Sziasztok!
Ismét egy Wattpad-es kritika következik. Ezúttal Blanki1260 kért meg, hogy mondjak véleményt a könyvéről. Nagyon köszönöm a felkérést, igyekszem a tapasztalataim és legjobb tudásom szerint eleget tenni a feladatnak. 🙂
Lássuk hát!
- Az alapsztori szerintem jó, tetszik a főszereplő kettős énje is, szóval szerintem jól kitaláltad.
Ide leírok viszont pár dolgot, amire (szerintem) érdemes odafigyelned. 😉👇
- Mindenekelőtt felfedeztem pár helyesírási hibát. Pl.: "mateket" Ez helyesen írva matekot. Nem találtam túl sok hasonlót, de érdemes rá odafigyelni, inkább olvasd át sokszor a fejezetet, vagy olvastasd át mással is, mert van, hogy te nem veszed észre a hibát. (Hidd el, tapasztalatból beszélek.)
- A vesszőhiba már kicsit gyakoribb volt. Igaz, hogy ez talán nem annyira zavaró, mint a rossz helyesírás, de azért megemlítem. Itt is van két példa:
1. "azt a vállamra kapva, mentem le a lépcsőn." Itt a kapva után nem kell vessző.
2. "Onnan elmentem, egész az előszobáig." Itt szintén felesleges a vessző.- Volt olyan (igaz, hogy kevés), ahol rossz sorrendben használtad a szavakat. Pl.: "Léptem ki is a házból." Ez helyesen: Léptem is ki a házból.
Nem tudom, hogy ez véletlen volt-e vagy sem, de érdemes rá odafigyelni, mert zavaró tud lenni.- Egyszer találkoztam szóismétléssel is, ami igazából nem túl nagy hiba, úgyhogy azt csak úgy megemlítem mellékesen, de dolgozhatsz rajta, és akkor szép választékosan tudsz majd írni. Keresgélj szinonímákat, ha fejből nem sikerül. (Elárulom, én is szoktam. 😉)
- Aztán volt egy olyan mondatrész, hogy: "Ms. Charlotte az sosem szól"
Ha valakit a nevén nevezel, ne tedd oda, hogy "az". Embereket nem nevezünk így, csak a tárgyakat.- Végül, de nem utolsó sorban egy jó tanácsot adnék, ha elfogadod. Próbáld meg kicsit részletezni a történéseket, például a főszereplőd nyomozásait. Nekem kicsit gyors volt, hogy hirtelen tudta, hogy ki a tolvaj. Hogyan és miből jött rá? Egy kicsit olvastam volna többet erről.
Ennyi lenne azt hiszem. Remélem tudtam segíteni. 🙂
Mindenesetre le a kalappal előtted, hogy bele mertél vágni egy ilyen maffia témájú történetbe. Én a mai napig nem merem bevállalni, mert ehhez azért némi utánajárás is szükségeltetik, hogy kissé reális tudjon lenni a dolog. Gondolom te is ilyen okok miatt veszed rövidre a nyomozásról és a maffia életről szóló részeket, nem tudom...
De nem is nyújtom tovább a szót.
Köszönöm, hogy felkértél, és sok sikert kívánok a továbbiakban! 🙂
YOU ARE READING
Kritikák, vélemények, meg ilyesmi... 😊
RandomItt olyan írásokat találhattok, amikben a saját élményeimet osztom meg fimről, könyvről, egy bizonyos eseményről, stb. A "kritika" szót kéretik nem komolyan venni! Mindez csak egy egyszerű lány véleménye, aki szereti megosztani azt másokkal. (Meg...