Filmkritika ~ Kingsman - A titkos szolgálat 👔 (avagy az 1. rész)

65 4 0
                                    

Valójában nagyon nagyon kikívánkozik belőlem a 2. rész kritikája (ugyanis most láttam a moziban), de nem érdemli meg az 1. rész, hogy ilyen rútul hátrahagyjam. Ahhoz túlsagosan szeretem. ❤
Szóval, mielőtt megírnám a 2. részről a véleményemet fussuk át, hogy hol is kezdődött ez az egész.

A történet:
Töki a fiatalok kicsapongó életét éli. Suliba nem jár, a családja kész katasztrófa, legnagyobb szórakozása pedig, hogy autókat lop a haverjaival. Legalábbis a film ezzel kezdődik...
Egy ilyen autólopás alkalmával pechjére nem sikerül meglógnia a rend őrei elől, így rács mögé kerül. Ám utolsó lehetőségként felhívja a (már meghalt) apja medálján lévő telefonszámot, nem sokkal utána pedig apja régi barátja, egy bizonyos Harry Hart kiviszi őt a sittről. Harry azonban nem csupán egy közönséges jóbarát. Kiderül, hogy ő egy titkosügynök, aki egy Kingsman nevű szervezetnek dolgozik, akárcsak anno Töki apja is.
Harry felcsillant a fiú előtt egy izgalmas, ám egyben veszélyes életet, nem sokkal később pedig Töki megkezdi a kiképzését a Kingsmannél néhány hozzá hasonló fiatal társaságában, hogy aztán legyőzzék az épp a világ egész lakosságának életét fenyegető gonoszt.

A lényeg nagyjából ennyi.
Lássuk a szereplőinket!

Harry Hart:
Számomra ő ennek a filmnek az Alfája és Omegája, és minden, ami közte van. Egyértelműen a kedvencem, és nem csak azért, mert imádom a színészt. (Na jó..., nagyrészt azért. xD)
Mondjuk őszintén szólva, mielőtt kijött a film, nem igazán tudtam elképzelni, hogy Colin Firth majd pisztollyal és mindenféle spéci fegyverrel hadonászik, miközben Jacki Chant megszégyenítő rúgásokkal teríti le az ellenfeleit, ráadásul mindezt öltönyben. Az agyam valahogy nem igazán volt hajlandó feldolgozni ezt a dolgot, ám miután láttam a filmet, be kellett ismernem, hogy ismét rosszul következtettem. Colin Firth igenis el tudja játszani a titkosügynököt, és nem is akárhogyan.
Jó, persze, tudom... A jelenetek meg voltak koreografálva, hogy minden mozdulat a helyén legyen, de szerintem akkor is zseniális lett.
Harry karaktere egy szerethető figura. ÉPP EZÉRT VOLTAM KÁBÉ TÍZ PERCIG LESOKKOLVA, MIKOR A FILM VÉGÉN CSAK ÚGY MEGÖLIK!!! 😱
Hogy merészeltétek?! 😡😡
Na jó..., megnyugodtam. 🤗
Ja, és a BEST Harry jelenet: a templom! Hááát az valami eszméletlenül király lett. Pörgős, izgalmas, kellően vérfürdős... Szóval brutál jó volt, na. 😁
Én speciel örültem, hogy Colint végre hagyták kilépni a romantikus filmek "bűvköréből", mert nagyon jól megállja a helyét más kategóriákban is, amint láthattuk.

Töki:
A fiú, aki az egyszerű életet egy menő életre cseréli, és titkosügynök lesz. Ki ne álmodott volna erről?
Szerintem amúgy a srác karakterét nagyon eltalálták. A pimaszságával tökéletesen ellensúlyozza Harry angolos, úri viselkedését, és ebből az ellentétből aztán nagyszerű jelenetek sülnek ki.
A színészválasztás is jó döntés volt, legalább is úgy tűnik, mivel rengeteg lány oda, meg vissza van a srácért.
Különösen élveztem, ahogy a kiképzés során Töki egyre inkább megkomolyodik (valamilyen szinten), és végül tökéletes Kingsmanné válik.

A gonoszok:
Valentine - alias Samuel L. Jackson - nem volt épp az évszázad gonosza, legalábbis nem nekem. Egyáltalán nem tudtam komolyan venni azzal a pösze beszéddel és kissé ostoba jellemével.
Ellenben, a kis kolléganője, aki nem mellesleg ranbókéseket növesztett magának lábfejek helyett, annál inkább beillik gonosznak. Végül is nagyjából valóban ő irányítja az eseményeket, csupán Valentine jelenléte mellett.

Látvány:
Egyáltalán nincs rá egy hangyabokányi panaszom sem.
Az akciójelenetek kifejezetten tetszettek. 👍 Az egyedi vágások, a lassítások (a legjobb időpontokban alkalmazva, hogy a néző mindent lásson), és persze a tökéletesen kicentizett mozdulatok. Komolyan, mintha valami táncot néztem volna. xD Egy orbitálisan jól megkoreografált táncot...

Tehát...
- Szerintem ez egy fantasztikus film, fantasztikus színészekkel, amit szerintem kár kihagyni.
- Izgalmas, és látványos, szóval nem alszik el rajta az ember.
- Mesének, ugyan mese, mivel azért rendesen játszanak szereplők a fizika törvényeivel, de hát kit érdekel... Nem igaz?

Szerintem nyugodtan mondhatom, hogy nekem az egyik kedvencem lett, és valószínűleg az is marad (pláne a második rész után, amiről szintén hozom majd a kis kritikámat, valószínűleg elég hamar 😊).

Köszöntem a figyelmet!
A viszontlátásra, viszonthallásra, meg minden...! xD 😘😊

Kritikák, vélemények, meg ilyesmi... 😊Où les histoires vivent. Découvrez maintenant