Wattpad könyvkritika ~ Tiltott kísértés

84 4 4
                                    

Üdv! 🤗

Nos, az a nagy helyzet, hogy ilyet még nem csináltam...
Kaptam ugyanis egy kedves üzenetet, benne egy kéréssel, és hát - gondoltam magamban - miért ne?

Jöjjön tehát az én személyes véleményem OnniColombano Tiltott kísértés című művéről!

Mindenekelőtt - a félreértések elkerülése végett - előre bocsátom, hogy egyelőre csupán a 7. részt fogyasztom eme műből, mégis most írom a kritikát. Hogy miért? Először is mert mostanában kevesebb időm van Wattpaden olvasni, amellett, hogy a saját történeteimmel is foglalkoznom kell, plusz még dolgozom is, és mert úgy gondolom, hogy nem kell ahhoz elolvasni minden egyes betűt, hogy az ember tudja, hogy jó az, amit épp olvas, avagy nem. Volt olyan tanárom, aki azt mondta: Nem kell felmondanod az egészet, én ennyiből is látom, hogy tudod-e a leckét. Nos, valami ilyesmire céloztam.

Lássuk hát, miről is szól maga a történet (már ameddig ismerem...)!

A sztori elején belecsöppenünk egy hétköznapi lány, Elina életébe, aki testvérével Cintivel és édesanyjukkal együtt él egy negyedik emeleti (ha jól emlékszem annyi) lakásban.
Épp iskolakezdés van, úgyhogy átélhetjük a lesújtó érzést, ami együtt jár a nyár utolsó napjával. Aztán elkezdődik a suli...
Elina sok időt tölt a barátaival, bulizni járnak, mint más, átlagos fiatalok.
Megtudjuk azt is, hogy egy új lakó költözik a házba, ahol él, és egy "kemény" találkozás alkalmával meg is ismerkednek egymással. (Ebből nyilván valami ki fog sülni később - gondolom.)

Nagyjából így kezdődik a történet. Nem akarok regényeket írni magáról a sztoriról, mert nem kenyerem a spoilerezés.

De, ha már egyszer ez egy "kritika" akar lenni, nézzünk sorban mindent.

Nekem általában nem zsánereim a tini sztorik, de ha néha-néha bele is kezdek egybe, azt nagyon megválogatom. Ez azonban kifejezetten tetszik. Mondom is, hogy miért...

- Először is jó a megfogalmazás. Nagyon allergiás tudok lenni az írasmódra (persze sokszor vétek én is hibákat), de ebben nem találtam kivetnivalót. A helyesírással nincs gond, pontok/vesszők a helyükön, szóismétlés nuku, szóval számomra ez már pozitív dolog volt.

- Másodszor: a cselekmény. Teljesen bele tudja magát élni az ember, mintha a főszereplő helyében lennénk, pontosan azért, mert olyan hétköznapi dolgokról szól, melyeket mi is átéltünk, vagy élünk, és a mai napig körülvesznek minket.

- Nagyon jó maga a felépítése is a sztorinak, a leíró és a párbeszédes részek jól vannak felosztva (bevallom én ezzel sokszor küszködök, mivel mindig is párbeszédet szerettem inkább írni, így gyakran elszalad velem a ló ezen a téren).

Tehát, úgy összességében tetszik a történek, annak ellenére is, hogy én általában egészen más témában olvasok.
És bár még csak az elején tartok, biztosan végig fogom olvasni (amint az időm engedi).

Köszönöm a felkérést és a lehetőséget OnniColombano! ❤
További sok sikeres könyvet kívánok neked, és sorry, hogy csak ilyen rövidke írást tudtam összekaparni! 😉
A többieknek pedig jó olvasást - akár az ő könyvéhez is.

By-by! 👋

Kritikák, vélemények, meg ilyesmi... 😊Kde žijí příběhy. Začni objevovat