ?
Moon : Saya nk pergi tngok Ali skjp.
Alicia : Saya pun.
E. Bakar : Klu mcm tu kamu berdua pergilah dulu. Nnti uncle dtg.
A / M : Ok.

Alicia dn Moon pun bergerak ke bilik rawatan Ali. Semasa dlm perjalanan ke sana, Alicia pun berkata.....

Alicia : Moon, aku nk minta tolong sikit blh ?
Moon : Tolong apa ?
Alicia : Tolong belikan aku air kt kafe. Kau belilah utk kau punya sekali. Aku belanja 😊😊
Moon : Hmm blh jugaklah. Kau nk air apa ?
Alicia : Belikan aku air mineral je.
Moon : Ok. Bagi duit.

Alicia pun mengeluarkan duitnya lalu serahkan pd Moon. Moon pun brjln menuju ke kafe akademi manakala Alicia meneruskan langkahnya ke bilik rawatan Ali. Sesampainya di bilik rawatan, Ali sdh pun sedar dgn tangan kirinya berbalut. Ali tersenyum apabila melihay kelibat Alicia di biliknya.

Ali : Alicia, kau ok ? 🙂🙂
Alicia : (......diam......)
Ali : Aku bersyukur sgt yg kau tk de apa2 tdi. Nasib baik aku smpt selamatkan kau tdi, klu tk mesti kau......

PLAK !!!! Alicia menampar Ali. Ali terkejut dgn tindakan spontan Alicia itu.

Ali : A.....Alicia, knp ni ? Apa salah aku ? 😢😢 ( smbil pegang pipinya )
Alicia : Kau tnya apa salah kau ? KAU TANYA APA SALAH KAU !!! KAU TAHU TK DISBBKAN KAU MISI KITA GAGAL TAHU TK !!! 😡😡😡
Ali : Tpi.....aku cuma nk tolong kau shj. Kau tahu tk yg kau hmpir terbunuh tdi 😢😢
Alicia : TK KISAH LAH !!! Yg aku tahu disbbkan kau, rekod misi aku teruk !! Kitorang kena marah teruk dgn general tdi kau tahu tk !! Bkn tu je, general pun dh gantikan pasukan kita dgn pasukan lain !!! SEMUA NI SBB KAU !!! 😡😡
Ali : Klu pasal tu aku minta maaf tpi aku xde niat nk rosakkan misi. Aku......😢😢
Alicia : KAU APA !! HAH !! KAU CKP DGN AKU !!! KAU IGT BILA KAU SELAMATKAN AKU, AKU SUKA ? AKU LAGI BENCI DN MENYIRAP DGN KAU ADELAH !! NK JDI HERO KONON. DH LAH LEMAH LPS TU BERGANTUNG PD IRIS JE. LBH BAIK KAU X PAYAH JDI EJEN LAH KLU MCM TU !!! 😡😡

Alicia pun beredar dri situ dgn perasaan marah. Sebenarnya, dia tiada niat nk marah Ali teruk2. Dia pun bersyukur yg Ali slmtkan dia tdi. Tpi perasaan marah itu timbuk slps......

Flashback on......

Alicia berada di briefing room utk mndptkan rekod misi dri G. Rama. G. Rama berasa amat marah sbb rekod misinya teruk.

G. Rama : Alicia, knp rekod misi kamu ni teruk sgt !!! Apa kamu buat sepanjang misi ni ?!! Kamu berangan ke apa ?!!! 😡😡

Alicia terkejut dn kecewa melihat rekod misinya. Dlm hatinya, dia berasa pelik sbb ini kali pertama rekod misinya teruk walhal dia pamerkan aksi yg sama sperti sblum ini. Kemudian, G. Rama pun menyambung.....

G. Rama : Kamu ni masih blh jdi ejen atau tidak ?!!! Klu x blh berhenti shj !!! 😡😡

Alicia terkejut dgn kata2 ayahnya itu. Dia terus berkata.....

Alicia : Apa ni papa ?!! Saya x buat salah apa pun. Semua bnda ni jdi berpunca sbb Ali. Dia punca segalanya papa !!! 😡😡
G. Rama : Knp kamu masih menunding jari pd dia ?!! HAH !!! Kamu tahu tk prestasi Ali semakin meningkat wlupun dia kadang2 cuai.

Alicia tergamam mndgr bila G. Rama berkata yg prestasi Ali meningkat. Dia mula merasakan yg ayahnya pilih kasih dlm hal ini.

Alicia : Knp papa backup si bdk lemah tu !!! Tk kan sbb dia anak peneraju dn anak kpd E. Aliya, papa nk sebelahkan dia pulak !!! Kegagalan Alicia adalah disbbkan dia bkn Alicia sndiri😡😡
G. Rama : Ini bukan soal.......( Alicia potong prckpn G. Rama )
Alicia : Cukup papa !!! Alicia x nk dgr lagi. Alicia tahu yg Alicia ni bkn siapa2 pun. Alicia cuma anak angkat shj. Papa pun selama ni lbhkan Ali je bkn Alicia.

Alicia pun beredar dri briefing room dgn perasaan marah bercampur sedih

Flashback off......

Memikirkan perkara tdi membuatkan diri dia berasa takut klu2 Ali akan menjdi lbh hebat dri dirinya ats pertolongan Ketua Teras dn G. Rama dia sendiri. Dia sedar yg K. Teras byk memberi perhatian kpdnya berbanding ejen2 muda yg lain disbbkan dia anak E. Aliya. Salah seorang ejen terhebat MATA.

Alicia : * Aku kena buat sesuatu. Tk kan aku nk biarkan Ali jdi lbh hebat dri aku. Aku akn pastikan yg dia jatuh.* ( dlm hati )






Bersambung........

 Ali's Anger ( Ejen Ali Fanfiction )Where stories live. Discover now