PART 40 - Mission pt 1

1.6K 93 40
                                    

Di suatu kwsn terpencil.......

Rizwan dn konco2nya sdg melakukan perbincangan di makmal rahsia mereka.

Rizwan : Dos, mcm mana dgn senjata baru kita ? Dh siap ?
Dos : Sdh Rizwan. Aku dh cuba senjata tu. Mmg hebat dri yg sblum ini.
Rizwan : Bagus. Pastikan Abg Bear beli senjata ni
Trez : Tpi klu dia x nk beli mcm mana ? Sbb harga yg bos tawarkan pun dh mahal giler.
Rizwan : Apa susah, kita ugutlah dia. Mcm x biasa buat
Sies : Entah dia ni. Badan je besar tpi otak kecik 😒😒
Siete : Hahaha otak kecik, otak kecik 😆😆
Trez : Cis, kau ni mmg nk kena !!! 😡😡😡
Rizwan : Cukup Trez. Simpan shj tenaga kau tu. Kita kena bersiap sedia klu2 MATA serang kita nnti.
Dos : Kau rasa mereka akn dpt tahu ke nnti 🤔🤔 ?
Rizwan : Itu sdh semestinya. Aku dh lama berkhidmat dgn MATA. Setakat kegiatan kita ni, mereka dpt detect dgn mudah jdi aku nk kamu semua bersiap sedia.

2 hari kemudian........

Ali dn Alicia bersiap utk ke HQ MATA. Slps itu, mereka pun bertolak ke Mamak Maju. Sesampainya di sana, mereka terserempak dgn gang Mamak Maju.

U. Rahul : Ali, Icha sdh smpi pun.
A / A : Hi Uncle Rahul 😊😊
U. Rajesh : Ayoyo Icha, knp dh makin gemuk. Perut pun hmpir sama besar dgn uncle 😱😱
U. Razman : Betul tu. Ali, kamu bagi dia makan apa smpi gemuk mcm ni ?
Alicia : Uncle, Icha kan mengandung. Lupa lah tu 😑😑
U. Rajesh : Hehehe. Uncle gurau je 😅😅

U. Rahul hnya gelengkan kepalanya manakala Ali sekadar tersenyum melihat gelagat mereka. Kemudian, U. Rahul mengalihkan pandangannya ke arah Ali.

U. Rahul : Mahu pergi HQ ke Ali ?
Ali : Ye uncle.
U. Rahul : Klu mcm tu kamu berdua pergi ke bilik tu. Kt situ ada lif. Klu guna laluan biasa, Icha tgh mengandung. X elok utk kandungannya.
Ali : Baik uncle. Kami pergi dulu 😊😊
U. Rahul : Ok. Hati2 ye 😊😊

Ali dn Alicia pun gerak ke HQ dgn menaiki lif di bilik itu. Sesampainya di HQ, tiba2 dia dipanggil olh seseorang.

?? : Ali !!

Ali toleh ke arah suara itu. Rupa2nya E. Bakar yg memanggilnya. Dia berlari ke arah Ali dn Alicia

Ali : Uncle, knp ni ? Tergesa2 semcm je Ali tngok
Alicia : Ha ah. Apa dh jdi uncle ?
E. Bakar : Ri.....Rizwan. Dia buat hal lagi
A / A : Apa !!

Di briefing room........

Semua ejen berkumpul di sana utk mndgr taklimat.

G. Rama : Baik lah. Hri ni saya ada misi penting utk kamu semua.
E. Leon : Misi apa general ?
G. Rama : Baru2 ni Rizwan dn konco2nya tlh buat hal lagi di Cyberaya. Berdasarkan intel yg saya terima, mereka tlh merompak bank dn mencuri azurium dlm tempoh 3 jam. Hri ni saya terima laporan yg mereka akn berjumpa dgn Abg Bear ats urusan jual beli senjata. Jdi saya mahu Ali, Roza, Rudy, Iman, E. Bakar, E. Karya dn E. Leon terlibat dlm misi kali ini.
Ali : Smpi 3 mentor sekali ?
G. Rama : Ya Ali. Kita mmg perlukan 2 mentor. E. Bakar, E. Karya dn E. Leon adalah yg paling sesuai memandangkan mereka tahu selok belok tntg Rizwan. Tpi hati2 sbb senjata yg digunakan mereka agak berbahaya. Tolong fokus dlm misi kali ini. Fhm semua sekali ?
Semua : Fhm general !!!
G. Rama : Bertindak segera !!!

Semua ejen yg terlibat pun kluar utk jalankan misi mereka. Alicia memegang tangan Ali.

Alicia : Ali, hati2 ye. Saya hrp awk berjaya tuntut bela ats kematian ayah awk 😊😊
Ali : Terima kasih Alicia. Awk doakan saya ye 😊😊

Alicia menganggukkan kepalanya. Kemudian, dia memberikan satu ciuman pd pipi Ali. Ali tersenyum saat menerima ciuman itu.

Alicia : Wlupun saya tiada dgn awk tpi ciuman saya dpt temankan awk di sana 😊😊
Ali : Awk pun 😊😊

 Ali's Anger ( Ejen Ali Fanfiction )Where stories live. Discover now