Pasukan 1 & 2 sdh pun berada di lokasi yg diberikan. Sblum itu, mereka berbincang strategi yg akn digunakan bagi memudahkan misi mereka.
E. Leon : Baiklah kita berpecah kpd 2 pasukan. E. Bakar, kamu dn pasukan kamu pergi dri arah utara. Saya dn pasukan saya dri arah selatan. Tunggu arahan dri saya sblum bertindak sesuatu. Fhm semua sekali ?
Semua : Fhm E. Leon !!
E. Leon : Baiklah kita gerak sekarang.Mereka pun berpecah mengikut pasukan masing2. Mereka memasuki bangunan itu dgn berhati2 supaya tdk dikesan olh pihak musuh.
Sementara di tmpt musuh.....
Dos dn Trez sdg melihat alat ciptaan baru Dr. Ghazali dgn teliti sekali. Mereka berdua teruja melihat alat itu memandangkan alat itu merupakan yg tercanggih dn blum pernah wujud di mana2 negara. Dr. Ghazali hnya duduk dgn badan dn kakinya terikat pd tiang.
Dos : Menarik juga alat ciptaan dia ni ? Klu kita jual alat ni, mahu berjuta2 kita dpt.😏😏
Trez : Fuhhh masyuk tu. Blh lah aku beli 100 game PS5 baru hehehe 😈😈
Dos : Kau igt duit tu kita yg dpt ke. Bos yg dpt untung bkn kita 😒😒
Trez : Tk kan kita x dpt satu sen pun ?
Dr. G : Tolong lpskan saya. Kamu sdh dpt apa yg kamu nk kan ? Jdi apa lagi yg kamu semua mahu ?
Trez : Hishh org tua ni. Bising je tahu. Dri pagi smpi nk ke tgh hari x berhenti2 memekak je 😡😡.
Dos : Klu kau dh tahu dia mcm tu, apa lagi ? Pergilah settle kan dia cpt ( hulurkan pistol )
Trez : Baiklah hehehe 😈😈Trez pun mengambil pistol dri tangan Dos dn ingin menembak Dr. Ghazali. Tpi hajatnya tdk kesampaian kerana secara tiba2 tangan Trez digari olh gari2 Rudy. Trez tdk mampu utk bergerak.
Trez : Ciss !! Apa bnde ni !!! 😡😡😡
Dos yg melihat tangan Trez digari mula melihat sekeliling. Dia terkejut bila melihat semua ejen2 MATA mula mengelilingi mereka.
E. Leon : Serahkan Dr. Ghazali sekarang !!!
Dos : Hmphh cuba lah lepasi kami.Sies dn Siete pun kluar dri tmpt persembunyian mereka dn mula menyerang ejen2 MATA. Mereka pun mula bertempur antara satu sama lain. Sementara itu, E. Bakar mengarahkan Alicia utk selamatkan Dr. Ghazali.
E. Bakar : Alicia, pergi selamatkan Dr. Ghazali.
Alicia : BaikAlicia pun pergi ke arah Dr. Ghazali lalu membuka ikatannya. Tnpa dia sedar, seseorang memerhatikan perbuatan Alicia. Org itu mencampakkan sesuatu sehingga terkena pd kerongkong Alicia sehingga dia terjatuh. Semua ejen dn mentor terkejut lalu tercari2 siapa punya angkara. Alangkah terkejutnya mereka apabila org yg menyerang Alicia adalah......
E. Bakar : Riz......Rizwan !!!
Rizwan : Hi ejen2 MATA. Korang semua apa khabar ? Sdh lama kita tdk berjumpa ( senyum sinis ).
E. Bakar : Tk.....tk mungkin. Bkn ke kau dh......
Rizwan : Mati ? Haihh naif sungguh kamu semua ni. Hahaha. Aku igtkan ejen2 MATA ni bijak2 belaka tpi rupanya bodoh.
E. Leon : Apa yg kamu mahu Rizwan ? Knp kamu culik Dr. Ghazali ? Kamu jgn libatkan dia utk kamu dptkan iris dri Ali.
Rizwan : Kau ni ejen paling lembab pernah aku jumpa. Padanlah ramai yg x suka dgn MATA. Suka buat sesuatu tnpa selidik dulu.
E. Leon : APA !!
Rizwan : Aku culik dia bkn sbb iris tpi utk amik alat ciptaan baru dia ni. Kau tahu kn alat ni antara yg tercanggih. Aku akn amik alat ni dn aku akn jual ke luar negara utk tampung kehidupan aku.
