Di akademi MATA......
Alicia pergi ke akademi seorang diri memandangkan Ali ada hal mustahak di sekolah jdi dia hadir lewat sedikit. Dia pergi ke ruang legar akademi utk berehat sementara menunggu latihan bermula. Semasa dia smpi di sana, kelihatan Mika dn Rudy berada di situ smbil berbual. Mika yg ternmpk kelibat Alicia berjln ke arah mereka terus memanggilnya.
Mika : Ehh Alicia, mana Ali ? Bkn selalu kau dtg dgn dia ke ?
Alicia : Dia ada hal di sekolah. Tpi tkpelah dia x dtg lagi bagus. Buat semak je. Dh lah lemah 😒😒 ( mendengus geram )
Rudy : Selemah2 dia pun, kau ttp pergi misi dgn dia jugak kan.
Alicia : Aku pergi misi dgn dia pun sbb terpaksa je. Klu x sbb general yg suruh aku jdi pelindung iris, jgn hrp aku nk ajak dia. Dh lah bergantung pd iris je, lemah pulak tu. Lbh baik aku pergi misi dgn korang je.
Mika : Kau ni mcm x puas hati dgn dia je ? Knp ? Kau gaduh dgn dia ke ?Alicia menghela nafas beratnya lalu berkata......
Alicia : Korang nk tahu tk yg hri tu aku kena marah teruk dgn general sbb rekod misi aku teruk.
Rudy : Jdi apa masalahnya ?
Alicia : Masalahnya sekarang, general kata yg rekod prestasi Ali tu jauh lbh baik dri aku. Mana aku x marah. Misi gagal tu disbbkan Ali sendiri bknnya aku. Tpi Ali pulak yg rekod dia jauh lgi bagus dri aku.
Rudy : Biar betul kau ni. Ali tu ejen paling lemah dlm MATA.
Mika : Aku setuju dgn kau Rudy. Ali tu bkn blh hrp pun. Misi dn latihan selalu gagal. Bulat yg badan lagi gemuk dri Ali tu pun jauh lebih baik misi dn latihan itu. Aku x percaya semua tu. Mesti ada sesuatu ni.
Alicia : Aku syak yg general ni pilih kasih dgn kita semua. Kau tngoklah dia tu siapa ? Dia tu anak peneraju Cyberaya. Kaya pulak tu. Mak dia Ejen Aliya, salah seorang ejen terhebat MATA. Mesti MATA akn lbhkan Ali sbb jasa mak dia dn status ayah dia sbg peneraju.
Rudy : Betul ckp kau. Aku pun perasan yg Ketua Teras mcm lebihkan dia dri kita semua. Aku pun x fhm apa yg diorang hadap sgt dgn si ejen iris tu.Alicia terdiam smbil berfikir sesuatu. Slg beberapa saat, dia pun berkata.....
Alicia : Aku....rasa, kita patut ajar dia sikit 😠😠
R / M : Huh !!! ( terkejut )
Mika : Biar betul kau ni ? Kau nk ajar kawan baik kau sendiri
Alicia : Knp ? X blh ke ? Aku bukannya suka berkawan dgn dia. Aku dh bertekad nk ajar dia cukup2. Biar dia tngok langit tu tinggi atau rendah. Korang berdua nk sertai aku ?
Rudy : Menarik jugak. Aku pun dh lama bersabar dgn dia. Dia tu mmg x layak berada di sini.
Mika : Betul tu. Kita kena bertindak dri sekarang. Klu x nnti x pasal2 Ketua Teras lantik dia jdi pengganti mereka. Biasalah anak peneraju.
Rudy : Tpi......apa plan kau Alicia.
Alicia : Begini.........Alicia pun menerangkan plannya pd Rudy dn Mika. Mereka berdua kelihatan teruja dgn plan Alicia itu.
Mika : Ok jugak idea kau ni. Jdi bila kita nk start ?
Alicia : Kita bertindak semasa misi kita yg seterusnya ( senyum sinis )Keesokkan harinya......
Ali berjalan ke akademi seorang diri. Dlm perjalanan ke sana, dia terserempak dgn Alicia. Alicia yg trnmpk Ali di hdpnnya terus menegurnya dgn wajah serba salah......
Alicia : Ali 😔😔
Ali : Alicia, knp ni ? Kau ok ? 😕😕Tiba2 Alicia pun memeluk Ali smbil menangis. Ali tergamam melihat Alicia memeluknya.....
Alicia : Ali, hiskk......hisk....aku nk minta maaf sbb tampar dn marah2 kau hri tu. Aku.....xde niat nk.....marah kau hisk.....hisk....Aku cuma tertekan shj 😢😢😢
Ali tersenyum mndgr pnjelasan Alicia lalu berkata......
Ali : Tkpelah Alicia, aku x amik hati pun. Aku tahu kau x bermaksud nk marah aku. Jgn risau ye 😊😊
Alicia melpskan pelukkannya lalu berkata.....
Alicia : Jdi kau dh maafkan aku 😢😢
Ali : Ye jgn sedih lagi ye ( mengusap air mata Alicia ). Dh jom kita masuk. Kita dh lmbt ni 😊😊
Alicia : Ok jom. * Hmm knplah aku jdi mcm serba salah dgn kau ni Ali. Ishh tk blh aku dh janji pd diri aku nk kenakan dia.* ( dlm hati )
YOU ARE READING
Ali's Anger ( Ejen Ali Fanfiction )
FanficMengisahkan tntg seorang ejen MATA yg bernama Ali. Dia merupakan seorang ejen yg sgt lemah. Wlubagaimanapun spnjg Ali berkhidmat dgn MATA, dia byk mempertahankan MATA. Namun, pljr2 di akademi tdk suka padanya memandangkan Ali hnya bergantung pd iri...