Di Tanah Perkuburan Islam Cyberaya......
Ali duduk di tepi kubur ayahnya smbil menangis. Hatinya hancur apabila mendpt tahu yg ayahnya mati dibunuh olh Rizwan. Yg paling menyedihkan bila ayahnya mati disbbkan kegagalan semua ejen MATA utk menyelamatkan ayahnya. E. Bakar yg berdiri di sblh Ali hnya memandang shj Ali dgn perasaan simpati. E. Fit juga berada di situ utk memberi penghormatan terakhir kpd Dr. Ghazali.
Ali : Ayah hiskk......hisk....knp ayah tinggalkan Ali hisk.....hisk.....ayah dh jnji nk sentiasa ada utk Ali hisk....hisk....mana janji ayah pd Ali 😢😢😢
E. Bakar memegang bahu Ali lalu berkata....
E. Bakar : Ali, uncle minta maaf sbb x dpt selamatkan ayah kamu. Tpi kamu jgn risau, uncle janji yg uncle akan jaga kamu ok.
Ali : Tk guna uncle nk minta maaf. Maaf uncle tu tk kan blh hidupkan ayah saya semula ( dingin ).
E. Bakar : Ali, uncle........
Ali : Dh lah uncle. Saya nk balik ( dingin ).Ali bangun lalu menggulung tikarnya dan beredar dri situ. E. Bakar dn E. Fit mengikutnya dri belakang. Sesampainya di rumah, Ali terus masuk ke dlm rumahnya. E. Bakar ingin masuk tpi secara tiba2 dia dihalang olh E. Fit. E. Bakar yg hairan dgn tingkah laku E. Fit itu terus bertanya....
E. Bakar : Knp ni Fit ?
E. Fit : Aku ade sesuatu nk bincang dgn kau. Blh tk kita pergi ke mana2 tmpt asalkan bkn kt sini sbb bnda ni berkaitan dgn Ali.
E. Bakar : Pasal Ali ? Mcm serius je bunyi dia. Klu mcm tu jom kita ke Mamak Maju. Aku pun tgh lapar ni.
E. Fit : Kau ni, masa2 begini pun blh fikir pasal makan ke 😑😑😑
E. Bakar : Aku xde selera nk makan smlm. Kau tahukan yg aku sibuk uruskan hal pengkebumian Dr. Ghazali.
E. Fit : Hmm ye lah. Jom kita gerak.Mereka pun pergi ke Mamak Maju dgn menaiki kereta. Sesampainya di sana, mereka bkn duduk di tmpt biasa mereka masuk ke HQ MATA tetapi di tepi tmpt masuk Mamak Maju. Mereka memesan makanan dn minuman mereka. Sementara menunggu minuman dn makanan mereka smpi, E. Fit membuka telefon bimbitnya lalu menscroll skrin telefon itu seolah2 sdg mencari sesuatu. Slg beberapa minit, minuman dn makanan yg mereka pesan pun smpi.
Razman : Minuma sdh sampai 😁😁
E. Bakar : Terima kasih 😁😁
Razman : Bakar, saya ucapkan takziah ats pemergian abg ipar kamu.
E. Bakar : Terima kasih Razman.
Razman : Sama2. Ali mcm mana ?E. Bakar menghela nafas berat lalu berkata.....
E. Bakar : Haihh mcm tu lah Razman. Ali nmpk sedih sgt. Kitorang baru je balik dri kubur ni.
Razman : Hmm ye lah. Kirim salam saya pd dia ye. Klu ada apa2, bagitahulah. Mana tahu blh tolong apa2.
E. Bakar : Baiklah 😊😊Razman pun berlalu pergi utk meneruskan kerjanya. E. Fit dn E. Bakar menjamu selera dahulu sblum melakukan perbincangan. Masing2 mendiamkan diri shj tnpa berkata apa2. Slps makan, E. Bakar pun bertanya.....
E. Bakar : Jdi apa bnde yg kau nk bagitahu pasal Ali ni ? Aku x sabar nk tahu.
E. Fit meneguk airnya sedikit. Slps itu, dia pun memulakan bicaranya.....
E. Fit : Aku nk tnya pasal kecederaan Ali pd misi lps. Kau tahu sbb apa dia cedera smpi teruk mcm tu ?
E. Bakar : Klu ikut kata Alicia, Rudy dgn Mika, Ali cedera sbb dia serang Dos dn Trez tnpa disuruh. Dos dn Trez belasah dia teruk smpi dia cedera parah. Alicia dgn yg lain cuba nk bantu Ali tpi mereka pun kena belasah jugak.