E. Bakar : Ada cara lain lagi utk tampung kehidupan kau. Knp kau pilih jln ni ?!! Kau tahu kan cara kau ni salah.
Rizwan : LANTAK LAHH !!! Bkn korang kisah pasal aku pun !!! Kamu semua serang !!!Rizwan, Dos, Trez, Sies dn Siete mula menyerang ejen2 MATA. Dgn bantuan Rizwan, mereka dpt menyerang ejen2 MATA dgn mudah sekali. Byk ejen yg tewas di tangan Rizwan olh kerana ketangkasannya dn kelicikannya dlm berlawan. Kini, tinggal Alicia shj yg masih berdiri smbil menghalakan Blastique pd Rizwan dn konco2nya. Rizwan tersenyum sinis memandang Alicia.
Sies : Eh2 ada bdk comel halakan mainan dia pada kita lah hahhaha 🤣🤣
Siete : Laa itu mainan ke, aku igt kan gadget MATA hahah 🤣🤣
Rizwan : Haih Alicia, blh ke lawan dgn kitorang ni ? Kwn kau yg lain semua dh kalah. Tinggal kau je.
Dos : Hmphh bdk pipi tembam ni bknnya kuat pun. Berlagak je lebih tpi lawan aku pun kalah 😏😏
Alicia : Korang igt kau jauh lbh besar dn kuat dri aku, aku takut. Aku tk kan biarkan korang terlepas !!! 😡😡
Trez : Huhuhu takutnya.
Rizwan : Korang ke belakang sikit. Biar aku yg settle kan dia 😈😈Dos, Trez, Sies dn Siete pun mula mengundurkan sikit ke belakang. Slps itu, Alicia pun mula menyerang Rizwan dgn Blastiquenya. Dia berusaha utk melawan bekas ejen inviso itu tpi Rizwan lbh cekap dn dpt membaca pergerakan Alicia. Alicia cuba utk menendang Rizwan tpi Rizwan dpt menangkap kakinya. Dia mencampak Alicia sehingga terkena pd dinding bangunan itu. Alicia cuba utk bangun tpi tk blh.
Rizwan : Dos, bagi aku pistol.
Dos memberikan pistol kpd Rizwan. Rizwan berjln ke arah Alicia lalu menghalakannya pd kepala Alicia. Dia pun berkata.....
Rizwan : Blh tahan hebat jugak kau ni Alicia. X sia2 E. Zain latih kau dulu. Tpi aku minta maaf, disbbkan kau hebat sgt, aku terpaksa bunuh kau. Selamat tinggal Alicia hahahha 😈😈.
Rizwan ingin menembak Alicia. Tiba2 Dr. Ghazali menendang Rizwan dri tepi sehingga jatuh. Alicia terkejut dgn tindakan Dr. Ghazali itu.
Rizwan : Arghhh
Alicia : Dr. Ghazali 😢😢😢
Rizwan : Tk guna !!!! Kamu semua, kerjakan dia !!! 😡😡😡Dos, Trez, Sies dn Siete pun meluru ke arah Dr. Ghazali lalu mengerjakannya. Ejen2 yg lain mahu menolong tpi apakan daya mereka tdk mampu utk berlawan lagi. Dr. Ghazali cuba utk melawan mereka semua tetapi kekuatannya tdk cukup utk melawan mereka semua. Akhirnya, dia dibelasah dgn teruk olh mereka semua termasuklah Rizwan. Badan dn mukanya berlumuran darah akibat dibelasah olh mereka.
Rizwan : Kamu berdua, pegang kedua2 tangan dia !!! 😡😡
Dos dn Trez memegang kedua2 tangan Dr. Ghazali. Rizwan mengambil pistolnya lalu.....
BANG !!!! Rizwan menembak kepala Dr. Ghazali. Semua ejen terkejut apabila melihat Dr. Ghazali dibunuh di hdpn mata mereka sendiri.
E. Bakar : ABANG !!!
Alicia : Dr. Ghazali 😢😢😢
Rizwan : Hahhaha puas hati aku. Dh jom kita kluar dri sini.Rizwan dn konco2nya pun kluar meninggalkan ejen2 MATA dn mayat Dr. Ghazali yg dlm keadaan berlumuran darah. Misi mereka gagal begitu shj. E. Bakar yg melihat mayat Dr. Ghazali mula menangis kerana gagal tunaikan janji pd anak saudaranya itu.
E. Bakar : Apa aku nk jwb pd Ali nnti hiskk....hisk.... ? 😢😢
Alicia : Ali maafkan aku 😢😢😢Bersambung........
YOU ARE READING
Ali's Anger ( Ejen Ali Fanfiction )
Fiksi PenggemarMengisahkan tntg seorang ejen MATA yg bernama Ali. Dia merupakan seorang ejen yg sgt lemah. Wlubagaimanapun spnjg Ali berkhidmat dgn MATA, dia byk mempertahankan MATA. Namun, pljr2 di akademi tdk suka padanya memandangkan Ali hnya bergantung pd iri...