PART 30 - Bergaduh

2.6K 119 84
                                    

Mlm di Rumah Khai.....

Khai sdg menonton tv di ruang tamu rumahnya. Tk lama slps itu, loceng rumahnya berbunyi.

Ding.......Dong......

Khai : Siapa pulak yg dtg rumah aku mlm2 ni ?

Khai berjln ke arah pintu lalu membukanya dn terlihat Ali sdg berdiri di dpn pintu rumahnya smbil membawa beg pakaian.

Khai : Ehh Ali. Buat apa kt sini ?
Ali : Aku nk bermlm kt rumah kau hri ni blh ?
Khai : Blh je. Masuklah 😊😊

Ali pun masuk ke dlm rumahnya dn duduk di ats sofa. Khai ke dapur dn slps itu dia dtg semula ke ruang tamu dgn membawa 2 gelas air oren.

Khai : Nh Ali. Minum dulu
Ali : Thanks. Susah kan kau je.
Khai : Tkdelah susah pun. Aku mmg nk minum air pun tdi. Apapun knp kau dtg x bagitahu aku ? Klu x, aku blh order kan pizza.
Ali : Tkpe lah. Aku dtg ni sbb nk baiki gadget aku. Nk siapkan tdi, aku ade kerja lain pulak kt HQ.
Khai : Kau nk baiki gadget ke atau kau gaduh dgn Alicia 😏😏

Ali memberikan renungan tajam pd Khai bila mndgr nama Alicia.

Khai : Hahhaha alaa gurau je lah. Ni kau nk guna makmal aku kan ? Jgn lupa bersihkan ye 😁😁
Ali : Hishh kau ni. Ckp mcm aku x pernah bersihkan makmal kau pulak 😒😒
Khai : Hehheh aku igtkan je 😏😏
Ali : Apa2 je lah.

Ali bangun dri sofa dn berjln ke arah makmal di rumah Khai.

Sementara di Rumah Ali......

Alicia sdg duduk di meja makan smbil melihat spaghetti yg dia masak. Dia masih menunggu kepulangan Ali yg masih blum pulang lagi wlupun jam sdh menunjukkan pukul 8 mlm.

Alicia : Ali, mana awk ? Saya dh masakkan makanan kegemaran awk 😔😔😔.

Alicia pun mengambil telefonnya lalu mndail nombor Ali.......

Dlm talian........

Ali : Hello ( dingin )
Alicia : Hello Ali. Awk.....kt mana ? Saya dh masak kan utk awk. Awk makan ye 😊😊
Ali : Aku kt rumah Khai. Mlm ni aku x balik. Jdi kau duduk lah rumah sorang2.
Alicia : Tpi saya dh masakkan spaghetti carbonara favourite awk. Balik lah makan. Ataupun saya hntr makanan ni kt rumah Khai, nk ?
Ali : Kau ni nk kata tk reti ckp bahasa melayu, kau reti je. Apa susah nk fhm ? Aku x balik !!! TK BALIK LAH !!! 😡😡😡
Alicia : Ali, awk.....marahkan saya ke pasal tdi 😢😢😢 ?
Ali : (.......diam.......)
Alicia : Saya tahu awk marahkan saya tpi saya x minta mereka utk nasihatkan awk. Saya......
Ali : Ishh dh lah Alicia !!! Serabut je !!! 😡😡

Ali tamatkan panggilan......

Alicia : Ali, hisk.....hisk.....kesiankan lah saya. Saya sayangkan awk hisk....hisk....😢😢😢

Tiba2 loceng rumahnya berbunyi.

Ding......Dong.......

Alicia : Hmm ada org dtg lah. Siapa ye ?

Alicia mengelap air matanya lalu berjln ke arah pintu. Dia membuka pintu dn terlihat G. Rama dn E. Bakar sdg berdiri smbil membawa beg baju mereka di tangan.

Alicia : Papa ? Uncle Bakar ? Buat apa kt sini ?
G. Rama : Papa dtg nk tngok Icha lah. Blh papa masuk ? 😊😊😊
Alicia : Blh. Masuk lah 😊😊😊

G. Rama dn E. Bakar pun masuk ke dlm rumah. Mereka berdua agk terpegun melihat keadaan dlm rumah yg besar dn serba mewah itu.

G. Rama : Besarnya rumah Icha ni 😊😊
E. Bakar : Betul tu. Mcm istana 😊😊
Alicia : Biasalah. Arwah Dr. Ghazali kan tinggalkan harta yg byk pd Ali. Tu dia bina rumah besar ni 😊😊.

 Ali's Anger ( Ejen Ali Fanfiction )Where stories live. Discover now