E. Fit : Diorang kata mcm tu ? Kau percaya ke dgn kata2 mereka ?
E. Bakar : Aku percayalah. Kau pun kenal kan Ali tu mcm mana. Dia kan kadang2 bertindak ikut suka dia je. Knp kau tanya ?E. Fit menghela nafas berat lalu mengelengkan kepalanya....
E. Fit : Aku x sangka yg kau dgn G. Rama diperbodohkan dgn senang sekali olh mereka.
E. Bakar : Apa maksud kau ni Fit ? Aku x fhm.
E. Fit : Hari tu......Flashback on......
E. Fit dn E. Bobby baru shj menyelesaikan misi mereka pd mlm itu.
E. Bobby : Fit, kau balik ke HQ dulu blh. Aku ade temu janji dgn awek aku hri ni hehheh 😁😁😁
E. Fit : Untunglah ade awek 😒😒. Aku je yg still single.
E. Bobby : Alaa jgn lah sedih. Nnti mesti kau akn ade punya. Percayalah 😁😁
E. Fit : Apa2 je lah. Kau lmbt ke balik ke HQ ?
E. Bobby : Mungkin dlm pukul 11 mlm. Apa2 aku roger.
E. Fit : Ok. Aku pun nk pergi kedai ni. Nnti klu ada apa2 call aku ye.
E. Bobby : Beres 😁👌Mereka berdua pun berpecah mengikut haluan masing2. E. Fit brjln melalui lokasi yg terpencil itu memandangkan jln itu merupakan jln pintas utk ke kedai. Tiba2 dia terdgr bunyi seseorang sdg dibelasah.
E. Fit : Ehh bunyi apa tu ? Ada org kena belasah ke ?
E. Fit terus berjln mencari bunyi itu. Bunyi itu semakin lama semakin jelas. Bahkan dia terdgr suara sperti bdk menangis. Sesampainya dia di situ, dia terkejut apabila ternmpk Ali tlh dibelasah olh Alicia, Mika dn Rudy.
E. Fit : Ehh knp mereka bertiga belasah Ali ? Aduhh nk tolong, badan aku tgh sakit pulak. Silap2 aku pun kena belasah sekali. Aku rakam je lah. Blh dijadikan bukti.
E. Fit mengeluarkan telefonnya lalu merakam perbuatan Alicia, Mika dn Rudy itu.
Flashback off......
E. Bakar terkejut dgn apa yg E. Fit ceritakan padanya tdi. Dia pun berkata.....
E. Bakar : Ka.....kau biar betul Fit. Kau jgn main2. Tk kan lah diorang nk buat smpi mcm tu sekali.
E. Fit : Aku dh agak dh mesti kau x percaya punya. Ni aku ada bukti.E. Fit memberikan telefonnya pd E. Bakar utk dia melihat sendiri rakaman tersebut. E. Bakar terkejut dgn bukti yg diberikan olh E. Fit. Air matanya mengalir saat melihat rakaman itu. Sungguh kejam perbuatan Alicia, Rudy dn Mika pd Ali. Dia tdk menyangka yg mereka sanggup buat Ali smpi mcm tu sekali. E. Fit yg lihat E. Bakar sperti geram bercampur sedih terus berkata.....
E. Fit : Sekarang kau percayakan kata2 aku. Video ni tulen bkn edit.
E. Bakar : Tpi......knp mereka sanggup buat mcm tu pd Ali ? Apa salah dia pd diorang ? Patutlah Ali dingin je dgn aku tdi, rupanya sbb ni.
E. Fit : Aku x tahu apa sbbnya tpi kita kena laporkan perkara ini pd general. Klu tdk, smpi bila2 dia tk tahu yg anak angkatnya itu adalah punca segalanya.
E. Bakar : Klu mcm tu, jom kita pergi.Mereka pun terus menghabiskan minuman mereka dn bergegas ke HQ MATA melalui jalan rahsia itu.
Bersambung.......
YOU ARE READING
Ali's Anger ( Ejen Ali Fanfiction )
FanfictionMengisahkan tntg seorang ejen MATA yg bernama Ali. Dia merupakan seorang ejen yg sgt lemah. Wlubagaimanapun spnjg Ali berkhidmat dgn MATA, dia byk mempertahankan MATA. Namun, pljr2 di akademi tdk suka padanya memandangkan Ali hnya bergantung pd iri...