PART 15 - Ejen MATA Vs Team Ridzwan

3.2K 158 35
                                    

Di dlm pesawat MATA........

Ali, Moon, Alicia dn E. Bakar menaiki pesawat utk ke Menara Gamma. Semasa dlm pesawat, Moon perasan Ali sperti marah. Dia pun menegur.....

Moon : Ali, awk ok ?
Ali : Saya.......ok cuma hati saya berkobar2 utk bertemu Rizwan nnti. Saya nk tuntut bela ats kematian ayah saya.
Moon : Jgn risau. Semuanya akn ok. Yg penting awk fokus dn x mudah gelabah. Tenang je ok 😊😊
Ali : Thanks Moon 😊😊
Moon : Welcome 😊😊

Alicia hnya memandang shj Ali dn Moon yg sdg bermesra. Jauh di sudut hatinya, dia agak cemburu melihat mereka berdua.

Alicia : * Alangkah bagusnya klu aku berada di tmpt Moon 😔😔😔.* ( dlm hati )

Di Menara Gamma.......

Mereka mendarat di ats bumbung menara tersebut. Ali scan kwsn itu dn mndpti ada laser di hdpn mereka.

Ali : Ada laser kt dpn sana
E. Bakar : Jdi apa patut kita buat ? 🤔🤔
Alicia : Saya blh hack sistem2 kt sini jdi......
Ali : X pyh. Cara kau tu mlmbtkan lagi pergerakan kita. Hack tu amik masa brp lama. Aku ada cara lbh cpt 😒😒😒
Moon : Cara apa ?

Ali mengeluarkan satu bebola berupa peluru Blastique Alicia lalu membalingkan ke kwsn yg ada laser. Bebola itu mengeluarkan satu gelombang yg blh mematikan sistem berdekatan. Laser itu pun terpadam begitu shj. E. Bakar, Moon dn Alicia kagum dgn Ali.

Moon : Cayalah Ali
E. Bakar : Tngoklah anak saudara siapa 😏😏
Alicia : * Kau mmg hebat Ali. Aku kagum dgn kau 😊😊. * ( dlm hati )
Ali : Dh jom kita pergi.

Mereka berempat pun masuk ke dlm Menara Gamma. Semasa mereka masuk, mereka mndpti ramai pengawal keselamatan yg terbaring di ats lantai akibat dibelasah. Mereka teruskan langkah mereka sehinggalah mereka tiba di hdpn salah satu bilik yg menempatkan azureum.

E. Bakar : Ali, scan guna iris.
Ali : Baik.

Ali pun scan kwsn itu dgn menggunakan irisnya. Dlm data iris, Ali dpt melihat Rizwan dn konco2nya sdg sibuk memasukkan azureum ke dlm beg.

Ali : Kita kena bertindak cpt. Rizwan dgn konconya sekarang sdg ambil kesemua azureum.
E. Bakar : Jgn risau Ali. Serah pd uncle.

Sementara di dlm bilik azureum, Rizwan bersama konconya sdg sibuk memasukkan azureum ke dlm beg.

Siete : Wohoo !!! Byknya azureum kita dpt. Blh lah buat senjata byk2.
Trez : Hehehe bertmbh kuat lah kita nnti.
Dos : Nasib baiklah kau ada Rizwan. Klu x smpi bila2 pun kita x dpt cara mcm mana nk dptkan azureum.
Seis : Biasalah ejen terhebat MATA kn dulu. 😏😏
Rizwan : Hmphh dulu kau sendiri kata aku ejen lembik. Sekarang baru tahu aku hebat ke ?
Seis : Alaa, kisah lama x perlulah nk ungkit 😆😆 ( siku badan Rizwan )

Tiba2 seseorang merempuh pintu dgn kuat. Rizwan dn konco2nya terkejut yg ejen2 MATA sdh tiba.

E. Bakar : Kita bertemu kembali Rizwan.
Rizwan : Ceh, ejen perut besar ni lagi. Xde org lain ke general nk hntr selain korang. Naik muak tngok muka kau Bakar 😑😑😑.
E. Bakar : Biar asyik muka sama asalkan kitorang dpt pertahankan Cyberaya. Kami akn pastikan yg korang duduk dlm lokap hri ni.
Ali : Betul tu. Bkn tu je, aku pun akn tuntut bela ats kematian ayah aku.
Dos : Waahh, anak Dr. Ghazali dtg nk tunjuk hero dpn kita lah Rizwan 😏😏.
Rizwan : Baguslah dia dtg. Dh lama aku tunggu saat ini utk bertemu dgn kau Ali. Akhirnya dpt jugak hehehe 😈😈

Rizwan berjln sedikit ke hdpn lalu berkata.....

Rizwan : Lama kita x berjumpa Ali. Dh besar sikit dh kau sekarang. Mcm mana dgn kehidupan kau sbg anak yatim piatu Ali ? Sedih tk ? Mesti kau sunyi kn 😈😈 ?
Ali : Kauuu ( geram )
Rizwan : Knp Ali ? Marah sbb aku bunuh bapak kau ? Maaf Ali, aku sebenarnya x nk bunuh bapak kau pun tpi tu lah dia sendiri nk jdi hero dpn semua org.
Ali : Apa maksud kau Rizwan ?
Rizwan : Sebenarnya aku nk bunuh si Alicia ni sbb dia berani lawan aku tpi ayah kau tiba2 serang aku masa aku hmpir2 nk tembak kepala si Alicia ni 😈😈😈.
Alicia : Sdh Rizwan !!! Jgn ungkit lagi pasal bnda tu. Kau tahukan yg kau dh hancurkan hidup dia 😡😡😡
Rizwan : Apa kau ckp ? Aku yg hncurkan hidup dia atau kau yg hancurkan hidup dia ? Kau x sedar ke yg kau sepatutnya mati hri tu bkn Dr. Ghazali. Jdi siapa yg bersalah sekarang ? Smestinya kau Alicia hahhahaha 😈😈😈

 Ali's Anger ( Ejen Ali Fanfiction )Where stories live. Discover now